Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1249 ggr
Otario
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har en liten hamsterpojk hemma, men har inte har en aning om vad han har för färg. Är inte så bra på det där med hamsterfärger…
Skulle bli tacksam ifall någon vänlig person kunde förklara vilken färg han har :)

Kram Emma

/ Emma

Otario
0

Lägger ut lite fler bilder till hjälp. Vet dock att det är superdålig kvalitét, men de får duga ;D

/ Emma

Otario
0

..

/ Emma

Nicolina
0

Nån slags viltfärg är han ju, Normalfärgad eller Gul kanske? Och sen är han bandad som är en teckning på hamstrar.

Får se vad andra svarar också = )

[Mariaxx]
0

Dålig bildkvalité men en chansning: Gul bandad korthår.

mocchino
0

Bandad och korthår är vi nog alla överens om.. :)

Men på min skärm tycker jag nästan att han ser lite black yellow aktig ut.. Men som sagt är ju tyvärr inte bilderna dom bästa..

// Nathalie

[Mariaxx]
0

Men kinderna och hättan är ju mörkare…måste ju vara en viltfägad…

mocchino
0

Ja men jag tyckte han även såg ut att ha tippning över ryggen oxå.. :/

// Nathalie

Sara87
0

Måste hålla med Nathalie. Vi efterlyser bättre bilder! :)

Otario
0

Okej, förstår er.. De där bilderna var tagna med min mobil på kvällen xD Så alldeles strax kommer helt nyfotade bilder på Wiggo <3 :)  (med min digitalkamera!)

/ Emma

Sara87
0

Kanoners! :)

Otario
0

Bilder :)

/ Emma

Otario
0

.

/ Emma

Otario
0

.

/ Emma

Otario
0

.

/ Emma

Asa-N
0

#6 men de gula är ju vilttecknade :o)

Jag håller med de andra om att han ser ut att vara gul bandad.

Otario
0

.

/ Emma

Otario
0

Tack för alla svar! :D Efter att jag kollar igenom kommentarerna så verkar det ju som om han är gul bandad. Så tack så jättemycket allesammans! <3

/ Emma

mocchino
0

Fast jag tycker han fortfarande ser ut att vara för mörk för att vara gul bandad så min gissning är fortfarande black yellow bandad.. :P Tycker att han påminner om Bollen som imazy fick med buren för ett tag sedan..

// Nathalie

qiiwie
0

jag tror black yellow bandad

###

neva masquerade

**_Titta gärna in på min hemsida.

Välkomna :)_**

**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Noomie
0

hej alla, skickar här en bild på min gula hane å sen en bild på min by hona…bilden på henne är mörkare än vad hon är i verkligenheten…döm själva…personligen tycker jag han är för mörk för att vara gul…kram

Noomie
0

hittade bara denna bilden just nu

[Mariaxx]
0

#15 Vet att gul är viltecknad.

Har som sagt läst min genetik.

Asa-N
0

Ja black-yellow bandad….

TiinaN
0

Jag tror med att det är en black yellow bandad om man jämför med Athenas färg

[Mariaxx]
0

Ja, på min skärm ser han ljus ut…

[Mariaxx]
0

Men för mörk för en gul och på dom nyare bilderna ser han mera BY ut.

Ham-Madam
0

om jag gämför mot bollen så är han mörkare black yellow.

men det finns ju alltid färgnyanes,olika färgtoner.

gissar också på black yellow bandan.

Sara87
0

BY bandad. Vi verkar vara eniga nu :)

[John-Weinerhall]
0

Jag är inte säker jag skulle även kunna tippa på Chocolate yellow bandadFundersam

[John-Weinerhall]
0

Vad jag tror så är den chocolate yellow bandad eller "dåligt" tippad black yellow bandad. Här kommer även en bild på en black yellow bandad hane och en chocolate yellow hona. Black yellow hanen kommer här:

[John-Weinerhall]
0

Chocolate yellow hona kommer här:

[John-Weinerhall]
0

Noomie
0

hahah john om du nu ska läxa upp oss med att ha fel får du nog sätta i lite tydligare bilder =)

men lättast att avgöra fighten vem som har rätt å fel kanske genom utparning då antar jag

[John-Weinerhall]
0

Haha jätte roligt Noomie!

Otario
0

Så är han BY bandad istället för Gul bandad? Man blir ju en aning förvirrad här ;)

/ Emma

Noomie
0

mm vi tror han e en by bandad..skillnaden är inte så stor bara det att han har en svart tippning över det gula liksom. =)

[John-Weinerhall]
0

Vilken färg uppfattar du själv att tippningen är är den chokladfärgad ellersvartfärgad???

Noomie
0

alltså är det verkligen så att du är ute efter något personligt här John?

Är nu lite trött på dig måste jag säga.

[John-Weinerhall]
0

Vad menar du???? Jag bara undrar eftersom jag personligen tycker att tippningen inte ser svart ut utan ljusare. Jag försöker endast hjälpa till så att färgsbestämmningen går rätt till det är ju synd om den färgsbestämms fel eller hur??? Själv tycker jag ju att den ser mer "chokladig" ut än en black yellow

Nicolina
0

Tja… chokladig tycker då inte jag att den lille sötnosen ser ut att vara, tycker den ser gul ut med svart tipping och då är det väl en B/y?

[John-Weinerhall]
0

Alltså jag har ju en chocolate yellow hona och det är väldigt svårt att se om den är chocolate yellow eller black yellow men man kan ju säga så här att black yellow har lite kallare ton i färgen och chocolate har en lite varmare ton. Och dessutom måste man nästan ha hamstern i sin hand och titta noga på tippningen för att se vilken färg tippningen är. Men jag själv tycker att denna hamstern hade en lite varmare ton och mer chokladig men det är ju ganska svårt att se på bild. Så antingen är den C/Y eller en "dåligt" färgad B/Y. Detta är mina tankar och erfarenheter och givetvis finns det andra som tycker och tänker olika men som sagt var detta är mina tankar och inget försök att vara bäst eller liknande på något sätt. Mvh John Eriksson Weinerhall

Noomie
0

mm vi vet att du tycker det…du har nu betonat detta flera gånger.

Men det är väl bra att du är så kunnig som du så starkt framhåller. Själv kan jag ha fel många gånger i livet. Det är det som är shysst för då finns det utrymme kvar att lära sig mer på vännen. =)

Ham-Madam
0

nån kunnig får väl ta å bedöma hamsterns färg in live nångång.

bilder kan ju luras

Otario
0

#43 Ja, det var en bra idé! Men jag vet inte någon person i närheten som är riktigt hamsterkunnig… Någon som vet ifall det är någon utställning/träff på gång? Eller andra förslag? :)

/ Emma

Caroline-E
0

Ett litet tips för att se om det är en chocolate yellow eller black yellow (om man nu inte ser det på tippingen) är öronen, en black yellow skall ha svarta och en chocolate yellow bruna ……

Hamstern på bilden #43 har ju helt klart mörka öron :)

[John-Weinerhall]
0

44# vart bor du o  man får fråga???

Denna kommentar har tagits bort.
MickiRosa
0

Det var en väldans fin hamster iaf, om den nu är chocolate yellow bandad, eller black yellow bandad, spelar väl inte så stor roll eftersom de flesta här inne har kommit överens om att den är någon sorts yellow bandad iaf=) Så man har ju ett hum om ungefär vilken sorts färg den är, och defenitivt vilken färgkategori den hamnar i=)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

[John-Weinerhall]
0

#46 ????

kajsa_karin
0

väldigt söt hamster