Pris på bur?
Vet någon hur mycket den stora "duna-buren" brukar kosta i affär? Alltså en hamsterbur helt i plast med gallerlucka i taket… den större modellen (ca:70x40?)
Ingen av djuraffärerna här i Borås har den här hamsterburen men jag har hittat en på Blocket nu… vet bara inte vad dom brukar kosta?
I affären ligger de på mellan 700 - 800:- beroende på vad som finns i. Begagnade brukar de gå lös på ca 250:- .
Ja det var ett klart överpris, det ska du pruta ner med en 100-ing.

Ok, då vet jag :-)
Nä inte 400:- för en begagnad duna, oavsett skick. Max 300:-
Köpte en jättefräsch maxi som var använd ca 1 månad för 150:- sist :o)

Jag ska kolla på buren i morgon, får väl se vilket skick den är i. Eftersom att de stora dunorna inte finns att köpa i affärerna här i stan så är det kanske värt 300-400:- för en bra begagnad. Men nu när jag vet ungefär hur mycket dom brukar kosta så kan jag med att pruta. Tack tjejer! 
Jag har en lite större duna till salu, men dessvärre bodde du kanske lite väl långt bort. Det blir ganska dyrt att skicka med posten. Du får PM:a mig om du skulle vara intresserad iaf.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#8 Lite drygt 11 mil enkel resa… blir ju en del i bensinkostnad. Jag antar att det blir dyrt att skicka med posten, kanske svårt att göra ett bra paket av det med… posten är ju inte alltid så försiktiga med paketen.
Tack för erbjudandet i alla fall! =)
Minns inte riktigt hur mkt min stora duna kostade, köpte den 2005, men tror den kostade 500-600:-
Hjulet som finns från början är (oftast) för litet för guldisar.
Jag har nog en lite mindre duna, men den kostade 625:- eller något.

#11 Jag vet, dom hjulen används inte ens till dvärgarna här hemma :-)
Duna burar är ganska dyra, men jag köpte en på loppis för 50 spänn,med Hjul o allt…den var i ny skick förutom att det var lite gnagt vid vattenflask hålet mend et e inga problem…så det går att göra fynd.loppisar rekomenderar jag verkligen för där finns det AS mkt hamsterburar och var INTE rädd för att pruta…
P.s När jag var i djuraffären häromdan såg jag en hamster Bur (as små galler och det fanns Hjul o så innuti) som var lika stor som en kanin Bur!Blev as glad när jag såg det
#11 Fick du betala 625:- , jag har en likadan som du vet 
Och den kostade bara 300 typ.
#13 Oj! Som en kaninbur, det skulle hamstern gilla. 
#14 Joo..det kanske var lite billigare minns inte riktigt.
#15 Ja, det var ju länge sedan du köpte den. 
#16 Jepp.