Vad bör hamstervakten tänka på?
Om snart en månad sticker hela familjen till Lanzarote och då kan ju inte lilla Totte följa med så då har vi ordnat en hamstervakt som ska passa sötizen under den tiden.
Det är pappas ex som ska passsa Totte åt oss,hon bor bara 10 min från oss och pappa säger att hon är duktig på smågnagare men jag antar att hon inte haft en grinig liten guldis förut.
Totte är inte så snäll mot folk,han bits jämt och är det nya saker då måste han bara provbita ii saken först oavsett om det är ett trähus eller någons fingrar XD.Men jag älskar min sötis men oroar mig för hur det ska gå när han är borta från "mamma".
Han bor i en 70 duna som inte får plats var som helst men problemet är att han blir osäker när han byter Bur så är det smart att köpa en liten behändig semsterbur åt han eller klarar han sig i sin gamla?
Ska jag ha hus åt han eftersom miljön är helt ny?,han har ett jättefint trähus som han gillar men han blir så isolerad då.
Skriv andra saker man ska tänka på när man ska lämmna bort lilla älsklingen.
låt han flytta nån dag innan ni åker så han känner sej hemmastadd med nya lukter,röster å rutiner.
du kan gå över å sköta matandet första dan/dagarna å visa hur hon ska sköta honom.
har huset inget golv så låt han få ha det kvar.
ett hus utan golv går lätt att ta bort utan att hamstern väcks.
ett bra sätt för Totte att lära känna lukten av hamstervakten är att hon håller fröblandningen i handen en stund innan hon lägger in det i buren. han lär sej då känna igen hennes lukt å förknippar den med nåt positivt.
det ska gå bra, oroa dej inte.
ha en trevlig semester