Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 978 ggr
petuina
0

Ikväll kommer han!!!

Ikväll kommer jag få en ny liten plutt!! Så slipper Sally vara helt ensam i huset Flört , Allt jag vet om honom är att han heter Stampe och är 8-9 månader. Vit trodde min kompis att han var! Min kompis mammas jobbarkompis kan ej ha honom längre så han har stått på jobbet o de är ju riktigt synd för honom så nu ska jag få honom!! Riktigt spännande Skrattande , Hoppas han är en snäll liten sötis Oskyldig Lägger in bilder ikväll! KyssKyss

Bulba
0

Vad kul! Längtar efter att få se en bild på honom :)

Sara87
0

Roligt :) Ser fram emot bilder.

petuina
0

Hihiihih, jag med!!! Oskyldig

vekan
0

Vad spännande. Skrattande Förstår att du längtar.

hamsterlover
0

spännande :)

Nilsherman
0

vad kul!! :D

petuina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den lilla plutten, tror jag ska döpa om honom.. Stampe låter ju lite som kanin namn, några förslag? :)

En sak till som jag undrar, han ser ut att ha "kli" i ansiktet, liksom torr, något jag kan göra?

Mizoan
0

skrutten:D han är super söt? är han rex?

petuina
0

#8 asså jag vte inte :O , han är lite sån i pälsen, magen är väldigt lurvig o krusig!

Mizoan
0

jag tycker att han ser rex ut ialla fall, men jag är ingen jätte expert ;) har han någon skada ovanför nosen? ser ut att vara lite päls där. men han kommer nog få det jättebra hos dig:D han är en riktig supersötis:D

petuina
0

#10 Jag vte inte vad det är, han är inte så tam så jag vill inte ta i honom för mycket nu i början. Han ser lite torr ut, det är något litet över ögat också, vet inte riktigt vad det är. Hoppas att någon här kan svara på det :)

Zheverez
0

han ser rexad ut.

snyggt ju.

har han nån ohyra så ska han inte träffa nåt annat djur. helst stå i karantän. du bör ha bra handhygien så det inte sprids vidare.

är det ohyra då behöver han medicin.

är det torr hud då kan aloe vera hjälpa att smörja in.

aloe vera kan du få små prover av hos nån naturapotek, gå in å fråga.

det behövs ju så lite till en hamster så det är dumt att köpa en hel förpackning.

Mizoan
0

det ordnar sig nog:D se till att han får bo in sig lite så blir han nog en jättemysig och go hamster:D

petuina
0

#12 Min mamma har ett ohyraschampoo på sitt jobb som hon har använt på råttorna, är det något att prova? Det är till smådjur, hette ungefär tigur :)

petuina
0

#13 ja hoppas det! Han är väldigt pigg o glad :) massa nyfiken. Han fick en ny Bur som vi hade här hemma också. Den var jätte tråkig den som han fick, litet Hjul och allt :/..  Men nu är det massa fint iaf :)

petuina
0

Lite tydligare bild :)

Royalz
0

vilken sötnos :)

Bulba
0

Han är ju jättefin!

Kan han vara offwhite sö?

Eller är han kanske vit sö?

Rexad e han i alla fall.

Om du kan använda ohyraschampoot på råttorna borde det funka på hamster också.

petuina
0

#18 okej! Då bestämemr vi att han är rexad då! Färgen kan jag ej, är inte så bra på det! Så det får ni andra avgöra :) . Men då tar vi hem det schampoot imon då så får vi gnuggat av honom. Kollade lite på honom och han kliar sig imellan åt. Ska ställa honom i andra sidan rummet så han ej är nära Sally :)

petuina
0

Någon mer hjälpa till med färg? :)

Mirzadancing
0

Blev helt kär helt underbar:D

nonisaga
0

Grattis!  vilken snygging :)

kajsa_karin
0

Jätte fin

Det är en Kh Rex

kajsa08
0

Tycker inte han ser ut som vit sö, snarare offwhite sö då.

Andra förslag?

Han är sååå fin!

petuina
0

((: Tack alla! Skulle vara kul o se hur han blir när han har vart här ett tag och blivit av med sina ohyror eller kliet :) . Hon är framme hela tiden :) Jätte mysig kille :D

Lite suddiga bilder.. men aja!

Har bestämmt nytt namn till honom!

MELVIN :D <3

Kolla på halsen, där har han kliat sig…

Bulba
0

Melvin passar honom utmärkt Skrattande

Hmm… tvätta med schampoot och se om det blir bättre.

petuina
0

#26 ah vi ska göra det ikväll :) ska nog smörja in honom i ansiktet med lite aloe vera efter åt :)