Noovva Dååh
Hallåj. Min lilla gosing Nova håller på och gnager på gallret hela tiden. Jag får fnatt snart
Hon har leksaker o de tuggstång …
Men vad är fel … 

Låt henne komma ur buren och springa runt i något rum eller soffa några minuter (typ en halvtimme) brukar bli trötta efter det att de slutar bita på gallret.
aktivera den mycket utanför buren, några timmar om dagen, men först måste du lära den att sluta gnaga på gallret. prova att blåsa kraftigt på hamstern, eller smäll till lätt på gallret, alltså inte hårt, men det ska höras så den blir rädd av ljudet och den hastiga rörelsen.
Mvh
Mig

Så håller min Mimmi också på! Jag har testat att slå lätt på nosen och gallret, och blåst på henne. Hon, seriöst, skiter i det.. :/
Köp Dunabur ? :)

Hmm Nova får gå ut ibland men då sitter jag och bollar med henne men det är typ 20 min ^^

Och när jag blåser flyger hon back i buren av panik , känner mig så hemsk då :(

Ta ur henne och låt henne springa fritt ett tag och utforska världen utanför buren. Fick min förra monsterhamster att lägga av att bita på gallret.

Hade tänkt önska mig en Maxi-duna i julklapp. :)
Hon får springa i sin hamsterboll cirka 10 min om dagen, och fritt på mitt golv i ungefär 20-30 minuter.

Nova är så livlig hon kommar jag aldrig få tag på om jag släpper henne..

Jag tycker inte det är snällt att skrämma hamstern genom att blåsa på den eller knäppa på gallret. Jag gör inte det på mina iaf. 
Hamstern gnager helt enkelt, först för att den försöker komma ut, sen blir det av gammal vana. Bästa är att sätta den i en annan sorts Bur.
Har den Hjul? För ibland kan det hjälpa.
Min ena hamster gnager på hjulställningen. Först gnagde hon på vattenflaskan, nu på hjulet :/ La in en pinne så får hoppas hon gnager på den ist :D

Kop en hamsterboll ;) Låt henne springa i den i 30-60 minuter i ett rum, ser brukar dom bara lugna ;)

Har Hjul men hamster-bollen är paj.
försöker skaffa nytt

ook, min hamsterboll öppnar sig själv så ibland hittar jag Dolly barom min säng… :/ Men har börjat att tejpa den med Maskeringstejp :)