Var har ni hamstern när ni städar?
Som i rubriken: Var brukar ni har eran hamster medan ni städar buren? Vår lekhage är inte säker utan man måste hålla koll på henne hela tiden och jag gillar inte att sätta henne i en liten transportburen.
Mamma och pappa ska snart fixa en "extrabur", så fort locket är klart kan vi ha henne i den. Men fram till dess så hade jag behövt lite tips.
Hade blivit jätteglad för svar!
Jag är helt borta!
Ska gå och leta efter mig själv nu.
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka får du gärna be mig stanna kvar och vänta på mig
Jag sätter mina i transportbur medan jag städar. Lägger in lite gott som dom knaprar på under tiden.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag har två ihopkopplade burar så han får vara i den ena medans jag städar den andra och bytta till den som är städad när jag städar den andra. Innan jag fick två burar var han i transportburen.Då la jag litte mat i botten och massa toalettpapper så fick han gräva runt.
Min hamster är i sin lekhage medan jag städar buren, har en sån här hage: https://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/hagar_small/trahagar/452940
#0: innan hade jag henne i transportburen då, men nu har jag en hage hon kan vara i istället.
Tack allihopa! Jättebra tips. Men nu har pappa fixat extraburens lock så nu har jag ett ställe iaf. Men tack ändå!!!❤️
Jag är helt borta!
Ska gå och leta efter mig själv nu.
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka får du gärna be mig stanna kvar och vänta på mig
Vad bra att ni har fixat det! Jag lägger mina i en mini duna när jag städar.
Jag har hamstrarna i sån stor samla låda. Och hela den är full med fyllning i mer än halva lådan men ändå gräver dom inte så mycket vilket är lite tråkigt 😊har en hel del att göra i lådan.
Jag har en liten Bur som hon hade när hon var liten som jag sätter henne i. Och jag har lite leksaker och snacks där. Men man kan med ha en plastlåda och med lite spån och saker i.
Jag har väl turen i att jag har flera burar till över som jag sätter dem i. Använder även dessa till rasthagar då jag dessvärre inte har något hamstersäkert rum.
// Lova
Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning
Hon får springa runt på golvet i sin boll medan jag städar.
#11 Jag råder dig att genast sluta använda bollen, ett fruktansvärt utdaterat tillbehör som inte borde få säljas längre. Bollar är väldigt olämpliga då dom dels kan skada din hamster, din hamster kan inte själv välja när den vill kliva ur samt att hamstrar påvisat stress efter dom suttit i en boll. Utöver det är luften också väldigt instängd i bollen.
Mycket bättre med en lekhage där hamstern kan springa fritt. Ha ett Hjul i lekhagen så kan hamstern springa på en säker plats där den själv kan välja när den vill kliva i och ur.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Har min i en transportbur det går ju så fort så hon bryr sig inte så mycket