Hamster iFokus

Hamster

Läst 209 ggr
Hamster ägare
0

Hamsterns mående

Hej, Jag är lite orolig över hur min hamster mår.
Hon springer inte särskilt mycket och jag försöker släppa ut henne på golvet varje dag men då sover hon mest. Jag antar att det är för hon är nattdjur. Sen biter hon väldigt mycket på gallret också. Jag har försökt ge henne tugg leksaker och pinnar men inget verkar intressant.

91Marran
0

Att hon biter på gallret betyder att hon är uttråkad. Har hon ett Hjul i bra storlek i buren?

Mvh
Mig

Cireea
0

Vilken Bur har du? Vilken inredning?
Hur gammal är din hamster?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Hamster ägare
0

#1: Nu när jag kollar efter ser jag att det är ganska litet. Köpte det på Zoofamiljen i storlek medium typ.

Hamster ägare
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2: Jag vet inte riktigt vad buren heter men jag visar en bild/video. Min hamster är ungefär 1 år och en månad.

91Marran
0

#4 Ta ut saltstenen. Hur stort är huset? Svårt att se på bild om det är lagligt stort.

Mvh
Mig

Cireea
0

Ta bort gallerdelen säger jag. Den tillför ingenting gott till din hamster, eftersom den dessutom gnager galler så är det risk för skador på både mun och tänder. Och det krävs inte mycket för att det ska hända.

Jag skulle öst i mer att göra, mer tunnlar och broar. Mer att utforska. Kartonger. Grenar.

Hamster ägare
0

#5: Förstår vad du säger. Men om jag tar bort gallret blir det ju ingen övervåning och undervåningen är väldigt liten. Ska jag köpa en ny? Men om jag köper en ny blir hon väll stressad?

Hamster ägare
0

#6: Förstår vad du säger men om jag tar bort gallret blir det ju ingen övervåning och undervåningen är väldigt liten. Ska jag köpa en ny Bur? Men om jag köper en ny blir den väll väldigt liten?

blåbärskulan
0

Byt Bur till en större. Köp en detolfbur på Ikea. Eller en stor Duna. Tycker de ska ha så mycket plats de kan få att springa på.

Cireea
0

#7 Ja köp en ny Bur i så fall. För gallerdelen på det där tillför inget gott.