Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 3912 ggr
Cireea
10

Inlägg raderas

Från och med idag kommer jag radera alla inlägg som publiceras utan lämpliga etiketter. Detta kommer göras utan förvarning eller påminnelse. Man får då lägga upp ett nytt inlägg med relevanta etiketter.

Tillägg 11/2-22: Annonser som inte är utformade rätt raderas också. Det saknas ofta datum i rubrik samt rätt etikett. Läs mer om hur annonsen ska utformas och läs extra noga gällande vilken etikett som är aktuell: https://hamster.ifokus.se/discussion/1492802/annonsregler

Jag har tjatat om etiketter i flera månader nu och rent krasst så är jag less på allt dubbeljobb som blivit här på sajten. Varje dag dom senaste veckorna har jag fått gå in i era inlägg i efterhand för att lägga till etiketter. Det är tröttsamt och tar bort mycket med glädjen som jag annars haft när jag kommit in hit till iFokus och framför allt mitt hjärtebarn HiF.

Tillägg mars 2022: För att förtydliga, alla inlägg som inte följer våra Sajtregler kommer raderas utan förvarning. Om ni fått något bortplockat men förstår inte varför kan ni börja med att läsa sajtens regler, är det fortfarande otydligt kan man kontakta mig.

Jag har önskat till killarna bakom iFokus att göra etiketter obligatoriskt men hittills har min önskan inte blivit hörd. Fram tills dess att detta kommer fixas har jag helt enkelt beslutat att vi framöver raderar alla inlägg utan vidare.

Tillägg 7 juni 2021: Nu har detta även lagts till bland våra Sajtregler så även nya medlemmar uppmärksammas om detta när dom blir medlem och läser igenom våra regler.

Här kan ni se hur man lägger till etiketter:
https://hamster.ifokus.se/discussion/1509054/hur-man-lagger-till-etiketter

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
  • Redigerat 2022-03-06 17:35 av Cireea
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Bra idé!

Herveaux
0

Putt, putt.

// Harley

Cireea
2

Knuff och putt.

Inläggen ska ha relevanta etiketter för att få ligga kvar i vårt flöde. Inläggen ska också följa våra övriga Sajtregler, exempelvis är det emot sajtens regler att använda bilder som inte är sina egna. Detta gäller också skärmdumpar.

Herveaux
1

Påminner igen.

Edit. …och igen…

// Harley

• Redigerat 2021-05-28 21:06 av Herveaux
Cireea
1

Påminner igen om denna!

Relevanta etiketter ska finnas, annars raderas inlägget omgående.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Liten fråga bara. Hur många etiketter borde man ha? 1,2,3..

Herveaux
0

#6: Det beror helt på vad inlägget handlar om. Man väljer de etiketter som passar det man skriver om helt enkelt. 😊 Men minst 1.

// Harley

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Okej😀

Cireea
2

Påminner…

Cireea
2

Lägger detta som en separat kommentar också.

Tillägg 7 juni 2021: Nu har detta även lagts till bland våra Sajtregler så även nya medlemmar uppmärksammas om detta när dom blir medlem och läser igenom våra regler.

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Cireea
1

Upp!

Cireea
0

Fortfarande aktuellt att påminna om detta.
Vi raderar alla inlägg utan relevanta etiketter.

Herveaux
0

Putt, putt.

// Harley

Herveaux
0

Putt, putt.

// Harley

Jillyana
0

Höll på att lägga till ettiketter XD glömde dom men höll på att lägga till:)

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Cireea
1

Flera inlägg raderade dom senaste dagarna då folk inte kan följa reglerna.
Relevanta etiketter ska finnas med i inlägget.

Gör du en annons?
Då ska annonsreglerna följas också.

Johala
0

#0: vad menas med etiketter?

Johala
0

#5: vad är en etikett?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

En etikett är en ( eller flera ) kategorier som man lägger till i sitt inlägg.

Jillyana
2

#21: lade upp en liten ttåd om det här, hoppas den hjälper.
https://hamster.ifokus.se/discussion/1509054/hur-man-lagger-till-etiketter

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
Cireea
0

Knuffar upp denna igen.

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Herveaux
0

Puttar upp.

// Harley

Cireea
0

Påminner!

Cireea
0

Knuff

Herveaux
0

Puttar upp

// Harley

Cireea
0

Knuff

Herveaux
0

puttar upp

// Harley

[Lilium]
0

Putt

Cireea
0

Knuff

Herveaux
0

Knuffar upp igen.

// Harley

Herveaux
0

Aktuellt igen.

// Harley

Cireea
0

Knuff

Herveaux
0

Puttar upp.

// Harley

Cireea
0

Aktuellt igen

Herveaux
0

Knuffar upp.

// Harley

Cireea
0

Aktuellt

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Cireea
0

Knuff.

Herveaux
0

Puttar upp.

// Harley

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Push

[Elina07]
0

Knuff

Herveaux
0

Fortfarande aktuellt.

// Harley

[Elina07]
0

Som jag hat skrivit innan, så ska man inte kunna lägga upp ett inlägg utan etiketter.
Även om man klickar in "hamster".

Cireea
0

Putt

Herveaux
0

Glöm inte etiketterna!

// Harley

Jillyana
1

Skulle det gå att lägga till min tråd "hur man lägger till ettiketter" till startinlägget? Tänkte så räcker det att knuffa upp den här och inte min tråd med :) Länk: https://hamster.ifokus.se/discussion/1509054/hur-man-lagger-till-etiketter

• Redigerat 2022-01-24 21:02 av Jillyana
Cireea
1

#50 jepp

Herveaux
0

Puttar upp igen

// Harley

[Elina07]
0

putt putt

[Lilium]
0

Putt

Cireea
1

Än en gång, har man inga etiketter eller irrelevanta etiketter så raderas inlägget.

Cireea
0

Lika aktuellt som alltid

Cireea
0

Knuff

Herveaux
0

Fortfarande aktuell.

// Harley

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Väldigt aktuell, hoppas det är ok att jag puttar upp då det behövs:)

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
0

Då var det dags igen!
Flera inlägg idag som raderats på grund av detta.

Herveaux
0

Glöm inte etiketterna.

// Harley

Herveaux
1

Återigen, kom ihåg etiketter och om du är orolig för ditt djurs hälsa kontakta en veterinär!

// Harley

• Redigerat 2022-03-05 14:22 av Herveaux
UlrikaD
0

#63 Jag skrev ett svar där (som inte hann postas) vad personen kunde göra innan den fick tag på veterinären på måndag. Lite synd att inte få skriva det även om jag naturligtvis står bakom veterinärsbesök.

Cireea
3

Inlägg som bryter mot Sajtregler raderas utan förvarning.

HaMsTeRpLaMsTeR123
2

#65: raderades en av de senaste pga screen shot?

Cireea
0

Knuff

[Elina07]
1

Putt?
Såg på min Gmail att 2st har startat ett nytt inlägg, men det verkar som att de blev borttagna pga inga etiketter.
Stämmer det?

Herveaux
1

#68: Det var trollinlägg.

// Harley

[Elina07]
1

#69: och det menas med att?

Herveaux
2

#70: Det var ett troll som var inne och försökte provocera och tjafsa.

// Harley

[Elina07]
0

Försvann inlägget där en person skulle omplacera sin guldhamster?

Herveaux
0

#72: Det följde inte annonsreglerna.

// Harley

[Elina07]
0

#73: okej..
personen hade omplacering/säljes
Aha, Personen hade in (O) Eller (S) i rubriken.
då fattar jag

Cireea
0

Som alltid: relevanta etiketter gäller.

Cireea
0

Dags igen, utan,etiketter raderas inlägget.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Blir det inte ett problem när inlägg raderas direkt? Jag tänker att nya medlemmar kanske inte vet om detta, och då får de ingen chans att bättra sig eller vad man ska nu säga?

Mvh😊

Cireea
2

Ser inget som helst problem i att inlägg raderas omgående.
Det står tydligt i sajtreglerna och även detta inlägg vad som gäller för inlägg på sajten.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#78: det är sant,
dock så tar inte alla nya tiden till att läsa sajtreglerna , eller ser dem inte, vilket ofta resulterar till ett borttaget inlägg och en fråga ”obesvarad” ifall de inte har hunnit se.

Cireea
2

#79 Sajtreglerna finns länkade i välkomstmeddelandet som alla nya medlemmar får samt att dom finns under sajtbeskrivningen och i vår Artikelguide som är fastnålad. Dom finns också länkade i detta inlägg som ständigt är uppknuffat.

Det finns alltså flera olika sätt att ta till sig sajtreglerna och det är er skyldighet som medlem att läsa vad som gäller för sajten. Man kan inte bryta mot reglerna och sen skylla på att man inte läst dom, det är liksom inte mitt problem 😅

Undrar man varför inlägg försvunnit så kan man snabbt skriva en kommentar i lämpligt inlägg eller kontakta mig. Det finns även en tydlig flik som heter "kontakt" i menyn. Svårare än så är det inte.

• Redigerat 2022-04-05 16:04 av Cireea
HaMsTeRpLaMsTeR123
1

#80: aha det visste jag inte! 😃 var ju ganska längesedan..

Aja, deras förlust ifall de lämnar sajten pågrund av det🤷🏽‍♀️

Cireea
1

#81 Lämnar man sajten på grund av att man själv brutit mot reglerna så är det ingen förlust. Bryter man upprepade gånger mot reglerna kommer man tillslut få skrivförbud ändå.

gustav155
3

Jag hade skänkes, datum, bokstav, detaljerad beskrivning, kommun, mått på Bur. Du tog ändå bort mitt inlägg. Du kan inte sätta upp 1000 kriterier och tro att de ska följas till punkt och pricka. Även om jag läste reglerna och försökte följa dom, vet inte ens vart jag gjorde fel så vågar inte lägga ut ett nytt inlägg.

Dålig användar upplevelse och bemötande efter att man försökt göra rätt för sig 👎

Herveaux
2

Reglerna här på Hamster är inte svåra att följa, bara man läser dom och kollar en extra gång innan man postar. Är man osäker kan man alltid skicka PM till en av oss i admin och fråga innan man postar.

Innan Cireea införde hårdare regler när det kommer till postande av inlägg/annonser här var det ett väldigt extrajobb för oss bakom sajten att rätta till det som blivit fel i postade inlägg och annonser.
Hade vi inte haft de regler vi har så hade det påverkat bla användarupplevelsen av forumet på ett negativt sätt.

// Harley

gustav155
1

Jag har förståelse för att ha ordning och reda samt att erat jobb blir onödigt tufft. Nu var det så att jag läste reglerna och trodde att jag följt dom. Jag vet inte vart jag gjorde fel. Regler kan tolkas olika. Jag hade inga avsikter att bryta mot regler. Med många regler utan erfarenhet blir det lätt fel av misstag och det blir mycket arbete för användarna istället.

Om det ska vara så strikta och många regler där misstag är förbjudet utan att personen som begår misstaget får reda på vart hen har gjort fel så föreslår jag att det finns rutor som användaren måste fylle i innan hen postar.

Tex text formulär där användaren får välja ett alternativ.
Tex:
Vill du: byta, sälja, skänka.
Och beroende på vad användaren väljer får inlägget en tag som exempelvis säger (B) skänkes. Datum kan vara automatiskt, det är inte speciellt svårt att få ett inlägg att tagas automatiskt med det nuvarande datumet vid upplägg.

Hur som helst har jag haft en dålig upplevelse. Vill förmedla det som feedback och inte som klagomål. Om ni vill förbättra användarupplevelsen eller underlätta för eran hobby är helt upp till er men nu är det sagt. Innan jag får veta vad för fel mitt inlägg hade kan jag tyvärr inte använda mig av eran tjänst.
Annars har ni en bra hemsida som har hjälpt mig att hitta mycket information om djur.

Tack

Cireea
4

Vi kan inte ändra utseende på sajten eller lägga till måsten innan inlägg publiceras. Det gör dom som äger plattformen.
Hade jag kunnat utforma sajten med fria händer så hade vi inte behövt reglerna som vi har då många hade löst sig automatiskt. Men nu ser inte plattformen ut så och då har jag infört ramar för hur jag vill att inlägg på sajten ska se ut.

Ditt inlägg saknade relevanta etiketter. Om du läser igenom annonsreglerna så står det tydligt vad som gäller med etiketterna 😊

Och fel får absolut uppstå, ingen har påstått något annat. Hade fel inte tillåtits hade du blivit utslängd från sajten. Nu raderades bara ditt inlägg, vilket vi är tydlig med att dom görs om man inte följer reglerna.

För annonser finns det punkter att följa, det är dom enda inläggen som har strikta regler för att underlätta för alla inblandade gällande information och tydlighet.

Annars är det bara krav på relevanta etiketter på övriga inlägg, detta för att alla inlägg ska hamna på rätt plats och därmed hjälpa andra som söker efter inlägg. Saknar inläggen etiketter helt så hamnar dom i "limbo" och kan endast hittas genom att gå igenom hela listan med inlägg. Ett enormt jobb om man vill hitta åt ett inlägg som är skrivet för några år sedan. Har man fel etiketter så försvårar det också att hitta rätt inlägg på rätt plats, då måste man gå igenom alla etiketter tills man hittar det inlägg man söker.
På vilket sätt är det 1000 regler? 🤔

Majoriteten av dom Sajtregler som finns är för att dels skydda medlemmar men också djuren. Exempelvis att inte hänga ut folk, gå på personangrepp, länka till annonser som inte är dina, starta insamlingar, uppmuntra köksavel eller farliga tillbehör, bryta svensk lag osv. Är ju inget som påverkar vanliga inlägg varje dag. Det är ett säkerhetsnät.😊 Den enda regel som påverkar ditt inlägg varje gång du gör ett nytt är relevanta etiketter.

Så jo, jag förväntar mig att mina medlemmar ska följa den regeln varje gång. Det är inte ett orimligt krav. 😊

• Redigerat 2022-04-06 12:18 av Cireea
Herveaux
0

Kom ihåg etiketterna!

// Harley

Cireea
0

Aktuellt, kom ihåg etiketter.

Herveaux
1

Det kan inte sägas nog så ofta: glöm inte etiketterna och om du misstänker att ditt djur inte mår bra kontakta en veterinär!

// Harley

Cireea
0

Upp.

Herveaux
0

Puttar upp denna igen.

// Harley

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Herveaux
0

Puttar upp.

// Harley

_Nina_
1

Finns texten kvar någonstans att kopiera? Skrev en säljessnnons för några minuter sen och trodde (S) var en etikett haha..så jag vill ju gärna redigera mitt inlägg med en etikett istället för att försöka minnas allt jag skrev och göra om den.

Milestone ~ uppfödare av Guldhamster (svartbaserat & en del gulbaserat + dominant spot), registrerad i SHS.
www.instagram.com/milestonehamsters
www.facebook.com/milestonehamsters

Cireea
0

#94 Jag kan skicka den till dig i pm 😊

_Nina_
0

#95:
Jag skrev ett nytt inlägg, men då vet jag till nästa gång att ni admins har kvar inlägget!

Milestone ~ uppfödare av Guldhamster (svartbaserat & en del gulbaserat + dominant spot), registrerad i SHS.
www.instagram.com/milestonehamsters
www.facebook.com/milestonehamsters

Jillyana
0

putt

Herveaux
0

Påminner igen

// Harley

Herveaux
0

Puttar upp igen.

// Harley

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Cireea
0

Dags igen

Herveaux
0

Påminner om etiketterna.

// Harley

Cireea
0

Påminner!

[Lilium]
0

Aktuell igen.

Cireea
0

Aktuellt.

Herveaux
0

Puttar upp.

// Harley

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Putt

Herveaux
0

Puttar upp.

// Harley

EquusCaty
0

Puttar upp igen 🙂

Tjena^^

Herveaux
0

Kom ihåg etiketterna!

// Harley

Herveaux
0

Etiketter, etiketter, etiketter…

// Harley

Cireea
0

Dags igen

Cireea
0

Dags igen

[hamsterwille]
0

.

[hamsterwille]
0

Putt

[hamsterwille]
0

putt

Herveaux
0

Dags att påminna.

// Harley

[hamsterwille]
0

Putt Putt

[hamsterwille]
0

Puttar upp denna

Cireea
3

Alla inlägg som saknar relevanta etiketter raderas.
Har man inga etiketter eller använder etiketter på ett felaktigt sätt kommer alltså inlägget inte få ligga kvar. Det raderas utan förvarning.

• Redigerat 2022-12-29 14:43 av Cireea
[hamsterwille]
0

Tass

hamsterr
0

Puttar upp denna för att få andra folk att komma ihåg detta, själv så glömde jag helt och hållet att lägga till etiketter, jag var så inne i undersökningen jag gjorde, ber om stor ursäkt!

Cindy ~2022-02-27~

Herveaux
0

Kom ihåg etiketterna!

// Harley

Cireea
0

Aktuellt igen

[hamsterwille]
0

putt

Cireea
0

Dags igen

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

putt :)

Cireea
0

Dags igen

Cireea
0

aktuellt igen

Cireea
0

Aktuellt igen

Cireea
0

Aktuellt

Cireea
0

Aktuellt

Cireea
0

Påminner om detta

Cireea
0

Påminner!

Cireea
0

Påminner

Cireea
0

Aktuellt

Cireea
0

Påminner!

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

Herveaux
0

Påminner igen.

// Harley

_kokos_
0

bra

The funny thing about nostalgia, didn't show up til' I lost you
-Tate McRae

Cireea
0

Herveaux
0

Puttar upp och påminner

// Harley

Herveaux
0

Puttar upp och påminner.

// Harley

Cireea
0

Påminner.

Cireea
0

Påminner..

Cireea
0

Aktuellt

Herveaux
0

Puttar upp denna igen.

// Harley

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.