sobel eller silversobel???
Hejsan
jag har en hamster som heter geronimo…han är sobel det vet jag men saken är att när Sara och jag fotade mina hamstrar så sa hon att han påminde mer om silversobel än sobel…I alla fall om man kollar på SHF färgsida…men inte om man kollar en annan så nu frågar vi er. Är han silversobel eller vanlig sobel?

tycker han ser ut som en sobel.
Vad har han bakom sig? Är mamma eller pappa silverfärgad?
Han är zoo så jag har ingen aning ..jo hans bror var helvit s.ö
Tycker att han ser mer ut som Sobel än Silversobel.
Ja jag tror mer på sobel än silversobel.
Här har du en sobel lh hona att jämföra med…

Jag tycker hans färg är något ljusare än Gerda samt att han ögonringar är mkt blekare….
Hanarna är samma som på svart, kjolen blir ljusare….
Tänkte fråga det, skiljer inte färgerna till hona/hane?
ja, men om man kikar på ögonringarna så är han långt ifrån Gerdas färg….
jag tycker gerda är mycket mörkare
…
Han är ljusare.. Men han ser fortf ut som en vanlig sobel
oki jättetack
Shit! Är det Gerda på fotot? Hon är riktigt mörk…
Svarar lite för Maria,.. :) Hoppas det är okej Maria.
Japp det är Gerda :)
Hmm…då lär jag nog ha en från hennes kommande kull iaf;)
:) ja det är ingen dum idé.. hon är jättefin! :)
Jo, jag vet hon kommer ju från mig
Aha, då förstår jag ;)
Hihi….ja, hon kommer från Lisa.
# 16 Klart du ska ha dig en efter din fina Gerda…och min Dion.
Kram!

Om du kollar så är hans ögonringar cremefärgade. Hade han varit silversobel hade han haft mer "vita" ögonringar.. :)
Så nog är han en vanlig sobel men något ljus.. Men ruskigt söt! :D
// Nathalie
jättetack natalie …visst e han^^ Därör jag köpte han…blev ju helt käääärr…hihihihi
#21 Då är det fel på min dator, för hans ögonringar är mkt ljusa, inte ens cremefärgade.
Ja, han ser söt ut tycker jag med…
#23 I sånna fall är det fel på min dator också.. =) och man jämför med din Gerda så är ju skillnaden enorm.
Visst finns det ljusare soblar också men tycker nästan att han är lite för ljus.. hmm..
#24 Ja, blaskiga soblar finns med…
Ingen som har en bild på en bra Silversobel då? Så man kan se skillnaden lite till menar jag…
på hamsterföreningens hemsida så finns det jättebra bilder, både på sobel o silversobel..
här kommer en
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**
o en till
###
neva masquerade
o en vanlig sobel
###
neva masquerade
Kanon qiiwie! :)

vad är sobel silversobel ,är det en ras?

#33 Om du läser tråden lite nogrannare så ser du att det är färgen på hamstern de disskuterar. Så sobel och silversobel är två färger på hamstrar.

jamen då är han väl en silversobel med de ljusa ögonringarna? dom är ju inte ens i närheten av någon slags brun.
Om man kollar på SHF's hemsida ser han ut att vara Silver sobel, men om man tittar på Qiiwie's bilder ser han klart ut som sobel.
jag ställer han i standard på utställningen då får jag besked :)

Jag tror att han är en otroligt dåligt färgad Sobel. På min dator skiftar iaf det ljusa i lätt gult…
nä inte gult men vi kommer ändå para ut han för att " testa " honom ..i själva verket är han nästan vit i underhåren …så då är han väl då dåligt färgad…man han e söt för det ….

#0 Ojdå, alltså inte "gult" utan gult… haha, vad knäppt det blev^^ Jag menar inte att han ser ut att vara Sobel/gul utan att själva ögonringarna och den ljusa färgen skiftar svagt i det gula som Sobel har där.. nä usch vad jag är dålig på att förklara, men hoppas du fattar!
hehe lugnt ^^
han ser ut som en dåligt färgad sobel,,, sorry
###
neva masquerade