Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 934 ggr
Linn
0

Dvärghamster

Ja.. Jag har blivit kär i de små liven. Så jag vill ha info om dom. Hur litet är det minsta tillåtna enligt erat tycke, inte enligt lagen för där brukar det ju bara minimalt! Har man hanar tillsammans? Hur många bör man ha? Vad behöver jag tänka på innan jag skaffar mig dvärghamstrar? Har jag missat någon artikel som talar om detta för mig får ni gärna putta upp den åt mig. :D

Jag fick två akvarium av MalinMalin här på iFokus, dom är delade i två 40x40x40 är dom… Funderar på om man kan ha dom där i…Funkar inte det har jag ett ca 60-80l akvarium också..

Överös mig med information. Har fyra stycken möss innan.. Vad är största skillnaden mellan möss och dvärghamster?

Sedan är jag ju ute efter dvärghamster/rar.

Mvh Linn

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[Popcorni]
0

Gå in på http://www.hamsterforeningen.se/ så får du reda på en bra grund. :) Sen har jag ryska vintervita dvärghasmtrar leveransklara den 6/6. Om du blir intresserad av den sorten. Lycka till men sökandet på info, det är så bra att du frågar innan du köper djuren/djuren. ^-^

Den mins lagliga buren till dvärghasmtrar är 20 bred 20 höjd 30l ängd fast jag skulle rekomendera större. Sen brukar vintervita dvärgar bli ca 8 cm. Är inte så insatt på dom andra sorterna.

Linn
0

Tack för länken! Ska genast börja plugga hamster fakta! :)

Då är ju mitt akvarium dubbelt så stort, tycker NI att det är tillräckligt stort?

Vart bor du popcorni?

Linn

[Popcorni]
0

Jag bor i på söder om stockholm :) Levererar gärna till T-centralen annars.
Ju större Bur desto bättre! Men det är lagom för två dvärghamstrar tycker jag. Så det låter som en bra Bur. ^.^

Linn
0

ok.. jag bor i uddevalla.. på andra sidan sverige :P Det är en musmässa den 6/6 och jag vill ha en mus hit därifrån…

Linn

[Popcorni]
0

#4 Jaha okej. Då frå man hoppas på att någon pendlar den vägen. Om du skulle vilja ha en lite dvärghamster plutt.^-^

Sara87
0

putt. Nån som är duktig på dvärgarterna som kan ge Linn lite svar, tack?! :)

Ham-Madam
0

Hur litet är det minsta tillåtna enligt erat tycke, inte enligt lagen för där brukar det ju bara minimalt! -30x40 är det allra minsta i mitt tycke för en dvärg

Har man hanar tillsammans? - det går oftast bra att ha hanar ihop om de är födda/uppväxta tillsammans. några garantier över att det ska lyckas livet ut kan man inte ge.de är individer med olika viljor. bor två lika viljestarka ihop då kan det sluta illa men är den andre snällare å fogar sej då funkar det bra.det brukar alltid vilja finnas en som är sk kungen å vill bestämma,äta först etc. hos vissa funkar det med dubbel uppsättning Hjul å hus hos andra räcker det med ett el inget alls så de inte har nåt att tjivas om.

Hur många bör man ha?-1-å uppåt går bra beroende på ytan. har man tex 5 hanar i samma Bur bör den vara minst 70cm lång.

Vad behöver jag tänka på innan jag skaffar mig dvärghamstrar?- läsa på om omvårdnaden,vad de äter osv. helst att buren är färdiginredd när du kommer hem med dom.har du redan en å vill sätta in entill så kan du rulla den nya i den förstes sandbad å sen släppa ihop dom på neutral plats där ingen hunnit revirpinka.

Jag fick två akvarium av MalinMalin här på iFokus, dom är delade i två 40x40x40 är dom… Funderar på om man kan ha dom där i…Funkar inte det har jag ett ca 60-80l akvarium också.. -visst kan du ha dom i akvarium

Överös mig med information. Har fyra stycken möss innan.. Vad är största skillnaden mellan möss och dvärghamster?- vet inget om mössens skötsel så den frågan kan jag inte besvara

Sara87
0

Tack Ham_Madam! Kanonbra svar! :)

Linn
0

Tack Ham_Madam! :D sandbads delen hade jag missat.. har läst det mesta på sidan i inlägg 1.

Linn