Ta ut sin hamster
Nu som tar ut er hamster utanför buren men inte i en hage, hur gör ni? Skulle aldrig våga släppa ut min, för jag är så rädd för att hon ska gnaga på tex sladdar. Eller krypa in någonstans där man inte får ut henne. Men jag kanske är för nojig.
Jag tar ut min hamster i mitt rum, då har jag ju såklart stängd dörr och inget farligt litet på marken. Sen täcker man för de ställena man inte vill att den ska gå in på med exempel en träskiva…
Sladdar och sånt tar man upp om du tror att din hamster kommer tugga på dem(: så gör jag.
Sen lägger jag ju vattnet och kanske en stock på marken🙂
Mitt rum där jag rastar mina hamstrar har inga kryp in eller många sladdar så jag behöver inte bekymra mig för det.
Annars kanske du kan sätta upp paneler där du inte vill att hamstern ska vara.
Vänliga hälsningar
- Redigerat 2021-03-27 15:25 av CupcakeΣ(>Д<)
Jag har ett "rastrum" där det inte finns några sladdar, hål eller andra ställen där hamstern kan skada sig eller försvinna. 😊
hade det funnits något olämpligt hade jag satt upp plexiglas där jag inte velat att hamstern skulle komma åt.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Har ett rum med alla mina djur lika stort som ett vanligt rum,har fåglar hamstrar och hade en kanin där får min hamster gå lös
:)
Jag släpper ut min hamster i en hamster boll eller så tar jag ut henne och håller koll på henne.
# 5 Jag rekommenderar INTE hamsterbollar då dem inte ger något bra. För det första så kan hamsterns fötter fastna i lufthålen och den kan skada sig. För det andra så skapar det onödig stress. Och för det tredje så kan det hända en olycka om den åker in i något eller ramlar ner för nåt.
#5: nej nej, inte hamsterboll. Använd inte det.
Tack för alla tips! :) Man får väl sätta för där det kan vara sladdar och liknande, det är bara så jobbigt så jag funderade på om alla verkligen gör det. Men det är väl bara jag som är lat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en liten film på Signe i hagen. Hur tycker ni hon är, verkar hon nyfiken, stressad, eller vad säger ni som haft hamster länge?
I början när jag precis satt ner henne i hagen verkar hon lite hoppig och smårädd. Men hon hackar inte tänder. Med hoppig menar jag att hon kan hoppa till om jag försöker klappa henne. När hon varit i hagen ett tag är hon inte alls sådan. Då ska hon klättra på mig istället. Men hon står i princip aldrig still? Hon kan springa runt i flera timmar.
Gör era också såhär? Ser bilder och filmer på hamstrar hela tiden som sitter i händerna och är kolugna. Blir fundersam på om hon är nervös eller bara nyfiken och sprallig.
#5 Hamsterbollen kan du kassera, rent skräp som kan orsaka skador och som skapar onödig stress för din hamster.
#9 Jag rekommenderar att du lägger in mer att göra i hagen. Är väldigt lite där i och då kommer hon bara försöka ta sig därifrån. Tänk dig precis som en Bur med lite miljöberikning.
Lägg in mer att utforska: en bytta med jord, en bytta med Sand, olika krypin, Hjul, göm godbitar osv.
#10: Joo, jag har haft fler saker där i innan. Men hon bryr sig inte om det. Därför har jag inte lagt i lika mycket denna gången. Sedan är hon inte där så länge heller. Men jag skulle såklart kunna kan ha mer där i ändå :)
#11 Hamstrar är nyfikna och utforskande djur, det är sällan dom är nöjd oavsett hur stor hage man har. Ibland kan mina hamstrar försöka ta sig ut ur rummet som dom rastas i, trots massor av roligt att utforska och göra.
Man får bara försöka hitta det som underhåller dom, min räddning har varit stora lådor med jord, Sand och kokosfibrer/reptil soil i olika lager. Sen trycker du ner något extra gott som dom letar reda på, exempelvis jordnötter med skal på och andra goda små frön.
#12: Haha, nej det är väl så. Det är roligt att de är så nyfikna. Tack för tipsen!
#12: Man vill så gärna få dom helt nöjda men det blir nog svårt då :) eller nöjda kanske de är, men. De vill utforska mer liksom.