Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 102 ggr
Viiiktor.98
0

Ensamhet utan djur

Hej!

Detta inlägg har jag lagt på flera ”ifokus” sidor då jag inte hittar något allmänt för alla djur… (har jag missat att det finns?)

Jag bor i en större tvåa på 70kvm. Jag arbetar väldigt olika tider på hela dygnet och har även ett distansförhållande så ibland åks det iväg ett par dagar ibland. (Familjen bor nära och kan hjälpa till)

Nu till ämnet & frågan… under hela min uppväxt har det varit djur. Fiskar, ödlor, sköldpaddor, hundar och fåglar. Allt har varit otroligt och det finns inget större intresse för mig än djur. Så fort jag får chans går jag på mässor, utställningar och olika djurparker (medveten om att åsikter går isär angående det).
På grund av att min situation ser ut som den gör kan jag ju inte ha exempelvis en hund som vore drömmen. Men allt jag tänker & läser om är djur och jag känner mig så otroligt ensam utan djur när jag är hemma.

Vad hade ni gjort? (Utom dumpa tjejen, byt jobb osv hehe…) Finns det något som går att ha eller vad rekommenderar ni?

Ursäkta för långt och mvh.

Cireea
1

En hamster går att ha så länge du har någon som kan ge den mat och tillsyn dom dagar du reser bort.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Crucio
0

Hamster, möss, orm eller akvarium är några alternativ förutsatt att familjen alltid är villig att hjälpa till när du åker bort.

Sajtvärd på Skrivlust

Viiiktor.98
0

Finns det någon hamster som är aktiv under dagen?
Och möss, hört talas om att de skitar ner enormt?

Crucio
0

Nej, hamstrar är nattaktiva.

Haha, nej det gör de verkligen inte. Tama möss går ju inte att jämföra med vilda. Tammöss är väldigt lättskötta och "skitar ner" minimalt.

Sajtvärd på Skrivlust

Cireea
0

#3 Dvärghamstrar tenderar att vara vakna mer under dagtid, men generellt sett är alla hamstrars vakentid under nätter och tidig morgon.

Gerbiler kanske?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Viiiktor.98
0

#4: Aha falska rykten som spridits om de då. :) hur fungerar möss i en grupp?

Viiiktor.98
0

#5: Ja jag blev lite sugen på gerbiler igen då jag haft det tidigare…

Crucio
0

#6: Hanar ska bo ensamma, honor i grupp. Mer info finns på mus iFokus.

Sajtvärd på Skrivlust