Ny hamster
Hej! Jag undrar varför min hamster typ klöser på botten av buren(det låter som så) eller vad gör hen? Fixar eller försöker den kanske rymma? Detta gör den i hörnet av buren där den brukar sova.
Eller samlar den kanske sin mat där?
Det är jättekul att du är engagerad med din nya hamster, men istället för att skapa 10 nya inlägg så kan du gärna samla allt i samma inlägg. Det är lättare att hålla koll på och man hänger med i svaren angående samma hamster.
Det låter som att hamstern gräver och kanske kommit ner till botten.
Det är en ny miljö och hamstern försöker säkert komma till rätta.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Okej. Förlåt för att jag gör så många inlägg. Jag blev lite rädd när du nämnde det där om fröna. Blir så lätt skrämd eftersom hamstern är ny och jag inte är så erfaren.
Hamstrar är naturliga grävare. De flesta älskar att bygga bon och utforska vad som finns där nere i marken (varierar självklart från hamster till hamster). Om hamster är ung och slutar med denna formen av beteende efter ett tag var det möjligtvis bara en fas, men fortsätter den att gräva och visa ett sådant intresse skulle det kanske vara dags att införskaffa ett akvarium, då dessa ger möjlighet för dig som ägare att erbjuda hamstern en tjockare botten att gräva i och en roligare plats för den lilla krabaten att utforska. Skulle dock även kunna fungera med en Bur som har en djupare bottenlåda eller en djup ikea plastlåda (var dock noga med att köp en som inte är för liten, hamstrar behöver relativt mycket utrymme).
Har inrett lekhagen lite. Hittade ingen gammal låda/byrå eller så som passade så det får duga med ett par gamla kartonger. Ska köpa ett till Hjul till veckan. Är det någon mer roligt man kan ha i lekhagen? Alla tips uppskattas.
En grävlåda
Hur ska man göra en sån? Vet att dom älskar att gräva osv.
#7 Tar en låda och lägger ner grävmaterial i den. Exempelvis ekologisk jord går utmärkt att låta hamstern gräva i.
#8 ska jag lägga lådan i lekhagen eller hur tänkte du?
#9 Ja, det brukar vara en uppskattad sysselsättning. Man kan även trycka ner lite goda frön så får dom söka.
Jag har en fråga är du cireea aktiv för du är ofta aktiv på hamster iFokus och det är så bra för man får svar jättesnabbt och du är jättekunnig
#11 Ja, visst är hon det. 🙌🏻
#13 Håller du på med några andra djur förutom hamstrar? 🙂
Jag tänkte skriva om du är aktiv dygnet runt om det kanske är ditt jobb? Dum fråga men du borde få beröm du är jätteduktig
Jag tänkte skriva om du är aktiv dygnet runt om det kanske är ditt jobb? Dum fråga men du borde få beröm du är jätteduktig
#14 Nej, jag föder bara upp guldhamstrar 🙂
#15 Nej nej, jag är inte alltid aktiv. Bara väldigt ofta 😃
Det här gör jag på min fritid, vilket jag har mycket av då jag studerar på distans.
Ok🙃 men du är jätteduktig iaf:)
#18 Tack! 🙂