Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 749 ggr
UlrikaD
0

Jag ger upp!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte riktigt hur snacket gick bland hamstrarna efter Lilla Silvers lilla utflykt in i väggen häromdagen. Men tydligen lät det jättespännande. Så igår beslutade sig Geronimo för att testa han med. Men han var lite lurigare, han väntade tills ingen var i rummet. Då tippade han sitt Hjul så det lutade mot huset, fick sig en trappa där han i lugn och ro kunde stå och peta upp gallerlocket och skutta ut. Men där Lilla Silver tröttnade ganska fort så gjorde inte Geronimo det. Jag har väntat hela dagen på att han ska komma ut och trott att han kommer väl när han är hungrig men inte då. Till slut klarade jag inte av att ha is i magen längre utan blev så otroligt orolig så det var fram med hammare och grejer och här är resultatet.

UlrikaD
0

När jag kommit så här långt så ser jag fortfarande ingen Geronimo och fick otrolig magknip för då visste jag verkligen inte var han var.

UlrikaD
0

Men han tyckte bara att jag väsnades för mycket helt enkelt, för han låg ju och sov. Så när jag slutade banka stack han fram sitt lilla huvud, tittade på mig, och gäspade!! Att han kan med den lilla lymmeln. Så nu sitter han i sin Bur, helt ovetandes om uppståndelsen han orsakat. Mumsar på en bit äpple, vill få i honom vätska direkt. Har fått massa god mat och sallad. Funderar även på om man ska införskaffa hänglås till alla burar. Och jag ska försöka få ihop min vägg så gott det går…Och nu jäklar ska det inte finnas en mm-stor springa att komma igenom om jag så ska köpa cement till hålet!!

kajsa08
0

Hahaha! Skrattande Skrattar gott här, men skulle inte vilja vara med om det själv! Det blev ett gott slut i alla fall. Tokhamster!

Westis
0

Hjälp vilka mästarrymlingar du har!

Sara87
0

Jadu, de tipsar varann om de roliga ställena att springa till. Har märkt det hemma också :P

Skönt att du fick fram honom, förstår att du hade riktigt ont i magen när han va borta :/

UlrikaD
0

Någon som vet var man köper små käcka fotbojor till hamstrar?Flört

Ham-Madam
0

men hua vilka rymmare du har.

du får hålla reda på dina nykomlingar sen så inte även de rymmer Skrattande

UlrikaD
0

Nej, nu ska det ordnas grövre nät att sätta över samt det ska vikas in ordentligt så inte den pilligaste hampis i världen ska kunna få upp det. Och nu jäklar är hålet i väggen helt igentäppt med. Inte vackert direkt men det sitter bakom en dörr så det får gå. Huvudsaken är att Geronimo är ute och ingen annan kan komma in igen.

kajsa_karin
0

Jösses amalia

UlrikaD
0

Lite roligt idag, släpper ut Geronimo för att se var han tar vägen. Och jomenvisst, springer rakt fram mot väggen, där han tvärstannar och ser sig förvånat omkring. Inget hål?? Det var konstigt tyckte han, det var ju här igår. Han undersöker varenda spik och träbit för att se om jag missat något litet hål, sen ropar han på förstärkning från chillorna som också kommer fram och kikar. De tittar på spikarna, skakar lite lätt på sina huvuden och säger, tyvärr spik är för hårt för oss även ifall vi är gnagare. Så Geronimo fick snopet gå tillbaka igen.Flört

emlas
0

#10 Haha, vad sött! Skrattande

TiinaN
0

#10 Haha Skrattande

Sara87
0

#10 haha, va snopet för honom ^^

UlrikaD
0

Nu ska jag bara se till att hyresvärden inte har en anledning att komma och hälsa på. Har inte råd att fixa det här just nu.