Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1060 ggr
pigelina
0

Samlalåda

Hade tänkt att köpa en samla låda ist för min nuvarande miniduna Bur när jag i höst ska skaffa en guldhamster(hade en robbe innan) kan jag ställa den på en byrå bara utan att ha tak och sånt? elr hoppar den ut då?

och samtidigt nu då så vill jag fråga när ska man para en hamster hona? och hur många ungar får den och hur lätt är det att sälja dom?

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Royalz
0

Hoppa ut kan den inte göra om du inte har höga saker i buren förståss :)

pigelina
0

nej det tror jag inte jag kommer ha;) men kan den va utan galler uppepå då?

// Hanna

UlrikaD
0

Vilken storlek och höjd på samla-lådan hade du tänkt att köpa? Det finns lite olika. Har du Hjul i buren är det lätt vält och hamstern lutar det mot burväggen och klättrar raskt ur.

Ska du avla på hamster bör du läsa på lite angående avel innan. Dessutom är det bra att lära känna sin hamster ett tag innan. En hamster kan få väldigt olika många ungar från 1-18st. Vet inte om någon fått fler tom.

Det kan vara svårt att sälja beroende på vilka föräldrarna till bebisarna är, hur många de blir och vilken färg. Vissa färger är populärare än andra. Men det går också i perioder.

pigelina
0

#3 jag hade tänkt en rätt stor låda men inte vilken…

det där med ungarna skulle bara vara en kull grej att prova ta en kull någon gång då jag aldrig haft hamster bebisar just, men självklart skulle jag läsa på jätte mycket om sånt då:)

// Hanna

Gunpowdersmoke
0

Är dessa Samlalådorna verkligen lämpade som Bur? Jag menar, det blir rätt lätt ganska instängt i lådor, speciellt om man måste ha lock på för att man har t.ex. katt eller hund hemma?

Fast man kan nog göra ordentligt med lufthål i locket, många nog att ge luft och små nog att något annat djur inte kommer ut eller in…
Kanske bara jag som nojjar lite men en polare som också hade hamster samtidigt som jag hade en hamster som bet sönder sin plastbur och blev tagen av katten…

Royalz
0

#5 Det är vääligt många som har lådor som burar år sina hamstrar. Det blir inte instängt om man borrar massa små hål i taket eller skär ut en bit i locket och sätter dit nät :)

Gunpowdersmoke
0

Okej kan tänka mig att det är rätt praktiskt om man har ungar i den, det är ju inte så lätt för den att kunna smita i den…