Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 1903 ggr
Mikis75
0

Äntligen rejäla hjul...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så glad över att jag äntligen har fått tag på rejäla Hjul till mina hamstrar… de sk "Wodent Wheel" i största storleken. Nu har Alexandra ett i sin Bur och ett står i "leklådan" =)

Det var någon här inne tror jag som tipsade om Zooklart på nätet, dom köper in dessa hjul… och hyfsat billigt blev det också eftersom jag kunde hämta hjulen direkt hos återförsäljaren här i Borås =)

kajsa08
0

Å, vad bra. Jag ska genast kolla in sajten! Vad kostade hjulet? Jag kan kolla själv iofs. Glad

Mikis75
0

#1 Hjulen kostar 140 kr om man hämtar dom direkt hos återförsäljaren. Tyvärr ligger nog sajten nere tillfälligt eftersom att hon skulle ha bebis =)

kajsa08
0

OK, vad synd. De verkar vara suveräna, inget att fastna i eller att göra sig illa i.

Mikis75
0

Dom är kanonbra!… enligt mig i alla fall =)

Stabila och säkra… och inget oväsen hur mycket hamstern än springer ;-)

UlrikaD
0

Hur höga är de från botten till tak? Om hjulet står i en låda med öppet tak finns det möjlighet för hamstern att klättra upp på hjulet då? Borås ligger ju inte alls långt från mig, har tittat på de hjulen förut.

issa83
0

Jag har också ett sånt här Hjul. Kan inte se någon möjlighet för hamstern att klättra på hjulet så de kommer över en burkant tex. Ingen av mina har lyckats klättra på hjulet överhuvudtaget. Men det är klart, det finns kanske värre utbrytarkungar än mina.Tungan ute Men jag tycker det verkar omöjligt

Är supernöjd med detta Hjul, för precis som Mikis75 säger så låter dom praktiskt taget ingenting och hamstern kan inte fastna någonstans med sin lång päls

Trygga hjul

Mikis75
0

#5 Jag mätte 30 cm från golv till toppen på hjulet… då är det "senior-modellen" som är 28 cm i diameter.

Jag tror inte att hamstern lyckas klättra upp på hjulet… utsidan är såpass plan och glatt.

Mikis75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade baksidan på hjulet också… Det finns inte mycket att klättra på, men det finns ju utbrytarkungar… och drottningar såklart ;-)

kajsa08
0

Har nu beställt men ännu ej fått mejl om att det är OK,  jag menar eftersom Mikis sa att hon ska ha bebbe. Sajten var fortfarande öppen i alla fall så vi får se hur det går.

Starfall
0

Vilket bra Hjul det verkar vara, ett sånt tänker jag köpa till min lilla prins när han är "gammal" nog. Nu får han nöja sig med 15 minuters spring i hamsterbollen varje dag^^ Han är ju bara 6-7 veckor än..

UlrikaD
0

Tack för svaret, de verkar suveräna. Det är samma storlek som jag har nu men jag är inte nöjd med de jag har.

[LoveNasse]
0

Jag ska köpa ett STORT plast Hjul som Totte inte kan skada sig på! Men det verkar som han inte är så förtjust i Hjul..(haft honom i två dagar)

kajsa08
0

Fick  svar idag efter jag beställt. Som Mikis sa ska hon som säljer dem ha en bebbe vilken dag som helst men hon kontaktar mig igen i oktober när hon har tid. Så vad jag förstår går det att lägga n en beställning men att man får vänta på leverans.

Anne-Hedvig
0

I og med at hjulet har hulrom, liker min hamster å bare sitte der inne for en liten hvil også. Det er flotte Hjul, som anbefales!