Hamstern biter på buren
Min hamster biter på buren, det är något hål som man ska stoppa vattenflaska i och hon biter på det, hon har ett par leksaker och ett Hjul, det är inget som intresserar henne men i hjulet springer hon lite då o då i, leksakerna har hon knappast rört, hon biter bara i det hålet? jag vet inte om hon är uttråkad eller något. Jag vet inte vad man ska göra?
Har du testat att ta ut henne i en rasthage med olika leksaker så hon får mer aktivering på dagens? Min hamster bet också på gallret innan, jag använde badkaret som en rasthage med olika leksaker 🫠
*på dagen
Hur ser hjulet ut?
Mvh
Mig
Hur ser inredningen ut? Låter som att det kan vara lite för lite inredning i buren och hon använder hålet för att få utlopp för sin understimulering.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: jag har rasthage men hon vill gärna bita på gallret där med🥲 men man kanske kan ta ut henne till rasthagen ändå?
#5: jag har mycket leksaker men allt får tyvärr inte plats i buren men jag kan lägga sakerna i rasthagen
Är burens material gjort av plast?- vilken material är buren gjord av?
Det bästa som jag anser att du borde göra är att införa tuggpinnar in till buren. Tuggpinnarna är trä pinnar som du enkelt hittar på till exempel en bra Arken Zoo butik, (se bild). Dessa pinnar kan hamstern gnaga för att vässa hamsterns tänder utan på utan att gnaga i hålet för vattenflaskan.
Men vet inte säkert vad som gör att din hamster biter där, kan möjligtvis vara att hon är just uttråkad och kanske du därför behöver ta ut henne i hennes lekhagen oftare. Men även att hon behöver vässa sina tänder. Vet faktiskt inte men du kan ju alltid pröva och se om tuggpinnar hjälper.
- Redigerat 2022-05-09 18:06 av Cireea
#9 Läs våra Sajtregler. Att lägga upp bilder som inte är dina egna är inte tillåtet.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck