Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1067 ggr
Okay
0

Mina dvärghamstrar; Utttråkade eller bråkar?

Jag har numera 4 st dvärghamstrar (hade 2 från början men dom fick ungar fast dom lovade att det var 2 honor :O) och på senaste tiden har dom börjat bråka väldigt mycket, det är inget allvarligt men dom låter som inibomben. Jag kollar igenom alla varje dag utan sår men hittar inga sår så jag antar att dom inte bråkar på allvar. Men kan det ha och göra med att honorna och hanarna står i samma rum bredvid varandra eller är det för att dom är uttråkade? Det är mest hanarna som håller på och jag vill inte sära på dom efetrsom dom i andra fall går i hop, blev biten av Totte (pappan) för några dagar sen sdå jag avbröt ett bråk och han skulle precis hugga Aden (sonen) men min tumme kom i vägen xD Någon som har tipps? :)

Sara87
0

Du kan väl testa att ställa in dubbelt av allt i buren, dvs två matskålar, två hus, två Hjul om du har det osv. Då kanske de kommer bättre överens när de slipper bråka om en matskål t.ex.

Okay
0

Haha, till hanarna har jag: 4 hus, 2 Hjul, 2 matskålar, en enorm Bur, en sandskål dock men jag har aldrig kommit på dom att bråka där xD

Menb kan det vara för att honorna går i buren bredvid?