bygga bur?
Någon här som byggt en hamster Bur? Min hamster bor i en plast låda men han kan inte se ut i den eftersom den är mörk grön. Kan man bygga en hamster Bur? Annars så ska jag hemta en dunabur + ett akvarium 29 april men det är ju ett tag tills dess och skulle det gå bra att bygga ett av trä och ha mink nät galler som tak?

vi byggde en för flera år sen av en byrå.
den var ca 40cm bred å ca 70cm hög.
lådornas skenor lämnade vi kvar, där la vi hyllplan som kunde dras ut.lådorna slängde vi.
överdelen tog vi bort å satte nät. på sidorna sågade vi typ fönster å satte nät så det blev just å luftigt.
framsidan där snickrade vi en dörr som kläddes med nät.
den hamstern fick en Bur i tre fyra våningar med stegar mellan de olika planen,våningarna.
tyvärr har jag ingen bild på hembygget. det var ca 15år sen vi hade den byrå buren.
den var lättstädad eftersom hyllplanen var lösa å lätt kunde tas ut.
vi klädde dom med våtrumsmatta så de var bara att torka av.
När jag var liten så hade en kompis till mig gjort om sitt gamla dockskåp till hamsterbur.
De hade sågat ut en ram som var i samma storlek som dockskåpet och klätt med nät.
Jag har byggt en Bur av trä och nät. Den är hel och har hållit för 3 hamstrar men det beror nog på hamstern om den gnager det ända de har gjort e att gnaga lite på gallret.
#5 Det är stor yta men vinkeln på buren när jag tog kort gör att det ser jätte trångt ut och att Våfflan har flyttat fram allt under natten från väggen:)
åh vad roligt att bygga en Bur, tänkte bygga i ett dockskåp en gång, men iden spräcktes när jag inte viste hur jag skulle kunna ta ut hamstern! ;S
fina alla burar som ni gjort måste ha vart!

Om jag någon gång i framtiden har behov av den så ska jag fixa det sista som är nät och matta som jag ska klä den med inuti så att den inte börjar lukta.