Skaffade hamster idag!
Idag skaffade jag en liten guldis som fått heta Chilla. Hon är 8 veckor ungefär och svart, vit och brun. Hennes Bur har jag gjort av två plastbackar med ett rör emellan, och hon har redan hunnit utforska det mesta, innan hon kröp ihop i ett rör för att sova. Köpte henne på djuraffär men hon var redan handtam och verkar väldigt lugn och go. Har inget Hjul i hennes Bur utan stege, rör, flera hus osv istället, det borde väl räcka? Har haft hamster förut men aldrig fått dem sådär supertama som jag gärna vill att denna ska bli, nån som har nåt bra tips för att få henne väldigt tam? Ska man hålla på med henne mycket redan från början?
Syns inte så jättebra på kortet, hon ville inte riktigt sitta still :)

ser ut som en skp om ja inte ser helt fel 

skölpadsfärgad
Du kan locka henne ur hus och rör med godis, så utvecklar hon en slags tillit till din hand och doft. Sen att få henne tam är att ha henne ute, gosa med henne. Först korta stunder och sen förlänga de eftersom.
Värd på Choklad iFokus

Gud vad söt give me hamster hehe:P
Jätte fin :) Hon är en svart skp/vit.
Så söt! Lycka till med allting, låt henne bli hemmastadd, men sedan kan du börja hålla på med henne. 
Men gud såg att du bodde i Karlstad :D Är hon köpt på Arken zoo i karlstad? isåfall har jag fött upp henne och jag har stamtavla här hemma om du vill ha? :)
Om du har jag köpt henne där så heter hon Cantessa i stamtavlan :)
Jo då är hon skp! Ser fram emot att börja hålla på med henne, synd att de sover på dagarna ;)