Tips till din hamster..4
Här är lite tips.:
Ge dina hamstrar lite grönt varje dag. Ost går bra om den är HELT okryddad. Här är lite tips påvad de kan äta för frukt/grönt:
Vindruvor | Äpple | Päron | Morot | Potatis-bitar | Gurka | Banan | Smultron | Jordgubb | Broccoli | | Sallad |
Allt som INTE hamstern ska äta: |Choklad | Kryddad mat | Godis/Socker | Citrusfrukter | Kiwi |
Lek-tips:
Det finns massa leksaker i djuraffären , ta en titt och kolla om du hittar nåt som passar din hamster.
Hjul till guldhamster ska va minst 18 cm men GÄRNA större. Till dvärghamster 14 cm eller mer.
Hemgjorda leksaker blir minst lika uppskattade som köpta. Du kan lägga in toarullar, trä-hus och trä-leksaker du gjort själv.
Om din hamster har såna här "hål" , alltså de oranga runda sakerna, där kan du sätta hamster rör, det är uppskattat..(Bilden nedan , oranga runda saker)
Buren-tips:
Om du vill ha den perfekta-buren tycker jag du ska skaffa en duna-bur, det är det bästa för en dvärgham. men om du har en gallerbur till din dvärgham, ska mellan rummet mellan gallren vara högst 12 millimeter. Till Guldham. funkar båda burarna lika bra. Fast om det är en hög gallerbur (60-100 cm) måste buren ha hyllplan så att hamstern inte ramlar ner. Då kan den skadas allvarligt.
Minsta måttet på en Bur till guldham. på koraste sidan är 0.2 m
För dvärgham. på en Bur på kortaste sidan minst är 0.2 m
OBS! Endel av tipsen är från alla hjälpande medlemmar.
Tack till alla er :)
För mer info;
Denna är ok å får alltså ligga kvar.
va bra
Va tkr ni andra om tipsen?

eehm..bara för att jag är nyfiken..brukar inte noomie elr sara87 elr nån av medarbetarna lägga upp artiklarna? Ps. Jätte bra skrivet=)

Jättebra tips :) Min ena gallerbur är jättehög men vi har satt in massa hyllplan så Kiwi inte ramlar ,, som du skrev att man kunde göra :)
#5 Hmm..tyckte att jag kunde få ge lite tips ;)
#6 Toppen! :D
#7 de allra flesta tipsen finns ju redan i andra trådar *S*

#7 joo! självklart jag bara undrade=)
#8 Aja..