Hamster iFokus

Hamster

Etiketterinredningburar
Läst 368 ggr
kinggangsta
0

Vattenflaska i bur utan galler?

Skaffat en ny Bur som brorsan byggt, så har inte längre något galler att hänga vattenflaskan från. Vad använder ni för vattenflaskor/att hålla vattenflaskan i när det inte finns något galler? Använder en liten vattenskål tills vidare men min lilla fluffboll verkar inte så förtjust i det, haha.

Funderade på att hitta en passande korktunnel och skära ut så flaskan kan sitta i den, men de hade bara enormt stora på zoo.se sist jag titta. Nyfiken på hur andra gör. :)

• Redigerat 2020-10-26 03:32 av Cireea
Cireea
0

Jag har en vattenflaska med ögla ovanpå så jag hänger den i taket.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

kinggangsta
0

#1: Tänkte att något sådant borde finnas, men de verkar inte finnas någon annanstans är djurmaxi. Hade inte tänkt beställa från djurmaxi just nu dessvärre. Jag hittade däremot en "grotta" (mer formad som en stam med ett hål i fram) bland akvarium grejorna på arkenzoo idag som den passa i, verkar fungera hittills. Men jag ska hålla utkik efter den där hållaren! Tack!

#2: Oj det har jag nog aldrig sett, hänger den stadigt så?

Alessandra ha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lutar den mot väggen

91Marran
0

#4 Ta ut saltstenen. Den är skadlig för hamstrar.

Mvh
Mig

Alessandra ha
0

#5: är den? Jag läste att som måste ha den

Cireea
0

#3 Den hänger superbra. Det är en sådan här jag har:
Länk till bild

#6 En saltsten har inget i en hamsterbur att göra, det kan ge dom problem med exempelvis njurar på grund av för mycket salt. Dom får i sig tillräckligt genom fodret dom äter.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

kinggangsta
0

Sorry for sena svar!

#7: Oj, aldrig sett förut, kanske ska testa det.

#6: De ska definitivt inte ha salt sten, de som säger att de ska ha de är samma som rekommenderar springbollar. Som #7 sa så får de tillräckligt med salt i sig genom sitt Foder. Det är därför man även ska välja Barnmat, jordnötssmör etc utan salt.