Hamster vid nyår
Jag tänker när det är nyår imorgon hur ska ni göra så era hamstrar inte blir uppstressade med fyrverkerierna, ska ni flytta eran Bur eller ska ni bara stänga alla fönster? Jag tänker väl att för oss så hörs inte fyrverkerier sådär jätte mycket så det räcker med att bara stänga fönster!
Cindy ~2022-02-27~
- Redigerat 2022-12-30 19:15 av hamsterr
förra året var det bra med Unix (min guldhamster), jag spred ut lite mat och gav Färskmat vid 12:slaget, så att han hade något att göra under tiden det var som mest. Vi hade stängda fönster och kommer ha det i-år igen.
Om man kan kan man ställa buren på ett tystare ställe. Men det var inget vi gjorde. Håll koll på hamstern och ge den något att pyssla med är mina bästa tips.
Jag brukade sätta buren i ett lite avskilt rum och stänga dörren, och dra för gardinen. Men det var mest för säkerhets skull, min hamster brydde sig inte 😊 Och som #1 säger: ge nåt lite extra att pyssla med. Och lite extra dasspapper att boa med kanske 👍
- Redigerat 2022-12-30 20:13 av Meraxes
#2: Okej! Jag tror att jag sprider ut lite mat och stänger fönster, och ge papper o boa med, sen så har hon även en äggkartong som hon kan greja med!
Cindy ~2022-02-27~
Jag gör inget speciellt och aldrig haft någon som reagerat 😊 Varken honor med ungar, bebisar som precis flyttat till egen Bur eller någon av dom vuxna.
Har man någon som uppvisar stress så kan man sätta igång radion för att dränka ljudet, sätta för fönster med persienn och/eller gardin alternativt flytta hamstern till ett rum längre in i huset/lägenheten så att den inte står nära något fönster 😊
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4: jaha okej! Men då får man ju hoppas att min hamster inte heller reagerar på fyrverkerierna!
Cindy ~2022-02-27~

Jag har faktiskt aldrig haft någon som verkat reagera på nyår. Däremot har jag alltid haft fönster stängda. Verkar som om dom mest trott matte börjat bli så gammal att hon behövt höja volymen på tv;n.😉
tror en av mina kommer bli rädd, hon är rädd för varenda litet ljud känns det som.. Så henne kommer jag ha extra koll på bara.
#7: ja haha min hoppar till vid typ varenda litet ljud så jag får nog ha extra koll på henne med
Cindy ~2022-02-27~
Kan jag göra såhär:Jag sätter min i min klädkammare (och den är STOR) jag öppnar lite då och då så det kommer in mer luft. Eller tar luften slut för fort?? Snälla svara snabbt
#9: Luften tar slut snabbt gissar jag, rekommenderar istället att du har honom där buren brukar stå och håller lite extra koll. Det ska inte vara någon större fara.
#10: ok tack så jättemycket! Bra tips! Och gott nytt år till alla!
#11: ett till tips, sprid gärna ut mat i buren och ge honom något att göra under klockslaget, kan hjälpa mot ev stress.
Gott nytt år!
#12: tack! det ska jag göra
tack för tipsen lilium! det funkade hur bra som helstt!