Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 754 ggr
Mikis75
0

Funderar på det här med hjul...

Jag har ju ett stort Hjul i Alexandras Bur, men hon verkar inte använda det speciellt mycket. Hon springer väl av sig det mesta när hon är lös i vardagsrummet på kvällarna… det brukar bli ett par timmar.

Nu funderar jag på om jag skall tvätta rent hjulet ordentligt och ställa in det till dvärgbebbarna i stället…? Jag har läst här att många inte har Hjul till sina bebbar för att dom skall växa till sig ordentligt, men gäller det bara guldisar?

[Popcorni]
0

Det gäller även dvärghamstrar. Ungarna kan få krokig ryck nu när dom växer också kan hamstern fastna om man ha ett metalhjul. Vad är det för Hjul som du har?

Krikke
0

kan hända att hon använder de på natten, när ja var inne i en period där jag sov på dagarna såg ja att guldisen sprang o sprang i sitt stora Hjul =)

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokus & Fotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

[Popcorni]
0

#2 Det ser ju så sööt ut när dom sprigen i Hjul.:) Fast jag har inget Hjul i bruk:P Ingen vet hur man gör för att springa i det. XD

Krikke
0

#3 dom kanske springer på natten ;P

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokus & Fotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Mikis75
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ett sånt här hjul…

Mikis75
0

Hur länge bör man vänta med att ställa in ett Hjul? När har dvärghamstrar vuxit klart?

[Popcorni]
0

#4 Kanske det:) Men tycker ändå det är säkrare för dom att inte springa i hjul:) Är så rädd för dom att dom ska få krokiga ryggar.Generad

Sara87
0

#7 Har man ett tillräckligt stort Hjul så tvivlar jag på att det är nån större risk för hamstern att få krokig rygg :)

Mikis75
0

Fick inget direkt svar på min fråga om när dvärghamstrar räknas som fullvuxna? Vid vilken ålder är det ok att ställa in ett Hjul?

[Popcorni]
0

#8 Jaa:)

#9 Vet inte när dom är fullbuxna men det är kanske när dom tidigast bör få ungar:S Alltså vid tre månader skulle jag tro. Dom kan nog ställas ut vid tre månader tror jag. Hoppas att du hittar en mer kunnig på den punkten:)