Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterbeteende
Läst 155 ggr
hamster.ny
0

Hamster förstår inte hur man dricker

Hjälp mig! Min hamster förstår inte hur man dricker ur vattenflaskan. Jag vet inte om hon har druckit ur det innan. Hon står och drar i flaskan men förstår inte att tungan måste putta på kulorna. Vad ska jag göra? Hjälp!

Cireea
0

Det du beskriver är ett ganska vanligt beteende som kommer när hamstern är lite uttråkad. Då drar dom och biter i vattenflaskan, inte för att dom försöker dricka utan för att få utlopp för energi.

Hur ser din Bur ut? Vad har din hamster för inredning?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2020-11-12 23:02 av Cireea
Chinesecrestedlover
0

#0 Är du säker på att hon inte både drar i flaskan och dricker samtidigt?

Vissa djur kan dra i flaskan som galna, även fast det ju inte är nödvändigt för att få ut vattnet. Haft djur som dragit loss pipen t.o.m. för att de druckit så "aggressivt".

Om du vill vara säker på att hon får i sig vatten så kan du ju ha en vattenskål också under en period (i alla fall tills du vet att hon använder flaskan som hon ska).

Tänk också på att hamstrar inte dricker speciellt mycket, så det är inte nödvändigtvis så att du ser att det försvinner vatten ur flaskan. Att det inte syns behöver alltså inte betyda att hon inte dricker. Förutsatt att du byter vatten dagligen då såklart. Det lär väl synas om du byter vatten väldigt sällan, men det är ju inte så hygieniskt eller att rekommendera.

/Chinesecrestedlover

hamster.ny
0

#1: hon har ett trä spring Hjul och en trä tunnel. Hon har annars en plattform och där under bygger hon bo. Hon har en matskålen och ett sandbad. Hon är ute i sin boll eller hage och springer minst 1 gång om dagen.

hamster.ny
0

#2: det kan vara så och tack för tipset ska tänka på det :)

blåbärskulan
0

#3: man ska inte ha hamsterboll. Det är inte bra för den.

Cireea
1

#3 Jag skulle rekommendera att du inte använder hamsterboll till din hamster utan satsar på att rasta i hagen enbart. Bollen tillför inte något bra för din hamster. Finns även studier som visar på att användning av boll skapar stress hos hamstern.

Låter som att du kan ösa på lite mer i buren att göra för att stimulera din hamster. Låter som sagt att den biter på flaskan av tristess.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck