Tips på stora hamsterburar
Nu blir det lite hetsigt här med inlägg.
Men jag behöver tips på burar inte helst inte burar man köper i djuraffär. Men i Uddevalla finns inte Ikea detolf inne i lager och jag hade tänkt att uppgradera min ”framtida” hamsters Bur till något större. Tipsa gärna om stora burar. Just nu har jag Ikea samla. :)
:)
Har du guldhamster eller dvärghamstrar?
Begagnat akvarium?
Annars så kan du ju köpa en detolf begagnat, brukar se såna ute hela tiden.
Om inte det, kikat på Zooplus om dom har något vettigt? Vet att dom haft en stor glasbur förr.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3: kan kolla lite finns dock bara Fidos och Arkenzoo i Trollhättan.
Men ska kolla på köp och sälj, och på blocket tack för tipset 😀
Denna finns på Zooplus:
https://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/hamsterburar/av_glas/434472
#5: tack !
Funkar detta Hjul? https://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/609446?variantid=609446.0&gclid=EAIaIQobChMIxIu7r_207gIVbACiAx2VlgNUEAQYASABEgL6ZfD_BwE
Fast 28 cm.
Vill ha mer naturell/ trä inredning
#7: Jag vet flera som är nöjda med det hjulet, det verkar vara tyst också. Dock finns ju alltid risken att hamstern är en sån som kissar i hjulet och det kanske är svårt att rengöra trä?
Men det är jättefint, skulle själv vilja ha ett men har hamstrar som kissar i hjulet så jag får hålla mig till plast.
#9: Det är fint iaf och verkar bekvämt för hamstern när det är kork på insidan.
#10: Aa
#7 Det där hjulet är toppen!
Har haft det till flera av mina. Enda anledningen till att jag inte använder det längre är på grund av att dom är omöjliga att rengöra när en hamster satt i system att kissa i hjulet.. 😂
Föredrar plasthjulen från Trixie, lätta att rengöra och bra priser.
Jag har också plasthjulet från Trixie för min hamster är också en hjulkissare 😂 Det skulle bli väldigt äckligt med trähjul pga det… Men skulle gärna ha trähjul annars för de är fina och ser naturliga ut i buren!
Jag får testa med trähjulet om hamstern kissar och det inte går bort får jag väll byta tillbaka till trixie hjulet XD
#5: kan rekommendera denna buren. Vi fick hem den förra veckan och är supernöjda. Väntar nu på en till😂
#16: Jag får nog kanske testa den buren om jag inte köper/beställer Ikea Detolf för Detolf finns ju inte inne på lager i Uddevalla vilket är lite synd