Vad tycker hamstrar är kul?
Hej! Jag vill att min hamster ska få leva ett så bra liv som möjligt och vill att han ska ha så roligt så möjligt. Så jag undrar vad hamstrar tycker är roligt att göra, både i och utanför buren. Som till exempel en leksak som han kan roa sig med eller något jag kan göra med honom utanför buren. Jag har till exempel låtit honom gräva runt i mitt täcke och byggt labyrinter till honom. Har ni några bra tips på vad man kan roa och aktivera sin hamster med?
Alltså, det är ju olika beroende på hamster. Men om du vill att din hamster ska ha det bra så kan du tänka på att ha en stor Bur, Hjul, vara ute, göra labyrinter, lära den trix, mycket Bottenmaterial så den kan gräva(om den tycker om det), låta den springa ute (inte ute ute utan utanför buren) . Man får helt enkelt se vad den gillar och ge den saker efter sitt behov . Osv
Man måste självklart inte ge den en massa dyra saker. Du kan ge toarullar och kartonger som lekgrejer.
Min dotter köpte, åt sin hamster, en stor garderob på IKEA och lade ner den på rygg på golvet. Sen inredde hon den med alla olika grejer. Byggde avsatser i betong. Broar. Kullar. Gömställen. Köpte mycket spån…
- Redigerat 2021-12-18 09:13 av _Fisken