Parning med hamster (mer)
Hej igen! Jag har gjort ett annat inlägg med att para hamster, men just nu har jag också pratat med mina föräldrar om detta
Vi skrev till förra ägarna av min hamster ifall man kunde avla henne utan stamtavla, de svara att de går utan stamtavla och vi frågade även om föräldrarna hade några sjukdomar vilket de inte hade, så jag tänkte ifall man kan avla ändå, vi har 1 Bur till, och dessutom fler leksaker, som min hamster som jag har nu tröttnat på
Vi tänker att hanen kan ha en vattenflaska eftersom vi har en, den skulle egentligen vara till min hamster som jag har nu men det gick inte eftersom vi har träbur till henne, och den kommer bli plastbur till hanen, då blir det enklare att ha vattenflaska
Vi håller inte på att leta efter en hane ännu men vi håller på att läsa väldigt ordentligt och inte chansa på något, så inget går fel, vi ska inte avla henne om det verkligen inte går, men det borde det enligt det jag läst, och vad ägarna sa
Jag vill ha en kull eftersom det skulle vara kul då jag aldrig haft det förut, dock jag har aldrig tröttnat på min hamster någon gång, tycker verkligen om hamstrar och de verkar ett väldigt bra djur att ha
Och oavsett om det kanske inte går att avla så vill jag ha en hane ändå för jag tycker det blir roligare när det är lite mer jobb med hamstrarna men tanken med detta är att de ska bli en kull, men självklart så ska jag inte gå för snabbt in.
Skriv gärna tips!
- Redigerat 2022-07-05 18:49 av Herveaux
Läs om din andra tråd en gång till.
https://hamster.ifokus.se/discussion/1543851/para-hamster
Att man KAN avla på hamster utan stamtavla betyder inte att man SKA göra det.
Som sagt, läs din andra tråd igen. Det är liv det handlar om här.
// Harley
- Redigerat 2022-07-05 20:20 av Herveaux