Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1364 ggr
MangoPeperoniOwner
0

Tips ! .. till mej :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag tänkte ju byta ut Peperoni´s Hjul mot en annan leksak som dom inte blir beroende av, men jag vet inte riktigt vad, ska jag köpa en lekplats,  eller har någon nåt tips som don använder istället för Hjul?

Åker till djuraffären på fredag (imorgon) så skulle vara bra med snabba tips. (Hoppas jag inte blir läskad av djuren i djuraffären .. o.o)

Mvh Elin :)

MangoPeperoniOwner
0

någon?

vekan
0

Jag kan inte gå in i djuraffären utan att bli sugen på att ta med sig alla djuren hem. *skrattar*

Leksaker som du kan fixa själv
Toarullar, du kan gömma mat i den och sätta lite papper i varje sida, så att han får kämpa för maten.

Grenar, fixa några obesprutade fruktgrenar i buren, dem kan Peppe både gnaga och klättra på! Tvätta dem noga i varmt vatten först!

Göm hans favoritmat på olika ställen i buren, så han får leta!

I djuraffären kan du köpa några leksaker
Kanske "träborg", då får han både hus och utkiksplats!

Rör som han kan springa igenom, sedan kanske du kan gräva ner dem i spånet, så att han får gångar som i det vilda!

Det var mina förslag. Glad

Ham-Madam
0

jag hade till mina dvärgar rör som jag hängde upp. de kunde kuta igenom å gungade lite samtidigt.

hängmattor fick de av tex gammla t-shirts.

vissa gånger la jag mkt spån å en massa kartonger å rör under så de kunde ha gångar som inte rasade ihop.

hade ibland en glassbytta med jord å lock så de kunde gräva utan att skvätta ut allt i buren.

varierade burunderlaget å hade ibland Sand över hela botten el torv å mkt rivet papper så de kunde gömma sej å bygga bon.

kajsa08
0

Jag har en sorts stege som är ganska lång på bredden och som hänger i taket i dunaburen. I den finns det grova linor att klättra på och lite ringar och grejer som hänger ner. Så det går bra för hamstern att klättra upp i den från burgolvet. Den av mina hamstrar som har den gillar den jättemycket, de tycker ju det är kul att klättra!

kajsa08
0

Glömde säga att jag har guldisar och inte dvärgar! Glad

MangoPeperoniOwner
0

Tack för tipsen!!

vekan
0

#4 Det låter precis som en sådan jag har till Stig-björn! Skrattande
Den är jättebra, för förut ville han gärna klättra upp o ner i burtaket och han kunde ramla ner. Men det har han slutat med nu, och denna ramlar han inte i från! Dessutom gillar ju hamstrar att klättra! Det är synd att dem inte har någon höjduppfattning vilket kan göra att dem skadar sig. Obestämd

kajsa08
0

#7 Ja, den är jättebra, min Qarin älskar den. Det blir som ett litet gym med sysselsättning! Skrattande

vekan
0

#8 Hihi. Japp. Men min Bur är lite för låg för den egentligen, men han älskar att gå på stegen i taket och hoppa genom den runda repsaken! Glad

MangoPeperoniOwner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hehe..  :D

Men jag köpte ett hängställe åt Peperoni. Han har inte riktigt fattat grejen…men jag tror han kommer gilla den senare. 

;)

vekan
0

Cool! Jo, han fattar den säkert snart! Glad