Vilken bur ?
Jag har varit i kontakt med en tjej här på denna sida som har en uppfödning .. Kullen kommer troligtvis nästa vecka (28).. Jag har "Beställt" en hamster av henne , vilket jag tycker ska bli jätte skoj !
Men nu står jag inför valet vilken Bur ska jag ha ? Innan hade jag en duna Bur som inte var så stor men kanske lagom eller kanske jag ska ficksa en sådan samla låda från ikea och ficksa den eller ska jag köpa en större duna Bur?? Jag behöver verkligen råd om vilken jag ska ha…

0# Bilden är tagen nu efter när buren bara står ..

Är det en dvärg eller guldhamster du ska få?

Är det en guldhamster du ska få hem eller är det en dvärghamster?

#3 Oj du hann före ;)
Den är jättebra till en dvärghamster, men alldeles för liten för en guldhamster.

En dvärghamster :D Sorry glömde skriva .. :S Men dvärghamster är det …

Den buren funkar bra till en dvärg. Jag har haft en sådan till en av mina dvärgar förrut, men han fick flytta till en samla låda eftersom han gnagde mycket på gallret och kissade i rören. Men om din förra hamster trivdes bra i den så kommer nog den nya också göra det =0)

#8 Jaa Tova trivdes nog bra fast hon gnagde på gallret men jag kanske ska tästa först med den duna buren jag har .. Och om han/hon inte gillar den och gangar på gallret så kan jag kanske ficksa en Ikea låda.. Får nog ta och åka till IKEA..
Men är det någon som har en IKEA låda och kan visa den på ett foto? Alltså hur ni lösde det med vatten flaskan, hur den sitter, hur hjulet sitter och hur ni gjort på locket ?

#9 Jag har tyvärr ingen bild på hur jag har gjort. På de små samla lådorna har jag borrat massor med hål i locket och på den stora har jag skärt hål i locket och satt dit ett galler. Jag har vatten skål till mina hamstrar och det är bara en hamster som har Hjul. Det hjulet är fristående.
Men de är säkert någon annan som har en bild på hur de har satt dit vattenflaskan. Jag vet att vissa har borrat hål för pipen och andra har köpt en flaska som man kan hänga upp i taket.
Det finns även vattenflaskor med sugpropp. De fäster man på insidan av buren.
#9 Som Millie säger så finns det vattenflaska med sugpropp som bara är att sätta fast. :)
Det finns "ställningar" där man sätter fast hjulen så slipper du borra hål eller så..
#9 Använd sökfunktionen å sök på 'Samla' så kommer du hitta en massa trådar om Ikeas lådor.