Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1127 ggr
[eliinmeyer]
0

Behöver han större hjul?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Vet att det här inte är mycket att gå efter men från vad ni ser av den här bilden, behöver han ett större Hjul eller funkar det han har nu? Böjer han på ryggen när han springer? Får inte så lätt bilder när han springer för han slutar så fort som han märker att jag är där ;)

thea_thea
0

Alltså, han böjer ju lite men det kan vara vinkeln 😛

Större Hjul är bättre såklart, men det där ser ut att fungera.

[eliinmeyer]
0

Ja jag har ju ett problem med att mitt Hjul som är 20 cm får plats där inne med bara någon cm kvar över till taket, så ett 28 Hjul skulle ta upp hur mycket plats som helst, så frågan är ju hur jag ska göra då. Buren var ganska dyr så jag kan ju inte bara gå runt och köpa nya burar som det önskas, men är ett alternativ att ta ut han på kvällen så han får springa om han vill? För han springer helst om att är tyst osv, alltså mitt i natten, och kan ju inte vara uppe till 3 varje natt..

[lillelull]
0

alltså en guldhamster ska ha ett Hjul på MINST 20 så ja de är ju de minsta laget. 
Men ja.. Jag vet inte, du kan inte köpa en ny Bur säger du så.. valet är väl? 
Att ha kvar de hjulet du har ev, ta ut honom och ha ett större Hjul i en hage…
Men ja skulle köpt en större Bur och ett större Hjul ( när du får råd) 
Jag har 29 och tycker det är perfekt.

91Marran
1

Köp ett större Hjul och ha det i lekhagen. :-)

Mvh
Mig

thea_thea
0

#2 Tips: Köp en samlalåda! Bästa köpet någonsin!

[eliinmeyer]
0

#5 om man skaffar lock åt det och har ett par cm med spån, hur högt har man "i tak" då? Och hur stor är den i kvadrat centimeter? (Tex 80x40 )

thea_thea
0

#6 Sök på "samlalåda bilder" här på Hamster.iFokus! Då kan du se bilder på burar osv

ÄlskarHamstrar12
0

Jag tycker hamsterhjulet ser bra ut då han endast böjer på sig lite. Dock skadar det aldrig med ett större Hjul :)

Denna kommentar har tagits bort.
[eliinmeyer]
0

#8 jag har läst att så fort ryggen böjer sig lite så är hjulet för litet, men det kan ju bero på vilkeln i denna bilden, jag får inte så lätt bilder på han när han springer nämligen ;)

Evovva
0

Mitt tips är att kolla runt på olika säljsajter  där brukar det finnas billiga akvarium som kanske är en spricka i så det inte håller vatten. Jag köpte mitt för 300  och det har måtten 125x45x35 ca 200-300 l. Då kan du ha mer saker och ett större Hjul vilket är bättre för hamstern. Lycka till.

[eliinmeyer]
0

#11 jag kollade på blocket och så men allt var över 500kr, plus att det står hur många liter det håller..

Evovva
0

#12 Att det står hur många liter är för att man ska veta hur stort det är. Bara att fortsätta kolla det finns säljlänkar här, på fb, blocket osv bara att leta. Det gör ju inget om det är helt utan sprickor heller.

[eliinmeyer]
0

#13 ja jag vet att det står hur många liter så man vet hur stort det är,men jag mena att jag inte vet hur stort det är i kvadrat meter/centimeter

Evovva
0

Då är det ju bara att fråga. Har precis kollat på säljsidan här inne och det finns massor av akvarium till salu.

91Marran
0

Zoofast akvarium rekomenderar jag. Mitt kostade 280 någonting. Tror att det är 80x35x40. Tyvärr finns det inget större, men det blir mycket större med hyllplan från ikea. Jag rekommenderar det starkt! Blir fraktfritt om man handlar över en viss summa. Den ena sanden dom har är jättemjuk, mina älskar den.

Mvh
Mig

wildalia
0

Jag tycker inte hjulet är för litet. Han böjer inte ryggen. De lyfter huvudet precis om han gör på bilden. Min guldhamster hade också ett sådant Hjul. Han dog av ålderdom. Nackdelen är bara att dom kissar i gjulen, du får tvätta hjulet ofta. Jag använde yes och varmt vatten.

[eliinmeyer]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag en ny bild, suddig men man ser ändå, böjer han på ryggen?

thea_thea
2

Nej, ser bra ut! Men som sagt är större bättre