Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: guldhamsterburar
Läst 237 ggr
mini93
0

Living World Eco Habitat bur

Någon som har erfarenhet av buren Living World Green Moving Home Eco Habitat som man kan köpa på Amazon?

Vi funderar på att köpa denna någon gång i framtiden, men har läst väldigt varierande omdömen om den.

• Redigerat 2021-06-24 12:39 av Cireea
Cireea
0

Bild raderad av upphovsrättsskäl.
Det är inte tillåtet att använda bilder som inte är ens egna. Det är heller inte tillåtet att använda screenshots.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Cireea
0

För att svara på frågan så är det en bra Bur, vet att många uppfödare rekommenderar den och det gör jag också. Du kan även kika på Marrakesch som finns på Zooplus, den är liknande 😊

mini93
0

#1: Oj förlåt! Då vet jag det till nästa gång :)

mini93
0

#2: Är inte Marrakesch rätt låg i jämförelse med Eco Habitat? Och lite mindre överlag?

Cireea
0

Ja liter skiljer det mellan dom, mest på höjden. .

Marrakesch: L 96 x B 47 x H 38 cm
Eco Habitat: L 98 x B 58 x H 52

mini93
0

#5: Enligt Amazon är Eco Habitat i storlek Medium 102 på längden och 63 på bredden. Men det är kanske själva yttermåtten?

Cireea
0

#6 Lär nog vara yttermåtten!

Loviiisa
0

Jag har en Eco Habitat i medium och innermåtten är ca L95 x B55 x H49cm. Hade Skyline Marrakesh förrut och innermåtten då är ca 92.5 x B44 x H35 cm.
Så blir rätt stor skillnad. Min lilla Bosse älskar sin Bur i alla fall :) Tips om du planerar att ha mycket strö och exempelvis tyngre inredning ovanpå är att köpa platåer att ha som stöd för detta så inte hamstern gräver under och saker raser ner över den. Hoppas du blir nöjd!

• Redigerat 2021-06-27 16:00 av Loviiisa
mini93
0

#8: Jag trodde måtten var L 98 x B 58 x H 52 på Eco Habitat Medium?
Måtten verkar skilja väldigt mycket beroende på vart man läser konstigt nog 😅
Jag har köpt en platå till matskålen och vattenskålen och en platå till hjulet. Det ska bli väldigt roligt att få inreda buren!

Loviiisa
0

#9 Det är innermåtten :) Det du angivit är yttermåtten, den är 61 cm med hjulen på. Så smidigt med Hjul för att flytta runt.

Har lite bilder på min i "Era burar" tråden om du skulle vilja ha någon inspiration någon gång :)

• Redigerat 2021-06-27 16:08 av Loviiisa
mini93
0

#10: Enligt Amazons beskrivning är buren 100 x 60 x 50 cm
Så jag antog att de var själva yttermåtten. Och enligt Cireea (här i forumet) är innermåtten L 98 x B 58 x H 52

Gud så förvirrande 😂

Loviiisa
0

Haha, ja, förvirrande 😂 Tycker det skulle framgå tydligare när man köpte Bur om både ytter och innermått. Samt när man köper med galler, vad galleravstånd är (då INTE till hamster men andra djur som mina möss som har det).

Mätte om buren igen nu för blev osäker men yttermått: 98,5 x 58,5 x 61 cm (med hjul). Innermått: (med lite reservation på höjdmåttet då jag har fullt med strö i buren för mätning) ca L95 x B55 x H49.

• Redigerat 2021-06-27 16:20 av Loviiisa
mini93
0

#12: Tack för att du dubbelkollade måtten. Det uppskattas 👍🏻
Vad har du för storlek på Hjul förresten?

anonympajas
0

Det jag funderar på med den eco world habitat är ju att det är hål på sidorna? Man vill ju ha Bottenmaterial upp dit, kanske även högre, men då ramlar det ju ut? Hur gör ni med det?🙈

Loviiisa
1

#13 Får diamerern till ca 7,5 cm på hjulet.

#14 Det är ca 25 cm upp till första raden med hål. Hålen är ca 1 cm i diameter. Jag har en blandning av Millamore och Kaytee Clean & Cosy och har inga större problem med att det trillar ut. Har +30 cm på vissa delar men har då valt att ha mest Kaytee där då pappret är så stort att det inte åker igenom.

Cireea
0

#15 oj det är ju alldeles för litet Hjul om det stämmer det du skriver.
Minst 20 cm till dvärg och 28 till guld.

Loviiisa
0

#16 Hjulen som buren står på.

I buren är det 28 cm som gäller ^^, har det på en platå på ca 14 cm så får det plats i buren med en del strö under.

• Redigerat 2021-06-27 17:57 av Loviiisa
Cireea
0

#17 phew, tänkte väl!
Tror personen frågade efter hjulet till hamstern så trodde det var det du mätt 😅

Loviiisa
0

#18 haha, jag är så trött i hjärnan i värmen 😅 - insåg det när du frågade så la till infon där i svaret till dig..

mini93
0

#19: Haha ja jag menade själva hamsterhjulet 😄