Vilka sorts dvärghamstrar är det ni ska skaffa? Om det inte är roborovskisar så skulle de vara bäst om de bodde i varsin 130 L ikea Samlalåda då de kan bli aggressiva. Men om ni nu ska skaffa två robos så skulle jag rekommendera att skaffa en ikea detolf istället, eftersom de behöver 2 varsina Hjul och de är väldigt aktiva och behöver stor springyta
#1 Dvärghamstrar ska enligt lag bo två om det inte finns speciella omständigheter.
Hybrider bör bo ensam på grund av att dom ofta ryker i bråk.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1 Dvärghamstrar ska bo i par eller grupp enligt lag, förutom under speciella omständigheter. Börjar dom bråka får man separera dom då. Hybrider (hamstrar utan stamtavla) bör bo själva då dom ofta börjar bråka.
#0 Men du bör nog köpa en ikea detolf istället, den är större och då är det mindre chans för bråk.
❝Ignite.❞
—Tahreh Mafi, Ignite Me
❝I am far too young to be so goddamn broken.❞
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One
Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma
Man kan sätta ihop två ikea samla 130 liter, men ofta kan den gå sönder på mitten där man satt ihop dom, eller att det blir en liten glipa och hamstern trycker sig ut, dvärghamstrar som är så små.
❝Ignite.❞
—Tahreh Mafi, Ignite Me
❝I am far too young to be so goddamn broken.❞
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One
Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma
Jag skulle kört med en 130liter bara. Det är en okej Bur till 2 dvärg och det blir inte trångt eller så. Använder man 2 burar kopplade så kan det vara att det blir förstort och då vill dom bråka för att dom vill ha sitt eget så det kan sluta i bråk.
Köper man 2 Campbells exempel från en uppfödare så känner dom varandra dom har troligen bott ihop hela sitt liv och har därför inge behov av att visa vem som är kung, och vem som är den som bestämmer . det kan bli mer revirtänk i en större Bur. Större Bur är alltid bra men en 130liter är okej till 2 dvärgar.
( Ellrose Hamsteruppfödning)
#2: men min hamster är en rysk vintervit dvärghamster som bor själv. Måste dvärghamstrar bo tillsammans?
#6 Ja, alla arter förutom kinesisk och guldhamster ska bo med en artfrände om det inte finns några speciella omständigheter som gör att det inte går.
Har din hamster stamtavla?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck