Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 415 ggr
Rero
0

Skaffa Hamster

Hejhej :)

Jag funderar på att skaffa hamster :)
Min lillebror har redan en hamster och jag en kanin så jag har ju lite ''djurvana'' eller vad man ska säga :) Men jag har lite frågor angående det :)

1. Många har sina hamstrar i som plast lådor till burar. Vilka sånna lådor är godkännda att ha som burar? LÄgg gärna upp bild.

2. Sen undrar jag vad man ungifär behöver ha till sin hamster :)
Och hur mycket det kostar i månaden ungifär :)

3. Har ni försäkring också på eran hamster ? :)

4. Vad är bästa maten till dom ? :)

Tack i förhand :)

Rero
0

putt

raudur
0

Det finns många trådar här om att skaffa hamster titta runt lite så borde du få svar på frågorna :)

Mirzadancing
0

Det finns många trådar om det , och det är säkert folket inte orka svara på det ^^ :P

[

Foder - maten till hamster , Artikel

Aktivera sin hamster , Artikel

](http://hamster.ifokus.se/Articles/Read.aspx?MessageId=d728e683-40d2-4254-af58-ae54e3887dc3&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup)

southdakota
0

1. Det stämmer, lådorna går bra att använda, storlekarna 130 liter och 65 liter tycker jag är lagom stora.

2. Det nödvändigaste är Bur, Foder, vattenflaska, strö, skålar och ett hus.
Men det är en ganska tråkigt inredd Bur, det är roligt med lite leksaker också. Det går att ordna egna leksaker hemma såsom trädgrenar, toapappersrullar m.m.

3. Jag har inte mina hamstrar försäkrade och tror det är ganska ovanligt faktiskt, det är inte så vanligt med dyra operationer och dylikt.

4. En bra och näringsrik fröblandning, lite grönsaker varje dag och några gånger i veckan lite annat smått och gott såsom välling, omelett, Barnmat m.m.

Lycka till med dina nya pälsbeklädda vän!