Näsan är blodröd?! Varning för bild!
Hej! Nu när jag checkade Kiwi så såg jag att hennes näsa var liksom blodröd och som att det var som intorkat blod. Jag vet att deras snor också är rött men kan det isåfall vara det?? Och vad kan det isåfall vara pågrund av?
Vet att bilden kanske inte är så hemsk men det ser faktiskt ganska läskigt ut ( min åsikt ).. så jag la in en varning ⚠️
Redigering: Glömde lägga in bild.. hehe
- Redigerat 2022-01-16 00:32 av Herveaux
- Redigerat 2021-09-30 21:35 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Nu när jag kollade så var allt helt plötsligt borta..?
#1: Det kan inte ha varit något hon ätit som färgat av sig?
Jag tror inte det.. hon har inget som är i den färgen och inget var i hennes vatten….
Det där är Porfyrin. Snor med andra ord.
Se över din Bur. Vad har hon för Bottenmaterial?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Hon har inte fått någon reaktion innan, som Bottenmaterial har hon care fresh och alspån. Alspån har hon haft i hela sitt liv som hon bott hos mig, (sen hon var 5 veckor) och innan så hade jag kaytee clean and cozy, men har haft care fresh i cirka 1,5 månad. I buren strör jag över bottenmaterialet med hennes Foder (Bunny hamsterdröm och en örtblandning köpt i djuraffär.. resten av sakerna har hon haft inprincip i buren hela sitt liv. Lägger in en bild på hennes örtblandning:
- Redigerat 2021-09-30 21:58 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Något har irriterat nosen i alla fall. Alternativt är hon förkyld. Håll koll och åk in till veterinär om behovet finns.
Okej! Ska avvakta och se. Är det farligt att hon är förkyld? Eller allergisk?
- Redigerat 2021-10-01 06:58 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Har du plasthus? isf kan det va bra ta bort ett tag eller byta helt till trä. Plasthus är rätt instängda, kan skapa kondens och göra de lite små snuviga eller förkylda.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#9 Nej det har jag inte.. det ända som är av plast är hjulet och ett mini sandbad😊
Jag har hållit koll på nosen ett tag nu och inget har kommit tillbaka.. men ska fortfarande hålla koll
- Redigerat 2021-10-05 06:57 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Låter som en tillfällig irritation i nosen då.
#11: samma för min. Försvann senare på dagen🥰
13 åring djurägare!