Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburarinredningtillbehörvintervitrysk-vintervitdvärghamsterinspiration
Läst 114 ggr
DenAmani
0

Större tomma bitar av buren?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Har en ganska naturalistisk Bur inredning för mina Vintervita den är ca 80 X 50 cm med uber, hampa, toa-lätt, och hö som burströ. Som man kan se på bilderna men det finns många ställen som är ganska tomma men det är inte stort nog att lägga mycket. Tips snälla och kritik om det finns något har inte haft hamster på nästan två år nu och inte haft dvärghamstrar sedan 2021. Gillar naturlig inredning om de hjälper. Har bara ett Hjul eftersom de inte slåss över det och envisas att springa i samma även när det finns två vilket känns som ett slöseri av plats. Det finns två vattenflaskor och en skål.

𝒜 𝓁𝒾𝒻𝑒 𝓌𝒾𝓉𝒽𝑜𝓊𝓉 𝒶𝓃𝒾𝓂𝒶𝓁𝓈 𝒾𝓈𝓃’𝓉 𝓈𝑜𝓂𝑒𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝒾 𝓌𝒶𝓃𝓉

91Marran
1

Lägg i en massa kartonger. Sen Hendrix huset får du byta ut. Det har inte laglig storlek.

Mvh
Mig

DenAmani
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#1: Har redan köpt två st bolådor väntar på ena eftersom frakten tar så himla länge den från SHEIN kom precis igår så ska hämta det och lägga in den men borde jag ta bort Hendrik huset helt? Eller kan jag ha kvar det för de gillar det verkligen, tack.

𝒜 𝓁𝒾𝒻𝑒 𝓌𝒾𝓉𝒽𝑜𝓊𝓉 𝒶𝓃𝒾𝓂𝒶𝓁𝓈 𝒾𝓈𝓃’𝓉 𝓈𝑜𝓂𝑒𝓉𝒽𝒾𝓃𝑔 𝒾 𝓌𝒶𝓃𝓉

Hamsterplamster
0

Jag skulle köpa lite olika "sprays" som de kallas väldigt bra stimulering för hamstarna och snyggt du kan köpa på amazon sök bara "hamster sprays" så får du lite olika alternativ jag skulle rekommendera nightangels hamster sprays. Okså efter som att du har en galler Bur skulle jag sätta kartong runt kanterna för att få plats med mer spån (helst 20 cm men gör så mycket du får plats med)

"A life without hamsters is possible but pointless"

zickan
2

Som jag förstått det om bolåda så är det lite gråzoon på vad som kallas bolåda. Skall finnas minst en bolåda med de lagliga måtten. Att det sedan finns övriga krypin, tunnlar, lekställningar, tuggsaker osv framkommer inte vad de kräver vara för mått. Att sedan en hamster väljer boa inne i ett nu t.ex tunnel/rör/labyrinth osv är svårt veta eller om den lyckas själv möblera runt och får ett tak med väggar av att boa in sig i ett hörn eller något men skapar själv fel mått. Eller om man lägger ner kartonger för att tugga och ha kul med men inte menat bo i även om de kan göra det. Isf skall i princip allt som finns i buren vara minst 141110cm vilket det inte är. Då går ungefär alla tunnlar/rör och mycket annat bort. Och allt används inte som bolåda heller utan mer inredning och berikning.

Tror inte riktigt du behöver slänga huset pga måtten om funktionen är mer menad som berkning, klättra, tugga osv och inte är tänkt som huvud bolåda.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.