Totte
Nu är jag riktigt orolig för min lilla hamster!Han har varit jättepigg,tillsigår då han började röra sig ryckigt och stelt och började äta mindre!Han brulkar vara aktiv och så men inte iigår,då låg han bara i sitt lilla hus!Han nyser med jämna mellanrum men gräver och klättrar på!Jag vet inte vad jag ska göra för han,han sover mkt längre nu,nu sover han till ungefär kl halv åtta-åtta och sen går han långsamt ut ur huset!Att klättra i rören upp till hjulet intresserar honom inte alls,han som har älskat sitt Hjul förut!Att bada sandbad är ett måste för han så det gör han varje dag!Vad kan det vara för fel på han?
Många symptom, det är jättesvårt att säga va det kan bero på.
Om det verkar väldigt akut uppsök eller åtminstone ring veterinär för att höra va dom säger. Annars håll koll över helgen å se om han återhämtar sej. Det är bara du som vet när veterinär ska uppsökas, jag kan bara ge dej råd :)
Lycka till!
Jag såg han idag sitta och äta hundkex men ytterst lite,sin fröstång som han tycker så mycket om har han inte rört på flera dagar!Han klättrar lite men han ligger mest i sitt lilla hus och sover!Jag ska hålla ett extra öga på han under helgen!Nån som har tips på vad jag kan ge han?
Måste bara fråga, du ska inte sälja denna lilla hamster längre då? Du hatar honom inte längre? Eller var det en annan hamster som du hatade så? Jag hoppas att din lille blir frisk i allafall. Som sagt, vätska är viktigt. Lycka till!
Jag tror att jag måste avilva min lilla hamster!Han mår inte alls bra

#5 Har du ringt veterinären för råd?

RING VETRINÄREN!
Jag har ringt å kolllat med veterinären och de tyckte inte att jag skulle avilva han utan att jag skulle ge han en chans!Jag städade buren igår åt han och möblerade om helt pga att Totte har fått ett nytt större Hjul som tar typ all plats ipå hela bottenvåningen,jag tog ur nästan alla delar och tvättade de med hett vatten och torkade de sedan noga!Hans gamla trähus fick inte plats så då bytte jag ut de mot ett plasthus utan tak,och bytte ut all hamstervadd mot sönderrivet toapapper som han har boat in sig ordentligt i!Jag har täckt över två tredjedelar av buren med en tunn filt då att endast framsidan och lite av taket syns!Idag ska mamma ev ta en tripp till Zooaffären och köpa vitaminer spec.för växande smågnagare!Nu håller jag tummarna för att min lilla kille ska bli bra igen!
#9 vitaminer hjälper nog inte mot en sjukdom. Det bevisar inte att de lever längre. Min mamma hade hamstrar när hon var liten , de blev ca 2 ½ och de använ´de inte vitaminer i vattnet.
Lycka till.
Totte äter inte så mycket ändå så han behöver vitamintilskott!Nu finns det även en minrealsten i form av en glasstrut i buren!Jag hoppas han ska gilla den
#9 Du verkar iaf ha försökt göra det bekvämt för honom. Håller en tumme för att han kryar på sej.
Hur verkar han må idag?
Mår han bättre nu?

Har ni kollat tänderna på han så dom inte är för långa?
Han var igår ute och sprang på golvet och det tog säkert en halvtimme att fånga in han!Sen så råkade jag komma åt buren med en smäll men han brudde inte sig ett dugg och fortsatte som vanligt!Han åt godis ur min hand igår ochdet var fantastiskt att känna hans små lena tassar mot mina händer så nu aka jag upprepa det några gånger per dag!Han är fäst vid mig på något sätt,han älskar att lura mig och en dag när jag kom hem från skolan låg han på burgolvet och spelade död!Jag har ändrat foderstaten lite så att han får pellets varannan dag och gnagarblandning varannan för de rekomenderade veterinären!Han är inte fullt så pigg och äter ganska lite men verkar vara på bättringsvägen!Jag har kollat tänderna och han har bra gnagarmöjligheter iform av gnagarstänger och toarullar!
#16 Vad bra att han håller på att tillfriskna! Vi håller tummar och tassar för att han ska bli helt återställd!