Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 836 ggr
Tuffsen
0

Hyperaktiv hamster

När jag har städat min hamsters Bur så springer han runt runt runt i buren och klättrar och springer i hjulet och han gräver och har sig. Normalt vid den här tiden brukar han sova och är han vaken så äter han bara lite ur skålen och lägger sig igen ^^
Det är rätt underhållande att kolla på honom när han springer runt i sin Bur, men eftersom han gör så här varje gång jag har städat buren så har jag börjat undra varför. Är det ett sätt för honom att få tillbaka sin lukt i buren eller vad handlar det om?

Otario
0

Själv är jag inte hundraprocent säker, men som du säger: det kan vara ett sätt att få tillbaka sin lukt. Men för ett bättre svar så får du fråga proffsen ;)

Min egna hanhamster håller på att gnugga sig längst sidorna i buren på kvällarna. Han gnuggar in sig på alla hans favoritställen (ett hörn han älskar att sitta i, sitt Hjul m.m.) och det kan ju vara så att han gnuggar in sin lukt på dem platserna.
Men jag har ingen aning.. =/

/ Emma

Englatassens
0

Visst har du rätt med d där att han vill sätta sin lukt på sitt hem igen… men jag vet oxå att en del kan bli väldigt stressade av en riktig grovrengöring… d blir ju lite fundersamma för deras revir e plötsligt borta… men d går snabbt över när d lyckats boa in sig igen…Glad

Anne-Hedvig
0

Noen anbefaler å la litt av det gamle materialet være igjen, så ikke alle duftmarkeringene er borte. Da har de fortsatt holdepunkter - de orienterer seg jo etter lukten.

Tuffsen
0

Okej tack så mycket ^^