Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 6811 ggr
Imasy
0

KLOTTERPLANKET

Eftersom det är så många OT trådar som tar upp plats för det som är relevant för sajten, dvs hamster-prat, gör vi nu en klistrad OT tråd där man kan diskutera allt mellan himmel och jord som inte rör hamster :)

Alexandra-S
0

Smart! :)

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Ebba-A
0

Vad har folket gjort idag då? :)

Själv har jag vart på Södertuna Slott med min farmor & farfar och mina kusiner. Åt god påskbuffé, sen promenerade runt lite där. Sen fick vi påskägg av farmor och farfar, i mitt låg 100 kr och en trisslott. Och det var en vinstlott! Vann 75 x2. Så idag blev jag 250 kr rikare + att jag vann påsktävlingen. Superbra dag :D

Värd på Choklad iFokus

Alexandra-S
0

Jag har varit ute och gått 8 km, slappat, handlat och tagit kort på Socker :) Det var min dag :)
Jag okade typ inget liksom -.-

nonisaga
0

jag har typ fotat hundar på utstälning från 09.15 till 2 oc sen ikea. och sen träna med hunden, massa olika som tex att ställas ut, lydnad, agility och så har vi gått några timmar, sen ska jag till kompisen snart o sen ut med hunden igen^^.

[Hamstris]
0

Jag har ätit för mycket påskgodis och planterat chili idag :)

MickiRosa
0

idag har solen skinit och det har vart mysigt, vi har killens mor på besök och har fått massa söta fina kläder till bebis.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

hamsterlover
0

Jag väntar på bebisar… Hur många dagar kan dom vara försenade??

Royalz
0

#7 1-2 dagar, om dom inte kommit på dag 16-17 så har honan antagligen gått tom.

hamsterlover
0

#8 Nu har det gått över 1 dag.. hon är väldigt stor.

Anfa
0

Kusinen är här i veckan så ikväll så ska vi äta mormors köttbullar, världens godaste:) Sen så ska ja kanske spöa pappa och kusinen i femhundra(kort) :)

Imasy
0

Haha, Femhundra var man kung på en gång i tiden ;)

Imasy
0

Usch, ska ut och ta reda på en död kanin/hare nu :(

Var ute med hunden en sväng och i skogen på väg ut på trottoaren höll jag på att kliva på den. Trodde först det var en katt men såg sedan öronen på den stackaren.

Tror kroppen legat under en stor snöhög som börjat töa bort. Kroppen var ganska välbevarad till större delen, men full i grus.

Vi ringde polisen men de sa att vi fick väl ta reda på den själv eller låta den vara.

Så med tanka på att den ligger så pass till att man kan trampa på kroppen, ingen trevlig syn för barn och defenetivt inget man vill att hundarna ska ha i munnen, ska jag och grannen gå ut och flytta på kroppen.

Men jag vet inte om det är en hare eller någons husdjurs kanin :( Vet heller inte om den blivit överkörd eller tagen av något djur.

Adina
0

#12 - Usch, vad hemskt :(

[Shangol]
0

Jag har varit ute och tränat min lill schäfer på 7mån idag :) Vi tränar på och hoppas kunna ta 1an i lydnadsklass 1 så småningom. Tjoho!

Sitter även o drömmer om alla hamstrar jag vill ha. Helt såld på chokladfärgen men verkar inte va den lättaste att få tag i :/

nonisaga
0

#14 jag har 2 choklad bebbar till salu :O :D

[Shangol]
0

:O gosh, var bor du? haha :D

Ebba-A
0

Jag har gjort massor idag:

-Gått Halvmilen

-Shoppat (luvtröja, tunika, bh och matchande trosor)

-Blivit klippt

-Pratat med en kille som kommer hit på onsdag

-Tränat (cykel) 20 min.

:)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#16 vi kan PMa :)

MickiRosa
0

jag behöver nya kläder. var in på lindex förra veckan för jag såg en klänning jag ville ha, men den var inte så fin som på reklamen så jag köpte kläder till bebisen istället. mycket roligare astt handla till amanda än mig själv. fast just nu behöver hon nog inga mer kläder i hennes storlek för vi har fått så mycket fint. jag skulle behöva klippa mig med.

nonisaga
0

jag är förkyld :'( såå jobbigt >.<. Så jag kommer sitta här o droga iFokus så hoppas något roligt händer :P.

Imasy
0

Igår kom jag och min vän äntligen oss utanför dörren UTAN barn. Den var väldigt skönt att kunna höra vad man sa till varann ;)

Så vi var så hurtiga att vi gick ner till stan, kom på att vi var hungriga och hamnade på Kina restaurangen.

När vi sitter där så var det nästan knäpptyst och det var så lungt och skönt. Då kommer ett stort sällskap in som ska fira sin morfar, och det var ett gäng kids med.

Vi tappade tråden båda två och tänkte att "när man väl kommer ut utan sina egna ska man lyssna på andras" ;) 

Så vi satt där och fnissade åt föräldrarna som satt och sa till barnen "Tyst, Schhhhhyyy, lugna ner dig" osv.

Så hade sällskapet beställt in glass och friterad banan. Då säger en av pojkarna "MEN JAG VILL INTE HAAAAA SÅÅÅÅÅÅN BAAAANAN!!"  Då brast det för oss och vi satt och gapskrattade åt banan-grejen ;)

MickiRosa
0

#21 för ca två veckor sen provade vi att gå på kina resturang med. hade vi inte världens tur då bebis sov hela tiden och vi kunde njuta av en god middag ute=)

Ebba-A
0

Jag sitter i skolan just nu, har egentligen idrott men ?r inte med. K?nns som om Jag ?r p?v?g ner p? botten igen, har v?xlat fr?n bra till d?ligt ett bra och vice versa ett bra tag nu. :( nu ska Jag ha hem d?, kram! :)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

Jag är så stolt ^^. Jag n(o bulba) har fotat underbara hamster bilder :D

hidianan
0

När jag kom hem från skolan idag trodde jag att jag skulle få lov att sitta utanför dörren i flera timmar för att mamma farit iväg med nyckeln, men då (som tur va)hitta jag en annan nyckel och kunde på så sätt komma in.

Royalz
0

Åh :( Igår fick jag reda på att ägaren till min foderponny skulle ta tillbaka henne :( Egentligen ville dom ha tillbaka henne om 1 vecka :o Men pappa sa minst 2 veckor :/ Usch jag har haft henne i 1,5 år. Vill inte lämna tillbaka henne, vet hur hon kommer få det där.

Nu kommer jag få vara hästlös i sommar igen :( För förra året var hon dräktig så kunde inte rida speciellt mkt under sommaren :/

Nusse123
0

#26 åh, så ledsamtRynkar på näsan

Här sitter jag då, ska göra massvis men gör ingetTungan uteSkrikandes men städa hamsterburar kan INTE vänta, så är det bara. Och ändå kan jag skatta mig lycklig som bara har två att städa…

Får väl gå i från datorn ett tagOskyldig

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Zheverez
0

vad ska ni hitta på idag då?

jag ska göra mej iordning å sen åka över till ena sonen å lilla elin 3år.

en härlig liten busunge Skrattande få se vad vi hittar på för kul idag

Ebba-A
0

Jag har nyss tagit en dusch och fixat mig :)

Shoppade för andra gången denhär veckan igår Förvånad
Blev en hel del:
- En vårjacka från Lindex
- Två tröjor från Bikbok
- Ett vitt linne från Bikbok
- Eye Definer Liquid Eyeliner (Maybelleline) från Lindex
- Två par ballerina-skor från DinSko

Blev jättenöjd :D

Värd på Choklad iFokus

ali97
0

jag har sovit och ätit frukost idag

[Shangol]
0

Igår var jag i sthlm och köpte antonius system :) dom är verkligen kanon. Fick även med mig 3 hamstrar hem från kajsa_karin.

1 chokladsatin hona, 1 Sobel hona och en liten chokladbandad kille :) Enormt nöjd med dem.

Idag ska jag städa och träna min lilla Schäferkille. Fick även reda på att jag får hem en liten Aussievalp så småning om :)

Nusse123
0

jag har bara drällt omkring och gjort ingenting, dags att städa rummetObestämd

Mvh Maja

Ebba-A
0

Just nu sitter jag och äter nötter och dricker Loka Päron :D

Har bara druckit vatten (vanligt eller loka) denhär veckan! :)

Frukost: Vatten
Lunch: Vatten
Mellanmål: Vatten
Middag: Vatten med is och citron
När jag är törstig: Vatten
På helgerna: Loka päron

Sen motionerar jag också, och det har redan börjat synas på min mage :D

Värd på Choklad iFokus

Nusse123
0

#33 så duktig du har varitSkrattande

Mvh Maja

Ebba-A
0

#34 Tack :D Det har gett resultat också: -4 kg sen i måndags Förvånad

Värd på Choklad iFokus

Nusse123
0

#35 ojojoj… det gick snabbt!

Själv har man ju ingen duglig våg men jag ger mig tusan på att jag gått upp skitmycket under lovet och veckan därefterObestämd

Men snart är det dags att börja träna igen, imorrn är det både cheerleading och simning

Mvh Maja

Royalz
0

#33 Så ska jag med börja :) Vill tappa några kilon innan sommaren. Ska börja på måndag, för ikväll ska vi grilla och vara onyttiga ;)

Nusse123
0

Usch ja, jag känner mig ju riktigit tjock (är ju inte det men känner mig så) så jag får väll börja träna lite extra, ska cykla till djuraffären på måndag… inte för att jag måste för jag var där igår och köpte allt jag behövde. men jag såg världens söööötaste hamster som jag döpte till Lynette eller Pontus (vet ju inte könet) och en dvärgvädur som jag döpte till Marshmellow (eller hur man nu stavar det) haha, vill köpa men får inteTungan ute

Mvh Maja

Ebba-A
0

Vad gör folket denhär lördagskvällen då?

Själv sitter jag här och dricker Loka Päron (något beroende) och äter popcorn. Sorterar musik och så.

Måste berätta om vad jag såg igår! Var på djuraffären i Lunagallerian och kikade (inte köpa något, vill inte ha något med dom att göra eftersom det var där jag köpte Majsan). Men så blev jag kär, såklart. En liten hamsterhona, vit med svarta prickar på ryggen dom kallade det "Dalmatinerhamster". Vet inte vad teckningen heter, men det var inte dominant spot. Såg bara ryggen (haha, hur kan man bli kär i en rygg?) så det kan ha varir recessive dappled, men tror inte det då den teckningen är ganska ovanlig. Sen ville dom bara ha 50 kr för henne, tog det som ett tecken på att hon antagligen inte var helt frisk (en väldigt oseriös affär för övrigt). Men sen dess har jag tänkt på henne massor! Så otroligt fin teckning!

Men eftersom jag lovat att aldrig mer köpa därifrån lät jag bli.

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Här händer det inte speciellt mycket. Var på vuxenlokal igår med en vän och drack vuxensaft, och klockan blev sent innan jag kom i säng.

Har varit trött och seg hela dagen, har städat lite iallafall. Sitter nu och väntar på att maten ska bli klar och klipper lite matt trasor :)

Ebba-A
0

Jag var så dum igår att jag drack "Chi Sang" eller något sånt igår kväll. Det smakade skit och jag kunde inte somna, smart Ebba ;)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#41 Jag var dummare x), jag glömde att jag e laktos intollerant så jag tog o drack ett helt glas med mjölk imorse så nu mår jag piss ;o.

Ebba-A
0

#42 Hur glömmer man något sånt? x)

Var nyss nere och tittade vad mamma och hennes kompisar gjorde, och märkte att dom j*vlarna druckit upp min Loka Päron! >___<' Och dom har ändå cider, fruktsoda och så. Men så går dom och tar min Loka! Hur ska jag överleva kvällen? :( Och vad ska jag skölja ner min avskyvärda Chi Sang med? ;)

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

Själv sitter man här med världens huvudvärk.. Har nyss vaknat! :O Gick och la mig för att vila strax efter kl.16 och tänkte att jag vilar en timme.. Tjohejsan! Gick upp för typ 40min sedan.. :S Totalt värdelöst!

Nu sitter jag här och är hungrig och har ingen mat! Alla affärer har stängt.. Jag får väl svälta tills imorgon! :O haha! :P Nej men nått finns väl i skåpen..

#43 Du skulle bo hos mig du! Då skulle du aldrig behöva oroa dig för att nån dricker upp din läsk.. :P Jag dricker inget med kolsyra i nämligen.. ;P

// Nathalie

Ebba-A
0

#44 Jag flyttar gärna in hos dig ;) Dricker inte heller läsk, bara Loka ;)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#43 hehe jag är nybliven laktosintollerant ;) så lätt o glömma ibland :P

Ebba-A
0

#46 Jaha, då förstår jag :)

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

Haha ni kan ju båda flytta in hos mig! :P Ebba får ha sin loka ifred och laktosfri mjölk har jag alltid hemma då sonen är laktosintolerant! ;P

Frågan är bara hur vi ska få plats! :P haha! Och sen vet ni väl att det är ni som får göra rent alla hamsterburarna! haha! :P

// Nathalie

Ebba-A
0

#48 Låter jättebra :D Tur att jag gillar att städa hamsterburar då ;)

Värd på Choklad iFokus

UlrikaD
0

Själv har jag precis städat klart ALLA hamsterburarna och min rygg värker så jag håller på att bli knäpp. Satte mig ner en stund och nu vete fasen om jag kommer upp igen. Men jag har två chillor och två hamstrar som är ute och springer och det är dags för nästa gäng att gå ut så det är väl bara att dra sig upp antar jag…

mocchino
0

#49 Bara komma hit och sätta igång då.. ;P

#50 På tal om chillor så har vi just nu 3st på jobbet. 2 hanar och 1 hona och honan har verkligen charmat in sig hos mig idag! Vilken liten  söttanta! :D Tur att jag inte har nån plats för en Bur till henne för annars hade hon "råkat" hamna här hemma.. Oskyldig

// Nathalie

Ebba-A
0

#51 Absolut!

Nu har jag fått nog, bubblade en flaska vanligt vatten i Sodastreamern och sen skulle jag ha citron i. Och tror ni inte dom tagit dom med? >___<'

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#48 hehe städa hamsterburar? höhö nej tack Oskyldig annars så låter det utmärkt :)

Nusse123
0

#52 haha, livet är eländigt!

Själv blev man bortkörd från världens bästa film, precis när det var "höjdpunkten"Skrikandes

"MAJA! Nu ska du sova!" Herregud, så tidigt man får gå å lägga sejTungan ute

Mvh Maja

Ebba-A
0

#54 Haha, min mamma sa nyss till mig: "Sover inte du?". Svarade: "Mamma, klockan är halv elva. Ingen normal person sover halv elva på en lördag" ;)

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

Jag måste läsa ut en hel Beck bok senare ikväll -_-

UlrikaD
0

#51 Lätt hänt, men kom ihåg att chillor vill vara två och inte ensamma.Flört

Ebba-A
0

Jag har tråkigt, så jag skriver upp fem sanningar jsut nu:

- Jag är trött men orkar inte sova
- Jag undrar vad mamma och hennes kompisar egentligen håller på med. Men går inte ner för dom tror jag sover.
- Nathalie skrämmer mig. Hon vet mer om mig än min kusin (som jag växt upp med) ;)
- Jag vill ha choklad
- Min dygnsrytm kommer bli rubbad om jag inte går och lägger mig snart.

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

#58 haha ja det var lite roligt det! ;P Jag håller koll på folket! haha! Kanske därför jag har så ont i huvudet idag, för mkt onödig information som ligger och gnager! hahaha! :P

// Nathalie

Bulba
0

Jag kan inte lägga mej!! har en sällsynt brunst och jag måste få dom att para sej men det går inte och snart får jag SPUNK!!!

aja får väl lägga mej snart i alla fall…

#58 Min dygnsrytm är redan rubbad tyvärr… men hoppas du har mer tur än jag ^^

Corton
0

Sitter och oroar mig för lilla Jacki. Samtidigt läser jag en skvallertidning, det skrivs mycket om Robinson just nu.

chocomian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Städat i burarna + nytt vatten och massa go´ mat

Fixat kattlådan

Dammsugit

Vattnat blommor och fixat dem

Bäddat i sängen

Sett en ekorre

+ att jag fyller år idag Skäms

Royalz
0

#62 Nej men GRATTIS! :D

Imasy
0

Grattis :)

hidianan
0

#62 Grattis! :)

Idag slog det mig en sak, vad är det för skillnad på ett rum och ett sovrum?Obestämd

Sara87
0

#62 Grattis :)

Bulba
0

#62 GRATTIS!! Skrattande

#65 att man sover i ett sovrum xD

Idag har jag… inte gjort någonting ^^

Ebba-A
0

#62 Grattis igen! :D <3

Usch, idag mår jag inte något bra. Är inne på tredje "röda veckan" på raken nu. Så jag är trött, hängig, hes och har ont i huvudet. :/

Värd på Choklad iFokus

chocomian
0

Tack alla! :D

#68 uschamig :\ hade det fruktansvät jobbigt innan med det, innan jag började med piller.. kunde inte ens röra mig från sängen >_<

Alexandra-S
0

#62 Grattis! :)

Ebba-A
0

#69 Ja, är inne i en period när jag bara vill gå i ide och sova en vecka eller två. Men ska boka tid hos gyn. och kommer antagligen få äta piller- Det är ju inte första gången den hålelr på såhär länge heller Skrikandes

Värd på Choklad iFokus

Bulba
0

jo juste! jag har gjort chokladpudding men hade ingen mjölk så vi tog filmjölk i stället, med blåbärs smak, muuums! *not*

Nusse123
0

Haha, själv är jag väldams nöjd med dan, känns som om jag bara gjort bra saker;

• Lånat en bok om hamstrar där jag fick vet lite saker om avel (om ni har nå bra tips på hemsida om avel så är det bara att säga till)
  • Åt ett nyttigt mellanmål
  • Sötsuget tog över och jag åt sötsaker… men då tog skuldkänslorna över (har ju bestämt för att vara hälsosam) såå;
  1. 50 sitt ups
  2. 20 armhävningar
  3. 100 hopp på studsmattan
  4. höga knän på (mjuka) studsmattan
  5. kissande hunden
  6. tåhävningar
  • Sedan cyklade jag upp till fäboden och där pratade jag och Nathalie om hamster-bebbar och stamtavlor och tittade på avarta dvärgar.
  • sen cyklade jag hem och hjälpte mamma ta in mat från bilen
  • städade rummet (!!!!!)
  • Läxor

Se så duktig jag vart i dag…

#62 grattis!

Mvh Maja

Bulba
0

#73 Jobbigt slut på dagen där ^^ Vad duktig du är xD får jag dåligt samvete kompenserar jag det med att försöka äta nyttigt nästa dag XD

MickiRosa
0

#62 Grattis!

#73 du fick massa gjort där, bra jobbat=)

Själv så har jag idag: missat bvc tiden till Amanda för hon var vaken hela natten, så jag vaknade kl 11.15 och vi skulle dit 11.

Men sen matade jag bebis, la henne att sova, gick ner till mvc och satte in spiral. Det kändes KONSTIGT. Inte ont, lite obehagligt bara. Eller mycket obehagligt, bleh.

Sen gick jag hem, hämtade bebis och pojkvän som sov sött, gick ner och köpte en amningspump(igen, för den andra har gått sönder, hittade som tur var en på rea så vi betalde bara 325 för en avent isis som kostar 500 på apoteket)

Köpte vitaminer och omega3 på apoteket(äter jag inte vitaminer går mina naglar sönder jättelätt, plus att jag blir mycket piggare när jag äter dom)

Sen beställde vi glasögon på synsam. Hon skrev Panik! på beställningen (för vi flyttar ju den 1a,) så dom skulle skynda sig, haha.

Jag har fått bättre syn på 5 år. Konstigt.

Ja och så häromdan kom jag till level 40 med min druid på WoW Tungan ute

Imasy
0

Jag köpte mina nya glasögon på favoptic.com, kostade bara 475 kr, lite skillnad mot 6000 kr som synsam ville ha…..

aliciia
0

Jag har tråååååååååååååkigt rädda mig :D

aliciatornfeldt@hot … :)

Royalz
0

Just nu sitter jag här med Ballerina i knät. Hon är lite udda mot andra guldhamstrar, för hon är vaken på dagen och sover på natten ^^

MickiRosa
0

#76 Oj! vilken skillnad. bra sparat där

MickiRosa
0

#78, vad mysigt=)

mocchino
0

Jag har precis kommit hem från att ha hämtat sonen på dagis. :)

Var och hämtade ut ett paket från Cdon.com som jag beställde i torsdagsnatt.. ;) Snabba leverans! :) I paketet låg bla en film till Elliott så han sitter just nu och kollar på "Alvin och Gänget"! :D Så här har vi en lycklig liten pojke just nu! ;D

Själv ska jag göra iordning lite kaffe tror jag.. :P Börjar bli lite trötter efter en väldigt lång väg till och från Ica! Fy sjutton!

Och sen måste jag bara säga en sak till: Jag hatar majblommeförsäljare!!!! Nej hatar är väl ett alldeles för starkt ord men fy vilka jobbiga ennar! Frågar en 1000ggr om man vill köpa och sen ställer dom sig för så att man varken kommer in eller ut från affären! Nej fy sjutton säger jag bara!

// Nathalie

Ebba-A
0

Håller på och bli sjuk. Har svullen mage + att det gör ont ibland. Sen har jag mått illa sen igårkväll >___<

Värd på Choklad iFokus

Nusse123
0

#74 Jaa, jobbigt slutSkrikandesHaha, så kan man ju också göra

#75 hihi, japp

#82 usch!

Okej, idag har jag ej hunnit träna meeen:

• Läxor
  • Shoppa:
  1. 2 linnen (HM)
  2. En kjol (HM)
  3. Solbrillor (HM)

Och låna ännu en bok om avel på stads biblioteketSkrattande

Mvh Maja

MickiRosa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

måste bara visa upp min lilla ängel

mocchino
0

#84 Hon är ju bara fööör söt! :D Nästa utställning snor jag med henne hem.. ;P

// Nathalie

Imasy
0

Byta mot trotsig 4-åring? :P

MickiRosa
0

#85 du kan nog få låna henne en stund om du vill=)

#86 jag kommer nog dit jag med ska du seTungan ute

aliciia
0

#84 det låter som on säger Okej,okej. hiihih <3

* jag paxar henne först Oskyldig*

Imasy
0

Mmmhmmm, igår fick jag höra att jag var en "dumma skit mamma" för att jag inte åkte och köpte pannkaka grejor på en gång Förvånad

Men han bad iallafall om ursäkt när jag frågade honom vad han sa för något. Så nåt har man väl lyckats med iallafall Flört

Ebba-A
0

#89 Vänta några år, det blir värre ;) Min lillebror på 11 år har kallat min mamma för jävla kärring och bitch när han har vart riktigt sur.

Borde vara i skolan nu, men sitter med en förrymd hamster som nästan gjort hål på kindpåsen. Vet inte hur hon lyckats. Hon har mat i kindpåsen men vill inte ta ut det, antar att det är för att det gör ont att röra såret.

Längtar inte till att få komma in på tyska-lektionen försent. Där kan man prata om en riktig kärring Oskyldig

Värd på Choklad iFokus

Nusse123
0

#90 Aja baja! inte skolkaTungan ute

Mvh Maja

Ebba-A
0

#91 Haha, skolkade inte. Pratade med min mentor. Andra gången på bara ett par veckor som jag kommer för sent/stannar hemma pga hamstrarna.

Värd på Choklad iFokus

Nusse123
0

#92 Bra!

Jo hamstrar kan ju va besvärliga ibland!

Mvh Maja

Corton
0

Söker recept på gerbil mat =) syrran ska köpa nämnligen =) Idag är det min födelsedag :D Jippie :D

Nusse123
0

#94 Grattis

Mvh Maja

Royalz
0

#94 Grattis :) Många som fyller år nu.

emma071
0

jag ska få hem min första guldhamster på lördag4(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

shiiit vad jag längtaar!!!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Denna kommentar har tagits bort.
Royalz
0

# 98 Kul :)

[Hamster95]
0

Skolkat 10 veckor nu och jag kommer aldrig tillbaka

till skolan mer och går allt enligt planerna så

flyttar jag till behandlingshemmet Cornelia i

höst och lämnar Totte hos en fodervärd. Miste en

slöjstjärt idag,lille Nemo men räddade livet på min

stora som guldbarberna käkat på. MIn guppyhanne ska

också bort, ev. att jag skänker bort han. Mina dagar

består nu av att omplacera fiskar som inte kan hålla

sams :(

Ebba-A
0

Jag är inte i skolan idag. Får 6 timmar och 45 minuters ogiltig frånvaro.

Värd på Choklad iFokus

Corton
0

Jag har tagit mitt svåraste beslut någonsin idag. Jacki har varit sjuk en längre tid nu och han är mycket gammal. Mamma ringde mig imorse och sa att hon hade pratat med veterinären, jag hoppades på att han hade hopp i sitt liv. Men mamma hade bara dåliga nyheter.

- Det finns inget dom kan göra.

Nu har jag bestämt mig. Jag ska inte vara självisk. Jag ska låta Jacki somna in. Han lider och det är bättre att han får somna in medans smärtan inte är outhärdlig. Bättre att han dör såhär än att han får lida in till slutet. Det är svårt för mig att acceptera att han snart kommer vara borta. Borta förevigt. Men ändå känns det skönt, eftersom att jag gör honom en tjänst. Han kan inte prata svenska men jag vet att han hellre vill somna in än att dö. Jag älskar dig Jacki. Det kommer jag alltid att göra.

Imasy
0

En av de positiva sakerna med att vara vuxen är att man slipper skolan ;) Jag slipper oroa mig över ett berg med läxor och få skäll av läraren om jag har ogiltig frånvaro ;)

Ebba-A
0

#103 Men jag slipper betala räkningar, och skatt, och jag behöver inte laga middag (det gör jag gärna men ändå) ;)

Chokladdoppade nötter, jag behöver chokladdoppade nötter. Men jag har inga pengar *leta febrilt efter hemköpkortet*

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Näe, ibland är det faktiskt lite drygt att vara vuxen också ;)

Som barn/omyndig slipper man bla:

Skaffa bostad

Skaffa jobb

Betala räkningar

Se till att lönen räcker hela månaden

Städa

Tvätta

Diska

Laga mat

Ta hand om barnen hygien, skola mm

Se till att hinna ta hand om sig själv en gnutta

osv osv.

Så ja, ibland skulle det vara rena semesterna att få tilbringa en dag i högstadiet igen ;)

[Hamster95]
0

Jag har ingen Ätstörningsdiagnos längre och jag är "frisk" ifrån den. Jag är fortfarande väldigt

smal ( väger 50, 172 cm) men jag ska försöka gå upp

i vikt med olivolja, choklad och god mat vilket

inte är lätt men jag försöker. Nu ska jag i höst om

inget annat händer upp till Dalarna och behandlas på

Cornelia. Totte lämnar jag då hos en fodervärd med

kravet att jag ska få komma och pussa på honom när

jag är hemma. Sen kommer jag hem som en kry dressyrryttarinna igen =)

Royalz
0

Nu har jag precis lagat mat :D Hatar vanligtvis att laga mat, men fanns inget gott hemma så jag var tvungen xD Det blev klyftpotatis, kyckling och currysås :)

Ebba-A
0

Har nyss gjort lunch jag med. Varm baguette med skink, annanas, ost och curryröra. :)

Värd på Choklad iFokus

emma071
0

låter gott!!>P

sJAlv sitter jag bara och LAANGTAR tills lOrdag !!!

Stå på dig,annars gör någon annan det

www.nouw.se/fuckingfuckface

Zheverez
0

är lite irriterad å tänker klaga av mej lite läs inte om ni inte vill ta del av mitt gnällande.

är sjuk sen länge, vissa dar är för djävliga.

en av grabbarna flyttade tillfälligt hem för ett år sen, 25år är han.

även sissta bor hemme en 17årig tjej.

iallafall så är jag så trött på att de äter i alla rum, lämnar skräp å disk i flera dar kvar där de suttit.

först när jag får ett utbrott då kan de få ändan ur vagnen å gnällandes ta bort hälften.

för å inte tala om disken, var kommer all skitig disk ifrån?

hur tror de den ska bli ren om de inte ens kan ställa in den i diskmaskinen.

soppåsen då den fyller de så den spricker å när skåpdörren inte går att stänga mer så lämnas den öppen å mer sopor läggs på den överfulla påsen. varför är det så svårt att ta påsen å gå 10 steg ut i trapphuset å slänga den?

dammsugaren då tänk vad svårt det är att trycka på startknappen å dra borsten över golven.

på min tid om jag var så lat då fick jag däng å inte fick man säga emot de äldre.

nu när jag säger till så är det bara drygt att få höra deras komentarer.

tänk en 25åring som inte ens vill jobba, det finns inga jobb heter det. att bo å äta gratis är ju perfekt.

själv jobbade jag från 11års åldern. när jag var tolv fick jag städjobb. jag fick bära tunga vattenhinkar flera meter å bara kallt vatten fanns det att vrida ur trasorna i.

inte undra på att min rygg tog slut å att händerna strejkar ibland.

de skulle varit med då så skulle de se hur bra de har det nu å hur bortskämda de verkligen är.

de har tvättmaskin att tvätta i och torktumare men jag fick tvätta för hand. på somrarna tvättade vi i ån. på vintern högg vi upp en vak å tog vatten som vi värmde i en stor gryta.

vad utvecklingen gått frammåt på bara 50år.

å mina gnäller över att behöva gå till tvättstugan.

nä nog gnället för idag.

de har ju sina bra sidor också men de tar jag kanske en annan gång.

MickiRosa
0

#106 vad bra att du är frisk=) jag kommer ju flytta till dalarna snart, det är fint där=)

Ebba-A
0

Usch.

Stod nere och bakade hallongrottor nyss, klassen ska sälja bröd imorgon. Så ropar pappa på mig och syskonen, han höll på att fixa i trädgården. När vi kom ut så ville han visa vad han hittat i dammen. När vi kom dit höll han upp en liten, stel och stendöd mus med en spade. Jag fick blev chockad och galskrek, sprang in i huset igen och började storgråta. Vet inte varför, men jag satt och grät länge. Tror det var för att dammen ligger dryga metern bort från Rexas grav. Och så dendär lilla musen. Och möss ska inte dö av köld/drunkna. Den lilla musen kunde ju vart levande idag, och sprungit runt och gjort det som möss gör. Men just den musen had elångsamt och smärtsamt drunkat/dött av köld i vår damm. Det hör inte ihop.

Både lillebror, pappa och jag blev otroligt förvånade över min reaktion, skulle inte reagerat samma om det varit en groda. Men just musen… Ska försöka att inte tänka på den lilla stackaren nu.

Värd på Choklad iFokus

Zheverez
0

#84 å vad hon snackar.

missade filmen tidigare men nu när jag satt å kollade vad andra skrivit så hittade jag den charmiga filmen.

sådär mkt snackade hon inte med mej å nathalie sisst men hon var på god väg å härmade våra munrörelser.

det är så sött å charmigt när små bebbar lär sej upptäcka ljud å sen försöka forma ord.

hon är söt å duktig lilla amanda.

MickiRosa
0

#113 KyssSkrattande

Royalz
0

Usch, vaknade kl 7 idag :o Och kunde inte somna om! Har sovmorgon idag, börjar inte fören 11:15 :) Före det ska jag lämna några ungar till djuraffären i stan.

[Hamster95]
0

Idag hoppas jag att det blir en felfri dag utan

några större omständigheter. Ska ut å begrava lille Nemo och sen ev. plugga lite, skriva en novell å

chatta. Imorgon ska jag omplacera 5 st, guldbarber

och samtidigt ta emot två nya slöjstjärtar.

Imasy
0

Tänkte visa en bild på min nya leksak (och mitt stökiga vardagsrum :P )

Vad tror ni det är för något? Er som jag har berättat för får inte avslöja :P

Royalz
0

#117 hm.. en bokhylla, eller säng kanske? xD

mocchino
0

#117 Jag vet!!! :D En lära-gå vagn!! :D Jennie har glömt hur man går! :D hahaha!

Jag har fått en dotter idag! :D Elliott vill vara precis som Adia (hans foster moster :P) så han har två flätor i håret och är nu även sminkad till katt! hahaha! :P Han är JÄÄÄÄÄTTE söt!! :D Nån som sa att han behöver klippa sig?! ;P

// Nathalie

Ebba-A
0

#119 Haha, trodde det var en tjej först. Men det är klart det är lilla Elliot, det var ju nästan ett år sen jag såg honom på bild senast.

Det kanske var så länge sen han klippte sig också? ;)

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Fel ;)

Det är en "leksak" Kan man säga ;)

mocchino
0

#120 hahaha kan nog vara nått sånt ja!! Minst.. :P Eller nää kanske bara 6mån.. Säger vi.. :P Sist så klippte jag honom men han totalvägrar nu för tiden så då får ha va.. Tänkte ta honom till frissan här i knivsta men dom tar 220kr för en barnklippning och det tyckte jag var alldeles för dyrt! Då får det va! :P 220kr, det är ju mat för flera dagar för oss två! :O Och jag har hellre mat på bordet än en son som faktiskt ser ut som en son! hahaha! :P

Så länge han är glad och nöjd så! ;P hahah!

// Nathalie

Ebba-A
0

#122 Usch vad dyrt! Jag har klippt mig hos frissa en gång. När jag var mindre klippte mina föräldrars kompis mig. Nu klipper min öh… kusins mamma (inte min moster utan min morbrors föredetta) mig, hon är utbildad och så. Hon klipper gratis :)

Ja precis, sålänge han är nöjd så. Men jag tycker du borde få honom dra ner på sminket lite ;)

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

#123 haha! Ja du han ville ha ögonskugga också! :O Men jag låtsas målade bara på honom med fingertopparna istället och han vart lika nöjd för det! ;P Men jag ska försöka lära honom att Less is more! ;P haha!

// Nathalie

Alexandra-S
0

Är det någon som har en Samsung F480 Touchwiz?
Jag ska köpa en sån, men vet inte hur man skriver sms med den!
Var inne på Telenor igår, och där har dom på telefonerna så man kan testa dom, och på vanliga touch mobiler fattar jag, men inte på den? :o Nån som kan hjälpa mig?!

Ebba-A
0

#124 Haha, rolig han är lille killen ;)

Har nyss kommit hem från Hemköp med syskona. Tjejkväll i Gnesta, så lösgodiset kostade bara 3.90 ;o Så jag följde med syskona och pantade, fick ihop 50 kronor som syskonen köpte en stoor påse godis för :)

Värd på Choklad iFokus

Pinochio
0

#117#

Ser ut som en vävstol??

Imasy
0

Alldeles riktigt :)

Såhär långt har jag kommit nu. Får se om jag mot all förmodan lyckas tråckla ihop den sjölv :O

Dett var banne mig det jäkligaste jag gett mig på att skruva ihop :S Har liksom inte direkt en riktigt beskrivning heller :/

Imasy
0

MÄH! Såg ditt svar just precis ;D

Prutt-fis! ;)

UlrikaD
0

Jag tänkte säga vävstol, men så tänkte jag: vad fasen ska hon med en vävstol till? Så det kan jag ju inte säga.

Imasy
0

Hahahaha! " Vad ska man med en sån till?" :O

Få de snyggaste mattorna i stan fattar du väl ;)

Ebba-A
0

Här ligger jag och förblöder *pust* Usch och fy.

Värd på Choklad iFokus

Royalz
0

Längtar tills imorgon :) Ska på husdjursmässa då, kanske kan övertala pappa om att skaffa en hund när han får se massa olika raser på rasparaden :D

hidianan
0

Igår skulle vi köpa nya snyggare skosnören till mina skor vi köpte förra helgen. Igentligen ville jag ha en färg som var något åt orange hållet men dem var alldelles för korta, bara 80cm och det skosnöret som förljde med skorna var 130cm, ganska stor skillnad. Men då fanns det rosa och röda snören på en längd av 100cm och då tänkte vi att om vi köper ett par sånna i röd färg så kan vi testa och det funkade, skosnöret var perfekt :D Nu har jag mycket snyggare skor än innan.

Ebba-A
0

Åh jag gillar skor :D Men de ska vara mönstrade: randiga, prickiga, rutiga, osv. Och helst ganska annorlunda. Speciellt mönstrade ballerinaskor skulle jag kunna ha säkert 15-20 stycken, har bara två nu. Ett par röda med vita prickar och ett par svarta med gråa ränder och en svart rosett.

Såg ett par ballerinaskor en tjej hade förra hösten som jag inte kan släppa, vet inte vart man får tag på de heller. Den ena var svart med vita prickar och den andra var vit med svarta prickar. De skulle jag vilja ha!

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Vet du vad jag tror? Att hon köpt två par skor, och tagit en sko ifrån varje par ;)

Ebba-A
0

#136 Ja, så kan hon också ha gjort. Men jag ska ha dom skorna! Om jag så ska behöva söka upp henen och ta dom från henne *ondsekfullt skratt* ;)

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Sådana skor med prickar har jag för mig att jag har sett på de vanligaste sko kedjorna, som Din Sko tex.

nonisaga
0

Jag fick hem min nya hona igår *ler* :D

Ebba-A
0

#138 Okej, blir väll att gå dit och titta nästa vecka :)

Usch, jag håller på att bryta ihop nu. Har fortfarande inte fått tag på kvinnokliniken i nyköping. Blöder massor, det tar verkligen kål på mig :'(

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#140 :(

Hehe blev lite inpulsköp idag i bromma zoo, fick med en rost umb satin lh hona hem xD hon ska heta Queen Amidala Of The Naboo :D

hidianan
0

#141 vad roligt med ett tillskott :)

Jag bakade nyss lantbröd och det blev faktisk lyckat, trodde aldrig jag skulle klara det själv =D Men lång tid tog det, började kring 1 och slutade alldelles nyss xD

Royalz
0

Idag har jag varit på husdjursmässan :) Efter det åkta jag till djuramgazinet och köpte ett nytt större Hjul (23cm i diameter) och lite godis till dom små :D

Ebba-A
0

Dagens photoshopprojekt:

Collage med Rexa. Blev ganska nöjd, så jag har skrivit ut det på fotopapper och ska rama in det och hänga på väggen ovanför min säng.

Värd på Choklad iFokus

Sara87
0

#144 Fint :)

Royalz
0

#144 Jätte fint :)

hidianan
0

#144 riktigt fin!

mocchino
0

Här har ni en trött tant.. :P Haha! Har jobbat idag, hade riktigt svårt att gå upp imorse för att jag hade en kelsjuken katt som väckte mig sisådär 6-7ggr mellan 01.00-08.00.. Inte mkt sömn här inte.. Vilket kanske kan förklara varför jag redan har lyckats somna ett par ggr på soffan.. Oskyldig

Och nu vet jag inte om jag ska gå och lägga mig eller om jag ska sitta uppe och kolla på SNL.. Vill ju gärna se snl.. :) Kanske inte ska bestämma nått för då somnar jag väl bara på soffan igen! haha! :P

// Nathalie

UlrikaD
0

Har varit på chinchillautställning i Örebro idag. Gick riktigt bra. Och det bästa av allt var att en av mina egenuppfödda bebisar fick ett förstapris i sin klass med 90p! (cert-gränsen är 83p) samt att han blev BIB. Best in baby!

[Hamster95]
0

Jag tror att mina slöjstjärtar leker :D

De två hannarna är på min hona som bara den och

pussar på henne och mata, para sig och är med henne överallt. Dock verkar hon inte så sugen men ofta

är det ju hannarna som sköter parningen. Får hoppas att det kommer små mini-slöjisar då. På torsdag får de

artanpassat Foder, mamma vill köpa en ny slöjstjärt

istället för lille Nemo som dog men jag vill hellre

ha en 45 kronor dyrare mobil XD

Alla är så satans dyra bara :S

Royalz
0

Idag ska jag åka och kolla på hästhoppning på klubben :) Min kompis ska tävla med sina 2 storhästar :D

Hannelie99
0

söt bebis

Nusse123
0

Har upptäckt att Millie gillar jordgubbar…

Och nu är jag sur på mamma och pappa för att dom är

sura på mig (gud vet varför) och måste gå å lägga

mig >_<

Mvh Maja

Imasy
0

I övermorgon ska jag tatuera mig, efter 13 års väntan ;)

nonisaga
0

#154 najs :), vad blir det? :P

Ebba-A
0

#154 Vi vill se bilder sen! :)

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Jag ska tatuera in ett armband jag har, men som är för stort för att jag kan använda det.

Bilden som kommer att sitta på min arm är denna jag bifogar, och den är ritad av Eva som har studion Tattoo Obsession.

Imasy
0

Här är orginalet

Bulba
0

Vad fint :) varför har du väntat i 13 år?

Idag hämtade jag hem en liten caramell satin hona ifrån nonisaga som heter Rosalie, hon är så söt och lugn :D Tog även ut hamstrarna en stund och det njöt dom verkligen av! Min lilla Zambuca gjorde små glädjeskutt helatiden ^^ såå söt!

Sen har jag möblerat om bland burarna och det blev jättebra!! helnöjd för det ser inte längre så rörigt ut!!

Imasy
0

För att när jag var 15 fick jag hela tiden beskedet att jag fick vänta tills jag blev 18.

När jag blev 18 så var det andra orsaker, som pengabrist, inte vetat vad jag skulle göra för motiv mm.

Raja
0

Idag sov jag alldeles för länge och kom nästan för sen till jobbet :/
Fick ett mail av en tjej som påstår att min hittekisse är hennes katt. Kan inte ens vara glad åt beskedet. Om man verkligen bryr sig tar det väl för f*n inte en månad innan man letar reda på den eller? Annonsen hon svarade på har legat ute i två veckor och lappar där katten hittades (i närheten av där hon bor) sattes upp för en månad sen. Har god lust att skälla ut henne efter noter och hoppas att hon inte hör av sig igen så katten kan få ett riktigt hem. Har ångest inför imorgon när jag måste ringa och prata med henne *suck*

Zheverez
0

nu är jag i klagofarten igen.

var till sjukhuset för att göra det sissta inför en op imorgon.

de ansåg att jag är för sjuk för att sövas så op blev inställd.

besviken blev jag ju men nu blir det mer utredningar å förhoppningsvis kommer de på vad det är för fel på mej

Imasy
0

Och jag håller tummarna att min hund är på bättringsvägen.

Har varit ett kaos utöver det vanliga det senaste dagarna med att torka kiss, bajs och kräks, men nu verkar det som att medicinen verkar till det positiva :)

Zheverez
0

vaknade å kände mej besviken över att op är inställd.

nu blir det mer utredningar, sjukhusbesök å ny väntan på att op ska bli av.

idag får jag istället gå å få det jobbiga droppet.

regn ute å lika eländig känner jag mej.

livet är hår, livet är hårt ….

eller

sånt är livet, sånt är livet så mycket …..

de två låtarna passar mej idag.den sissta riktad till folk som jag lyssnat på,kört runt då de själva saknar bil,varit hundvakt till osv osv å som nu gått under jorden.

att ta emot går bra men att ge tillbaka är svårare.

Ebba-A
0

#164 *tröstkramar* Det kommer bli bättre, väldigt synd att op är inställd men läkarna vet vad det gör, så det blir bättre så.

Värd på Choklad iFokus

Nusse123
0

#164 Åhh, stackare… Men det blir säkert bättre

Mvh Maja

Zheverez
0

när jag låg där å fick droppet kom en sköterska in å började småprata lite.

hon sa en väldigt bra sak då vi pratade om vänskap å vilka som verkligen är ens vänner.

hon sa att jag skulle glädjas åt att jag kunnat vara till hjälp när de jag känner behövt hjälp, jag spred ju glädje då.vilket är sant.

att de sen försvinner när jag behöver nån som nu lyssnar el bara finns till så visar de var de står å nästa gång de ber om hjälp då kan jag lättare säga ifrån även om de ber vid för mej fel tidpunkt.

att säga nej är nåt jag haft svårt för.

MangoPeperoniOwner
0

Usch, när jag köpte chinchillasand så kollade jag samtidigt på djuraffärens gnagarblandning, den var full med små skalbaggar! Jag sa till personalen och de tog bort 2 påsar av den maten, de andra påsarna var skalbaggsfria. Usch, riktigt äckligt, duschade direkt när jag kom hem.. :S

Zheverez
0

hoppas de la in resten i frysen så baggarna dog.

Nusse123
0

eftersom viktiga saker hände igår, så får jag väll berätta om det:P

Jag cyklade till fäboden (presic som förra måndan) och pratade med Nathalie om hamster-bebbar (precis som förra måndan) hon gav mig glada besked om min planerade kull:D

She made my day!

och idag har jag pluggat till spanska provet imorgon;

Mi pelo es liso y amarillo!

sååå tråkigt!

Mvh Maja

Raja
0

#170 Spanska glosor har en tendens att vara rätt onödiga. Vem har behov av att tala om att dom har gult hår liksom? ;P Kan man säga nej, be om vägbeskrivning och beställa en kall öl klarar man sig på dom flesta ställen :)

Imasy
0

Och jag är så glad, för nu har jag äntligen gjort min tatuering :)

Såhär ser den ut nu, fast detta är inte riktigt det färdiga resultatet då den är full i överflödsfärg.

Sedan så gjorde jag om den lite grann. Skulle ju göra ett armband, där blommorna skulle slutas ihop med en kedja. Men istället för en riktig kedja så blev det sonens födelsedatum i samma "typsnitt" som den första kedjan skulle vara i.

Imasy
0

Och lite av blommorna :)

Bulba
0

Vad fint!

Idag har jag vart i skolan och på promenad ^^

Zheverez
0

fin tatuering.

kul med sonens födelsedatum.

spanska gramatiken,glosor kan man komma långt med.

kan man lite spanska kan man förstå latin,grekiska,franska och italienska. även portugisiska.

så den gramatiken är inte onödig. fortsätt kämpa med gramatiken.

Ebba-A
0

#172-173

Häftig! Nån gång ska jag ha en liknande runt foten :)

Jag fick min medecin igår :D Så nu kan jag gå till skolan imorgon, för den började värka nu ikväll. Sex stoora tabletter om dagen :s Och jag som hatar att svälja tabletter…

Värd på Choklad iFokus

Bulba
0

#176 vad var det för "fel" på dej? ^^

Alexandra-S
0

#172-173 Riktigt fin! Bra idè det där med hans födelsedagtum! :)

Imasy
0

´Tack tack :)

Jag hade ju tänkte göra en till som slingrade sig runt upp för benet med samma typ av blommor fast som en ranka upp för benet, men det blev för dyrt.

Men sedan så funderade jag på om jag skulle göra en fotlänk istället som ser likadan ut. Fast det blir ett projekt längre fram i tiden ;)

Bulba
0

Kanske är det dags att göra ett nytt klotterplank…

Bulba
0

Kanske är det dags att göra ett nytt klotterplank…

nonisaga
0

Hur mkt kostar det och tatuera sig här i svergie? haha sånt har jag inte koll på men bäst att jag inte har det xD

Imasy
0

Min skulle först ha kostat 1800 kr, men blev 200 kr billigare, troligen för att vi förminskade den lite. Den tog 1½ tim att göra.

Min kompis, som jag åkte tillsammans med, har gjort denna, och nu blev den ifyllt och lite påbyggd, och kostade ca 3000 kr.

Som jag har förstått det så kan priserna variera ganska kraftigt. En del tar betalt per timme, andra för storleken osv.

Nusse123
0

#171 haha, okej! men du fattade ju så du har ju inte presic gett upp,eller?:P

#175 okej! känns bara sååå jobbigt, inte speciellt bra lärare heller:/

Mvh Maja

Nusse123
0

åh, juste!

Jennie, snygg tatuering!

Mvh Maja

nonisaga
0

#182 ah okej :) henens var oxå fin, grattis till dig tror jag ^^

Royalz
0

Idag passar jag en liten sheltie hane då ägarens andra hund höglöper så dom kan inte vara ihop. Så nu har jag precis varit ute med honom ^^

Sara87
0

Tjusig den blev Jennie! :) Riktigt snyggt med sonens födelsedatum :)

Linda3046
0

Jag har håltimme till kl halv ett då min samhällskunskapslärare är sjuk. På morgonen hade vi prov på "brott och straff", det gick nog okej. Sen har jag kemi och sist matteprov som kommer gå skitdåligt :(

Sara87
0

#189 Håller en tumme för att provet går skitBRA! :)

Imasy
0

Tack tack :)

ja nu ska den bara läka och bli sitt rätta jag, så jag får väl visa en bild sedan ;)

Men hu vad ont det gör, så vill man va fin får man lida pin ;)

Zheverez
0

var nyss å lämnade in tre finklänningar på en secondhand butik.

blev förvånad över priserna hon satte. blir alla tre sålda så får jag en tusenlapp.

den ena satte hon 1100 på ,hon behåller hälften å jag får andra halvan.

tänk er 1100 för en sekond hand klänning, inget jag skulle gett även om det är ett designat plagg å bara uppsytt i ett ex av en känd designer.

bra för mej att dessa tre klänningar kom i min ägo så jag förhoppningsvis får in lite extra

Nusse123
0

#192 oj!

Vad var det för fina klänningar?

Mvh Maja

Zheverez
0

ungarna har i usa en kusin som jobbar på en stor känd klädföretag.

den ena klänningen är hennes examensprov.

den andra är den hon sydde för att få jobbet å den tredje är en hon sytt upp å haft med i en provkollektion.

fick dom sisst vi var till usa , ingen av tjejerna här hemma gillar så tjusiga kläder så klänningarna har bara legat.

bara bra om de kommer till användning av nån istället för att vara hyllvärmare.

borde ha fotat så hade ni fått se hur otroligt fina de är.

Nusse123
0

#194 Jaha, då förstår jag! Låter tjusigt :P

Mvh Maja

Nusse123
0

Här sitter jag å skrattar! jag och lillebrorsan (6år) sjöng "I´m moving on" (den där med Sahra dawn finer)och hans version lät ju bara för gullig;

"Am moving on, kus a gonna get stånger now!"

Så gulligt

Mvh Maja

Linda3046
0

#190 Hihi, tack men det gjorde de inte :P Vi hade en 6v period där jag bara läste en zoohandlarkurs och självklart pluggade jag inge matte under den tiden så allting var typ borta, haha :P Usch för D-kursen, tacka vet jag Matte A och B!

Alexandra-S
0

HAAHa, när du sa det där jag kom på en grej min lillebror sa när han satt på toa och bajsade förut, han ropade på mamma och sa: gissa vad jag har i handen.

Mamma gissade på massa, och tillslut sa han att det hade med att han satt på toa att göra.

Så mamma gissade på bajs :o

Han bara nej!

Så mamma sa att hon inte visste.

Då sa han: En sån där BATONG tjejer har stjärten!

Han menade igentligen en tampong, men kom inte på vad det hette xd

Han är fyra :)

Nusse123
0

Så gulligt:)

Mvh Maja

Alexandra-S
0

#199 haha jag sat och grät när jag hörde det xd

Corton
0

#198 Haha, nej vad gulligt =)=)

Zheverez
0

ungar är bra söta å roliga när de håller på å lär sej språket.

minns en liten grabb som höll på att lära sej räkna.

det första han sa när han kom till mej(var hans dagmamma)efter sexårsverksamheten var

- eva evaaa gissa vad jag lärt mej idag?

nä vad kan det vara för kul ni lärt er idag då?

räkna såklart.

å vad bra få höra.

han började räkna å visa fingrarna på sin hand, räknade om å om till fem å ögonen lyste av glädje över att kunna det utantill.

han fick beröm och jag frågade vad det blev om han höll upp sin andra tumme.

han stod och kollade på den, räknade om och om till fem men kom inte längre. det gnistrade till i blicken å så kom svaret med ett leende.

ett,två,tre,fyra,fem och en skitig tumme.

så jäkla bra svarat för skitig var den. han hade hjälpt sin bror kvällen innan och mekat moppe.

Nusse123
0

#202 men så gulligt!

Mvh Maja

Sara87
0

#202 Smart unge :D Kul svar!

Ebba-A
0

Nu har jag gjort cookiesmousse. Blir troligen fryst cookiemousse och jordgubbskompott till dessert ikväll :)

Värd på Choklad iFokus

Sara87
0

#205 det låter gottigt :)

Ebba-A
0

#206 Jo, kom nyss på att jag har tre äggvitor står efter moussen. Så nu ska jag göra maränger.

Usch vad jobbigt att vispa, ska fråga or mycket lillebror tar för att vispa ;)

Värd på Choklad iFokus

Raja
0

Vill bara dela med mig av en sida jag hittade igår. Fanns både roligt, mindre roligt och lite skrämmande att läsa på denna sidan :P

http://www.argalappen.se

Är jättetacksam om någon vill vara gullig att länka :)

Imasy
0

Och jag står och solvar i detta fina väder. Borde vara kriminellt :(

Nusse123
0

Hörrni, tänkte att ni kanske vill se vad vi tränar på på cheerleadingen… några av dom här sakerna kan jag göra:
Original Video - More videos at TinyPic

Mvh Maja

Nusse123
0

alltså, jag kan ju göra dom på studsmattan… det är ju jag som gör det… Men asså t ex den andra grejen jag gör kan jag nääästan på marken… och den 4 grejen (tror jag det e) kan jag.

Mvh Maja

Ebba-A
0

Nu är marängerna klara, blev förvånansvärt bra och snygga! Spritsade ut ganska små, sen i ugnen 1 ½ timme. Blev som köpta maränger :o

Värd på Choklad iFokus

Nusse123
0

hm… jag är ju inte sådär kort som det ser ut som… och har inte så korta ben! men ganska korta ben har jag

:( Och så brukar jag ju liksom inte ha håret i ansiktet men ville inte visa mig ;P

Mvh Maja

Nusse123
0

#212 Haha, så bra då!

Mvh Maja

UlrikaD
0

Håller på att städa burar och jag tror min rygg gått av…Var tvungen att sätta mig ner en stund. Har städat 8 chillaburar, 1 jätte gerbil-bur och 1 musterrarium. 8 chillaburar till måste jag ta ikväll.

Sen är det bara resten av burarna kvar…. SUCK!

Imasy
0

Överlevde alla gårdagen? Alla kroppsdelar sitter kvar där de ska? ;)

Vi gjorde inte så mycket igår, åkte iväg en sväng till en brasa vid en å, ganska mysigt. Köpte en korv med bröd och blev tillslut kissnödig.

Jag och Micke gick iväg bort mot dasset, men jag kosntaterade att jag håller mig tills jag kommer hem.

Fick nämligen se ett ypperligt bevis på varför det är åldersgräns på fyrverkerierna. Ett gäng små snorungar gjorde rejäla ansträngningar att spränga dasset med sina raketer, så jag lät bli av säkerhetsskäl ;)

Raja
0

Hade en väldigt stressig men kul dag igår. Gjorde lite ärenden, agerade blomvakt, var på IKEA, hämtade en hamstertjej, åkte på födelsedagsfest, kollade på kortegen, var på bio och sen åkte jag hem och däckade. Ingen sprit för min del och blir inget på hela helgen tror jag :)

Imasy
0

Nä, här var allt nykert också, fast vi hade ju Alexander med också, så då går det ju inte att dricka vuxensaft.

Så vi var väl klara efter en timme på platsen, åkte hem och stoppade Alexander i säng, Micke lekte med sin dator och jag fortsatte att trä vävstolen.

Sen var den glamorösa kvällen slut :P

Zheverez
0

vi hade en lugn kväll.

var å kollade på en brasa och stort fyrverkeri. snyggt var det när det speglade sej i sjön.

idag ska vi vara duktiga å åka till tomten å dra ris å mkt annat så vi snart kan börja bygga.

Imasy
0

En stor ros vill jag ge till en kille som heter Fredrik, som visar att det finns hopp om mänskligheten :)

Han ringde mig nyss och frågade om jag kände någon som heter Emelie, vilket är min lillasyster. Han berättade att han hade hittat hennes väska ute igår, och den innehöll nycklar, plånbok, telefon mm. Då ingen satt vid det bordet hade han tagit den med sig hem, och då jag försökte nå henne i morse så ringde denne Fredrik upp mig.

Syrran är relativt nyinflyttad i denna stad har jag ingen koll på vem hon umgås med där och vart hon kan ha tänkas sovit i natt.

Men så kom jag på namnet på en person hon pratat om, och ringde upp fredrik och han kollade igenom hennes telefonbok, och hade sådan tur att jag fick tag på den killen som var i full färd att ta sig hem till syrran för att släppa in henne i lägenheten :)

mocchino
0

#220 Tänka sig att det fortfarande finns godhjärtade människor! :) Det trodde jag knappt! ;) Du kanske ska säga åt din syrra att hon ska roffa åt sig han! haha! :P Så ingen annan hinner göra det! :O hahahahaahha! ;P

Gårdagen var rätt seg må jag säga.. Elliott var på dagis på förmiddagen och jag sov! Var hur trött som helst. Sen gå och hämta på dagis och äta lite och kolla på "Alvin och gänget". ;)

Sen efter en väldans väntan så började vi gå till majbrasan. Kände mig väldigt bra till mods och gick dit utan barnvagnen! Elliott vill ju ändå bara "gå hälv" så det är ju bara onödigt tänkte jag. :P Men visst gick det bra men den lilla strecka som annars kanske tar 10-15min att gå tog nu strax ÖVER 1 timme(!) att gå! :S Men vi kom fram iaf! haha! :P Väl framme så tog vi några lotter och fiskdamm och lite sånt. :) Tog två brickor på chokladhjulet också och vann högvinsten! ;) Dvs en Alladinask! haha! :P Men helt okej för 20kr. :P

Efter ca 1 timme där lr nått så kom mina småsyskon och dom var väl där 15-20 min om ens det och sen åkte vi hem och la småungarna och dagen slutade framför datorn.. :P

Pratade även med pojkvännen som hade sett det som var över av en motorcyklist efter vad som måste ha varit en krock. :S Ska väl inte gå in på så mkt om personen men kan ju säga att motorcykeln var i 3 delar. :S Så det kan inte ha varit nån rolig smäll.. Jag hoppas verkligen inte att det var några barn som såg det.. :( För usch jag rös bara han berätta! :S

// Nathalie

Linda3046
0

Idag ska jag gå och handla mat, både hamstermat och människormat :) Behöver köpa fröblandning då den håller på att ta slut, sen ska jag nog köpa en påse solrosfrön som jag kan "spetsa" Knuts fröblandning med, han behöver gå upp lite i vikt men han är dålig på att äta av färskmaten :/ Eventuellt blir det lite äggfoder också, men det är så dyrt så jag är tveksam om jag vill köpa det till denna kräsna lilla sak :P

Sen ska jag handla mjöl, jäst, champinjoner och ost så jag och mamma kan baka pizza :D Jag ääääälskar hemmabakade pizzor. Haha, mina kompisar tycker jag är galen som gillar hemmabakade pizzor mer än pizzeriornas :P

Sen ska jag också försöka hitta strumpbyxor som jag ska ha när jag tar studenten :)

Veero
0

I dag har jag gjort massor X) tränat agillity med hunden, flyttat ut kanin burarna fårn stallet. damsugat huset m.m Och har hamstern Bruno varit väldigt jobbig. han hänger och biter på gallret så plastet åker av. Tar bort han därifrån flera ggr >.< Så tillsalut tog jag ut han ur buren och han fick springa av sig ett tag men han fortsatte igen när han kom in i buren >: Nu sover han iaf:)

Royalz
0

Idag har jag varit i skolan en sväng, och varit ute och gått med hunden (:

nonisaga
0

Idag hade vi friidrottsdag -_- suck så trist. MEN senare idag, vid 5 tog jag bort min tandställning!!! Jippi :D

[Hamstris]
0

Idag har jag gjort nationella prov i matte och sen gick jag hem i regnet eftersom jag mådde dåligt.Så nu försöker jag komma på vad jag ska säga på min engelska redovisning om hamstrar :)

Imasy
0

Du får väl söka bland artiklarna efter inspiration då :)

MickiRosa
0

vad säger du Jennie? börjar inte denna tråd bli lite väl lång?

Royalz
0

#225 Åh vat skönt! Jag vill också ta bort min :/

hidianan
0

Jag sitter här och längtar tills jag blir 15år, då jag tar moppekortet. Fast jag får lov att låna mammas moppe p.g.a att jag inte har nog med pengar ännu även om jag har sparat i mer än i ett år xD

Ebba-A
0

Usch, jag har en klump i magen (klumpen är för övrigt döpt till Ångest).

Värd på Choklad iFokus

nonisaga
0

#229 a det är jätte najs :D, när ska du ta bort din?.

Jag sitter här med hög feber och ont i halsen, troligtvis influensa. Sen sitter min lillerbror o gråter bredvid mig >.< han e oxå sjuk, kan typ inte andas, stöööörande för jag kollar på house xD

Royalz
0

#229 om 6 månader kanske om jag har tur (:

nonisaga
0

#233 oj det är lång tid kvar^^, men tiden går snabbt så snart har du ett vackert leende (som mig xD) *lalala*

Zheverez
0

ska snart gå ut till stationen å möta upp två av mina egetuppfödda honor sara och bing som kommer hem igen.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer