Göra om i buren
Kan man typ ”renovera” buren asså flytta på lite saker för jag har sätt massor inspirationer på Pinterest som jag vill testa,Går det?
Ja, det går att möblera om.
Det brukar jag göra vid varje städbyte, ibland oftare för vissa individer.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ja det kan man ,men om man ändrar om för mycket och ofta kan din/dina hamstrar bli stressade av den nya miljön
#2 Det beror på individen skulle jag säga. Vissa individer kan bli stressade medan andra uppskattar förändringen. Man får se hur sin egen hamster reagerar och utgå från det.
Ja, för jag testade byta på lite grejer för ca 1 månad sen och hon tyckte nog inte om de, hon har ett trähus som hon älskar hon var aldrig i det dom 2 dagarna och så gick hon aldrig på sitt Hjul så jag flyttade snabbt tillbaks!
#4 Hur kommer det sig att du bara har en? Är lite nyfiken. :)
Mvh
Mig
Hamstrar gillar ofta att inreda själva. Du kan testa att lägga tex toapappers bitar i mitten av buren och se vad som händer.
Alltså du kan ju testa göra om lite men dom flesta hamstrarna gillar inte förändring.
#8 Skrev nog lite fel. Menade att hamstern kan bli stressad över förändring. Jag är inte så erfaren men har läst mycket fakta böcker osv där det har stått. :)
#9 Faktaböcker är ingenting att lita på, dom är extremt utdaterad och innehåller mycket fel information.
#10 okej, men problemet är att olika hamster sajter säger olika. Har du något förslag på var man hittar riktig information?
#11 Svenska Hamsterföreningen har bra information 🙂
Just det här med hur hamstrar reagerar på möbleringen i buren är så otroligt individuellt. Vissa bryr sig inte ett dugg, vissa påvisar stress och vissa påvisar nyfikenhet av förändring. Det måste man kunna läsa av själv och sedan göra det som är rätt för sin egen hamster.
#12 Okej tack! Har själv inte många vänner och så som är särskilt engagerade när det gäller just hamstrar.