Hamster iFokus

Hamster

Etiketterinredningburardvärghamster
Läst 111 ggr
Felix:)
0

IKEA smala 130, frågor

Hej, jag har nu köpt 2 Ikea samla till mina dvärghamstrar, och jag har bara ett par frågor:

1. Är det okej att ha dem på varandra? Jag menar direkt utan att ha något emellan? Jag har sett att det några som har det men det måste inte ventilera så bra då? Och också dem har ju Hjul så rullar dem inte bara ner då?
  2. Hur är din inredning? Lite tips? Gärna än bild.😁
    Tack i förväg 😊
[Lilium]
1

1 om du sätter ventilation på sidorna får det bra, de måste ju på ventilation.

2 fixar strax, min bild, mina tips är at ha bra med bottenmatrial då man får plats med det. Mitt tips är att man för ett hål för flaska om man har det.

https://files.ifokus.se/u2/9037b4b58bdd80de20a1dcd085b49e32/default/

• Redigerat 2022-10-25 16:21 av [Lilium]
1

Okej tack! Men om man har ventilationen på sidorna då kan man väl inte ha lika mycket botten material?

Cireea
0

Jag staplar mina ovanpå varandra utan problem. Kommer in gott med luft ändå då hela mina lock är nätade 😊

Vad menar du med hjulen? 🤔

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

0

Det är Hjul på undersidan av lådorna jag tänker om typ hamster slänger sej mot vägen så kanske den börjar rulla? Eller?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Det beror på vart hjulen sitter. Om du sitt precis på kanten så är det klart att dem sin rulla, även fast jag inte tror att det är just hamstern som kommer att rullar bort det, med tanke på sin lätta vikt.
Är det in så att samla är smal där nere och större däruppe? Jag tänker att det kanske sätter sig som vi en kant?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

min Bur :)

Cireea
0

#4 När dom står på varandra så tar hjulen ändå emot på locket så även OM den skulle börja rulla så tar det stopp. Men nej, mina har aldrig rullat någonsin.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

aliis
0

#4 Hjulen går att ta av

0

Okej tack så mycket, om det aldrig har hänt så bordet det vara lugnt 😊