Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2440 ggr
chocomian
0

Ska göra egen "bur" - tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte mig denna ursnygga, genomskilniga förvaringslåda idag med måtten; bredd: 38 cm, längd: 49,5 cm, höjd: 25 cm.

Nu behöver jag lite tips och hjälp, om hur man på bästa sätt gör "luft"hål.. ventilation, plats för hjulet? (om man har sådan man haft i gallerbur tidigare), vattenflaskan m.m tips?

Tack på förhand! :D

Imasy
0

För att vara pessimisten här, men jag hade gjort en Bur av en sådan låda som du har. (antar att det är en hammarplast?) Dessa är väldans gnagarvänliga om jag säger så ;)

chocomian
0

Ah jo, det jag hade tänkt göra också :)

gulzebra
0

#1: Du glömde ett inte nu va? :P

TS: Håller med Imasy, blir ingen höjdarbur av det där precis. Iaf inte med lufthål, blir ändå väldigt instängt med dålig luft till följd… Dessutom är den ju görliten? O.o

Köp större låda, sätt på nät som lock och så kan du använda den där som transportbur eller att ha hamstern i när du gör rent eller så istället vetja :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Nusse123
0

håller med där… inte för att vara taskig men den är kanske inte jättebraObestämd men jag vet inte, du kanske tycker den är lagom stor jag vet ju inte precis, exakt hur stor den e… men om du tycker att den är lagom stor så byt ut locket mot nät eller dylikt och ha den inte som vanlig Bur som den alltid e iSkrattande

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

chocomian
0

#4 Ja, funderat på att skaffa ett nät av något slag at ha ovanpå, så det blir rejält med luftigt.

Har en del dragit i min lägenhet då och då, så känns bäst med plast, helt i plast, sedan luftitaget ovanpå, så det inte drar på henne..

Mistletoes
0

Mätte du i över eller underkant? Sånadär lådor brukar vara mindre i botten nämligen.. Brukar finnas ställningar till hjulen på djuraffärerna.

Annars kan jag varmt rekomendera miniduna till din hamster. =) 

Även där är det bara galler på ovansidan så ev drag inte hittar in lika lätt som i en gallerbur.

Ham-Madam
0

lite högre kanter hade varit bra.

med lufthål kan du borra en massa hål i locket el skära ut en stor fyrkant å sätta på nät över fyrkanten med buntband el ståltråd. för att få dit buntbanden el tråden så borra runt hålet en massa små hål att trä bandet i.

chocomian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär blev den! Hon trivs jättebra i den och leker mycket med toarullarna :D ska även skaffa mig ett fristående Hjul till henne.

I morgon hade jag tänkt leta efter nät i någon affär, som jag tänkt sätta uppe på lådan, istället för att ha något lock på över huvud taget :)

91Marran
0

buren blev ju jättefin :-)

Mvh
Mig

chocomian
0

#9 Tack! :) fattas bara ett Hjul nu som sagt :D

chocomian
0

Denna "bur" ska jag ha nu till min dvärghamster, sedan när jag skaffar en guld, kommer jag minsann köpa mig en antonius 50 l låda! :D

Dra åt skogen med djuraffärsburar som ens hamster knagar sönder sina tänder i gallret på eller opraktiska, heja Ikea!

Tack alla för råd och tips!:D

MangoPeperoniOwner
0

#11 Mihi mina biter inte Skrattande

chocomian
0

#12 Vilken tur ;P

Xantippa
0

Vad fin buren blev.Flört

chocomian
0

Tack! :)

Moorooten
0

har åxå plastlådor men ca lite större sen ha jag 1 stor på Hjul nästan 1 m lång dom trivs jättebra

chocomian
0

#16 Okej! Funderar på att köpa en större i framtiden till en guldis jag tänkt köpa, en sådan som är på Hjul och man kan köpa på jysk :)

Moorooten
0

#17 har åxå köpt på jysk

chocomian
0

#18 Har du bild på hur lådorna ser ut, så man kan få se? :) hur många hamstrar har du? guld eller dvärg?

kajsa_karin
0

Problemet med lådor som jag ser det är att de kan bli väldigt varma.

bästa är om man kan fixa galler tak till såna lådor jag har haft smala låder i reserv nu och de blir väldigt varma.

men det funkar om man kan ta bort locket lite då och då så det luftas

chocomian
0

#20 jag har aldrig haft locket på faktiskt, då hon ändå inte kan komma upp i någorlunda höjd för att ta sig ur den höga lådan och alltid under uppsikt.. åker jag hemifrån, står hon ändå ensam inne på toaletten och då utan locket också, så inget lock här inte! :D dock ska jag fixa hem nät tänkte jag :)

Nusse123
0

jättefin bur=D

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster