tips på mat?
Vad har du för tips man kan ge sin hamster?
Swea är ganska kräsen och äter tex inte gurka, pasta m.m.
Vill ha tips på nått enkelt man kan prova :)
Du kan ta i princip allt du har i köket, det är bara att du provar dig fram och andvänd sunt förnuft.

Har en matlista på min hemsida www.annashamstrar.zoomin.se
Klicka på Fakta och sen på Mat :)
Nu har jag gett swea lite olika mat:
leverpastej
majs
mos
ägg
yougert
ost
just nu sitter han och smaskar på en leverpastej bit :)
#3 Jag är inte säker, men jag har för mig att man ska vara försiktig med mejeriprodukter om hamstern ej är van, men jag vet ej om detta är helt sant, då jag inte minns.
Torkade bananer och torkad annanas är en STOOR favorit hos min hamster ;)
faste det är ju godis, menmen :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
min hamster tycker inte om torkade banan :p köpte det igår till han men han vägrade äta :p

tänk på att vara försiktig med sånt som innehåller salt. Jag tror att leverpastej inehåller en hel del salt och kryddor. Kolla alltid på förpackningarna innan du ger nåt till hamstern=) Lite grann sådär tror jag inte gör så mycket, bara det inte blir ofta. De har svårt att göra sig av med salt och då kan det bli problem för njurarna å sånt. Vill inte vara gnällig, men det kan va bra att veta ifall man inte vet det. =)
Alla sorters grönsaker går ju att ge. Rivna morötter älskar mina, och kokt pasta utan salt är mums det med. Eller ris, eller potatis. Äpplen e oxå smaskigt.
Ja det finns ju massor att välja på=)

ge dock inte citrusfrikter!!

jag skall snart köpa min fursta hamster jag är närvös och jag vill ha många bra tips,jag hoppas jag får många tips,men jag har en fråga till alla som tittar kan man ha 2 guldhamstrar till sammans ??? för jag skall få en guld hamster och min bästa kompis har en guld hamster kan vi få hamster ungar då ???? men kan jag ha dena buren till en guldhamster ??
Bilden borttagen - Tänk på upphovsrätten!
#11 Du ska absolut inte ha 2 guldhamstrar tillsammans!
#11 Du ska inte ha två guldhamstrar tsm! Men om ni ska para dom kan ni ju ha det men inte så länge, typ en haltimma eller så? Buren vet jag inte, det är svårt att veta utan mått, men den ser lite liten ut. Jag skulle tro att den passar bättre till dvärgar.
#13 Du kan inte bara släppa ihop dom en halvtimme närsom hellst. Utan honan måste brunsta och ställa sig i parningsställning annars attackerar honan hanen och det kan bli hemska skador!
#14 Nej jag vet. Men jag menade så dom inte trodde att dom kunde vara tsm typ en dag bara för att dom skulle para sig. För det lät som att hon menade det när hon skrev, det avr så jag menade…
Hmstertok, du bör aldrig ha två guldhamstrar tillsammans om de ej ska paras, och då endast när honan brunstar. Vill oxå att du läser på ang hamsterparning innan du parar din hamster, då hamster är lite "annorlunda" att para jämnfört med andra djur.
Bra att du frågar iaf!