Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållninghamsterskötsel
Läst 158 ggr
91Marran
0

Hamstrar på tv som inte har det bra.

Tänkte göra en tråd där vi diskuterar hamstrar på tv eller i filmer som inte har det bra. Alltså folk som har hamstrar som visar på bristande kunskap och bristande djurhållning. Då menar jag att filmerna eller tvn visar en felaktig djurhållning och eller brott mot lagen. Att de sänder ut fel information till folket.

Mvh
Mig

91Marran
0

Rederiet
Yngve som har hamstern i en liten gallerbur. Lite spån och inget hus. Guldhamstern har en vattenflaska vilket är positivt. Buren ser inte laglig ut men jag vet inte måtten så jag kan inte yttra mig om det.

Mvh
Mig

Nephi
1

#1: Fast det är en över 20år gammal serie.. Vad som var lagligt och rekomenderat då är inte samma som nu

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Cireea
1

Hamstrar i reklam har förekommit. HiFi-klubben hade en reklam med en hamster där man ser olämpligheten såsom en liten gallerbur.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

BlaCo
1

I humorserien Full frys skämtar de om en hamster. Evy önskar sig ett guldhalsband av Sture. Sture ger Edvin i uppdrag att köpa detta guldhalsband, men han hör fel, och skaffar istället en guldhamster. Guldhamstern har han i en liten kartong, som sen Evy tappar i golvet när det visar sig att hamstern i själva verket är en råtta.

Tänkvärt

[_.djur.vän._]
1

Handlar inte om en hamster men en gerbil (close enough). I Mysteriet på grevholm julkalendern så bor en ökenråtta i en ferplast duna mini med ett pyttelitet nätat Hjul så ryggen kröks. Den bor också själv med endast någon cm djupt strö

• Redigerat 2023-03-05 21:00 av [_.djur.vän._]
91Marran
1

#5: Det är också fel att visa. Jag förstår att de vill ha en liten Bur i filmen, men det sänder ut fel information.
Som personen som skulle köpa min råttbur och ha den till en gerbil. Snacka om att ha fått fel typ av information.

Mvh
Mig