Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1304 ggr
Linda3046
0

Tyst hjul

Tips på Hjul som inte gnisslar och bullrar så mycket? Viktigast är att dom inte bullrar, som mina plasthjul gör. Gnisslande Hjul kan man ju åtminstone smörja, men kan jag gärna klara mig utan också ;)

Bild är ett plus

[PixelMollan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker den här sorten är bra :)

Sara87
0

Jag har också Nobbyhjul precis som PixelMollan. Jag är dock både nöjd å inte nöjd med dom. Mina har en tendens att "knäppa" å bullra lite ibland :/

Linda3046
0

Det ser ut att kunna vara tyst :) Ska köpa en större Bur, och jag kommer inte orka flytta ut den till köket varje kväll.. så jag måste ha ett tystare Hjul XD

Fler "tysta" Hjul?

SaraA
0

Jag tycker att nobbyhjulen låter väldigt mkt om man jämför med andra.. jag vet en modell som är bra som jag tyvärr inte har bild på, man sätter fast den i gallret i alla fall och har för mig att det var i blå eller grön plast..nån kanske vet vilket jag menar?

Linda3046
0

#2 Okej =/ Ja, bullrande Hjul gillar jag inte. Gnagande kan jag stå ut med (har trots allt EN dörr mellan mig och hamstrarna) men mot bullrande Hjul krävs två dörrar ;(

Linda3046
0

Några mer tips?

[findusen]
0

sån boll man kan ha antingen på ben/ställning eller fast i gallret i en hållare ska inte låta mkt när den står på ställning på spånet!

MickiRosa
0

finns ju dom här metallhjulen med rött tyg runtom, de kan man smörja och de bullrar inte. Men de där nobbyhjulen använder jag inte till mina långhår då jag hade en hamster som fastnade rejält med sin päls i det och surrade fast sig själv! Upptäckte det som tur var väldigt snabbt och fick loss honom, men inte såna Hjul till mina långhår igen. Jag har dessutom inte Hjul till alla mina hamstrar. De får vara ute och leka istället. Det finns ju en uppsjö av olika leksaker man kan stoppa in som inte låter alls. Hamstrar gillar ju att leka apor dessutomFlört

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Ham-Madam
0

trähjulen är nog de som är tystast men dyra.

finns de inte hemma i er butik så kan de beställa,be att få kolla i deras pärm så ser du olika Hjul.

ett annat som är tyst å som även fungerar liggandes plant i spånet är de som sätts fast med sugpropp. lite små i omkrets men duger till små hamstrar och ungar.

Anne-Hedvig
0

Wodent Wheel er stille og bra.

Lovizaa
0

Vad är trähjul för ngt Hjul?

Sara87
0

#11 Det är ett Hjul i trä, har dock aldrig sett något själv, men lär väl påminna om de vanliga hjulen. Har du nån länk till bilder på trähjul Ham_Madam??

MangoPeperoniOwner
0

Jag har metall-hjul till mina sötizar. De gnisslar dock men annars bra, de fastnar inte med fötterna, det är för stot mellan rum för det. så det funkar toppen ;)

Asa-N
0

#12 Jag har sett dem på Bromma Zoo och de är jättefina, påminner helt om vanliga Hjul fast helt gjorda i trä.

#13 I dessa Hjul kan de bryta benen. Men det är lätt fixat genom att klippa till karton från t.ex. ett flinpaket och tejpa fast på utsidan, då får de stöd för hela tassen.

Sara87
0

#13 Gör som Åsa skriver i #14 så att hamstern inte skadar benen. Du kan smörja hjulet med olivolja så slutar det gnissla.

MangoPeperoniOwner
0

#15 Jag ha gjort det, men då blir Mango olivig själv, asså det ser ut som han blivit blöt. Plus att det börjar gnissla om några dag erfteer olivoljan ;)

#14 Men det är för stora hål för att de ska fastna , lovar :)

Asa-N
0

#16 det är just de stora hålen som är det farliga. När de springer så går det fort och då kan trådarna i hjulet slå av benen på dem.

Sara87
0

#16 Ta bara lite grann med en tops där själva hjulet snurrar då ska det inte va nån stor risk att han blir kladdig :)

MangoPeperoniOwner
0

#18 Okej, ska prova..

#17 Läskigt !! :O