Guldhamster bur mått!
Hej! Jag ska skaffa en guldhamster om ett tag, jag har ett hittat ett akvarium med mått 60 cm långt, 30 cm brett och 30 cm högt som nån skänker!
Är det lagligt? Jag vet att man ska ha så stor Bur som möjligt, men just nu så undrar jag om ett akvarium med måttet 60 cm långt, 30 cm brett och 30 cm högt är lagligt för en guldhamster!
//Ante :)
- Redigerat 2024-01-11 18:57 av [user123456789]
#1: Hittade en större Bur! :)
Du fick bra svar av #1 men jag vill bara kommentera en annan del av ditt inlägg. Nu riktar jag inte detta specifikt mot dig, så ta inte det här på fel sätt. Jag vill bara kommentera så att andra som besöker inlägget ser min input.
Man behöver absolut inte ha "så stor Bur som möjligt", det hela har gått till en absurd punkt när det kommer till burar. Folk verkar ha glömt bort att djuren är individer som har olika behov. Långt ifrån alla trivs i stora burar, tvärtom så har jag stött på fler som blir stressade och blir mer inaktiv i stora burar.
I grunden är dom absolut marklevande djur som springer långa sträckor, men oavsett hur stor Bur vi faktiskt har så kommer vi aldrig kunna tillgodose deras behov av att springa. Vi pratar liksom kilometrar upp mot ett par mil - varje natt. Det är just därför vi har hjulet, som ett hjälpmedel för att dom ska få utlopp för behovet att springa. Våra burar kommer aldrig kunna ersätta det.
Sen ska vi inte sätta djuren i för små burar heller, givetvis. Se till individen, krävs en stor Bur för att tillgodose behovet så är det så. Men det kan lika gärna behövas en lite mindre mer "medel" Bur för att hamstern ska må bra. 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3: Bra skrivit! :)
Mvh
Mig