Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 3017 ggr
[Hamster95]
0

Några frågor om Tottes nya bur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Totte får ju en ny Bur på frédag,en duna Bur.Jag tror att han passar bättre i en sån för den är ju lättare att inreda.

Jag  är dock lite fundersam,buren som jag har nu är 58x38x62 och jag tycker det är väldigt litet bottenutrymme.Han har ett stort Hjul som är 22 cm i diameter och det måste hänga med för utan det blir han panikslagen.

Bottenutrymmet på min Bur är ungefär som på en Mini-Duna och det blir väldigt trångt när han ska in med Sandskål,hus,hjul,matskål,vattenflaska.Han kommer ju knappt få något springutrymme-vilket jag vill att han ska få även om han har en lekbur med ku saker i.Han får ju inte vara där varje dag .Ska jag överväga att köpa mellanduna istället?

Vad ligger priset på en sån på djurmagazinet?

En dunabur ska han ha för han gnager som sjutton på gallret och när man puttar bort han så liksom "hänger" han sig i tänderna i gallret.Dessutom fastnar han så lätt med tassen i gallret.

BIfogar bild på buren jag har nu.

pralin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en mellan-duna tror jag… 70 lång är den, om jag minns rätt?

Den tycker jag är alldeles lagom :)

(Hjulet är ett annat större dock än det som är på bilden, ville bara poängtera det ;D)

pralin
0

Visst är det där huset som man får till buren för litet? Det var snack i en annan tråd såg jag att det ska vara 15*15.

Minns att när min hamster växte till sig tog jag ut det huset och ersatte med ett annat… det där lär ju vara tänkt för en dvärghamster?

[Hamster95]
0

Men finns det ¨något jag ska tänka på när han flyttar in så att han inte får smått panik i nya buren?

Hur ska jag göra det lite hemtrevligt och bekant för han så han inte tror att dunan är transportbur?

Ham-Madam
0

ta med lite av hans gammla bomaterial som doftar honom då har han en trygg plats i nya buren.

hamstrar klarar rätt bra att byta Bur. de är så nyfikna å gillar att utforska nya platser.

[Hamster95]
0

Nu har han fllyttat in i en Ferplast 70 cm duna.

OM jag ska vara helt ärlig så tycker jag det är helt lagom för en hamster.DEn har en stor övervåning också så jag f¨år plats med en massa leksaker.Det följde med två sovhus också varav ett som inte är så tätt dvs ett med fönster så det ligger han  och sover i nu.Vattenflaskan fäste jag på säkert 6-7 olika sätt innan jag satte den i hålet på undervåningen.

Det blev ett himlans bullrande men nu ligger han nöjt och sover.Han är helt chokad över att han inte kan gnaga på gallret längre men det är tur för mig för nu kan jag äntligen sova på nätterna :D

Men den är otroligt lätt att inreda och jag får plats med mycket mer än i hans gallerbur.

Plutten behöver nog sova för imorgon ska han på utställning på djurmagazinet.Hans första .D

pralin
0

visa gärna bilder på nya buren :)

91Marran
0

finns det en sådan Bur som du har fast med rör som kan gå till andra burar?

Mvh
Mig