Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 10864 ggr
Zvintos
0

Hur bor eran hamster?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är väldigt nyfiken på hur era hamstrar bor!
Visa gärna bilder, så man kan få lite tips på inredning själv.
Ibland tar fantasin slut helt enkelt. Räcka ut tungan

Min hamstertös bor i ett 270 liter stort akvarium.
Inredningen består just nu utav ett hus, en kartong, toalettrullar, en trätunnel, matskål, sandskål och vattenflaska.

KajsaM
1

Oj vad stor och bra sin hamster hade det :D

Cherry
0

Det var stort :D

´Jag har inte hunnit ta en bild på hela buren än :(

Lotta_A
0

Jag har ingen hamster just nu, men min hamster bodde i en hamsterbur köpt på djuraffär. Den var riktigt stor och lyxlig med två våningar :)

Tiggros
0

Detta är Nemos Bur =)

MiaLemon
0

Everts bur

.Mia.
0

Yuki bodde i dette i to mnd, men han fikk et sår på en fot, så han bor i en Duna Hamster just nu. Bilden ble tatt noen minutter etter han flyttet inn, så det var veldig tomt akkurat da.

Alladins
0

mina 6 hamstrar har likadan maxiduna som maria.lemon visar på sin bild här ovanför. I burarna finns lite av varje, tomma kartonger, toarullar, naturträbroar, fröpinnar ja lite allt möjligt.

KvirrZ
0

Jag har också en sådan dunabur till min hamster.

- Mvh Emma

oh_yeah
0

Dvärghamstrarna skruttnos och Pandora har precis flyttat in i denna

Rymdkanin
0

NinniH och oh_yeah, jag gillar era burar skarpt!

Looke och Lucia bor i varsin Duna, Nelly i en gallerbur.

Zvintos
0

Tackar tackar, Rymdkanin. =) Fick det gratis, så varför inte använda det? =)

SaraB
0

NinniH, jag vill inte klaga, bara hjälpa, men jag har hört att det blir dålig luftcirkulation om man låter hamstern bo i ett akvarium. Jag såg inte det på din bild, men du kanske inte har något glaslock på. :) Men jag ville bara hjälpa. :) Men din Bur var väldigt bra inredd!

Zvintos
0

SaraB: Nope, jag har inget glaslock på. =) Vet att det kan bli dålig luft i ett akvarium, så därför har jag inget lock alls. Och eftersom det inte finns någon som hon kan klättra upp ur akvariumet på, så har jag inte ens ett nätlock. =) Och om det skulle märkas på henne att hon mår dåligt av ex syrebristen som kan bli, så blir det bara att köpa en annan Bur eller komma på något sätt att öka syret däri. =)

SaraB
0

NinniH: Ok, jag tänkte väl det. :) Jo, men det är ju bra. Det var ju jättebra inrett ditt akvarium tkr jag. :) Min dvärghamster bor i en dunabur, typ 50*60 men ett hus, sandlåda"toa", matskål (såklart) en halv urgröpt kokosnöt som med en dörr blir ett hus, ett rör i plast som ser ut som ett U och sen är 2/3 av buren täckt med en plasskiva över så att det blir två våningar. Och sen har hon ju en vattenflaska såklart! :)

Chippers
0

Min Dexter ska få flytta in i ett 119 Liters akvarium snart :-) Med måtten: 93*35*35 ;P

Cherry
0

Hur liten får en hamster Bur max vara?

MiaLemon
0

En guldhamster ska ha minsta måttet 0,12 kvadratmeter men en minimihöjd på 20 cm och minsta måttet på kortaste sidan ska vara 25 cm.

Dvärghamstrar ska minst ha 0,09 kvadratmeter med en höjd på 20 cm och kortaste sidan får inte vara mindre än 20 cm. 

Taget från L80

mandus
0

Här är min hamster Hampus i sin Bur :D

Cherry
0

#18 min dvärg hamsters Bur ser ungefär likadan ut förutom rören :)

mandus
0

#19 okej, va roligt :D

Emelie123
0

NinniH; Måste bara fråga har tänkt att ha mina oxå i ett stort akvarum men jag måste veta hur du har fått fast vattenflaskan åt dom?

Zvintos
1

#21: Jag har tur som har en pappa som jobbar på valsverk. Så han har svetsat ihop en ställning åt mig. =) Jättepraktisk faktiskt! Körde med tejp förut, men då bara klättrade hon på tejpen (på något sätt) och lyckades smita en gång.

Ställningen ser ut som ett rör, med en skåra längs hela för pipen. Sedan sitter två pinnar i botten, som gör att inte flaskan trillar rätt igenom. Sen har han satt fast två ben.

Zvintos
0
MiaLemon
0

Man kan kölpa en flska med en ögla uppepå så att man kan kroka fast den i det "tak man har eller bara hänga den med en motvikt utanför.

Emelie123
0

#22 tack så mycketSkrattande. Då vet jag hur jag ska göra.

mandus
0

Här är Hampus påväg in i rören Glad

MiaLemon
0

#26 Det hjulet du har är för litet för en guldhamster så att du vet, de kan skada ryggen på det. Ett Hjul till en guldhamster bör minst vara 18cm i diameter men helst 20cm i diameter.

Amelie
1

Jag köpte en ny Bur åt Teo i helgen. Förut bodde han i en dunabur (ca 70 cm lång), men han verkade ha ganska tråkigt där så jag köpte en Bur som är 100*55*50 cm istället (bara 690 kr på pwss http://www.pwss.se/product.php?productid=3651&cat=83&page=1 ) Jag har bara hunnit göra våningar än så länge, och slängt in lite toarullar, kartonger, krukor och grejer, men tänker sätta in stora grenar att klättra på när jag kommer ut på vårt sommarställe där vi har en hel del lövsly. Teo verkar gilla den nya buren :)

EmmaG
0

#28 Vilken lyx! Ja, jag tror ju inte min pojke skulle nej till det..

Men såhär bor han iaf..En duna på 70cm. Två bilder med olika inredningar
http://i106.photobucket.com/albums/m276/Esmie_86/IMG_0808.jpg

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Nicolina
0

Så här bor mina hamstrar! Nu är det dock lite ändringar gällande vilka som bor i burarna samt att en gallerbur har flyttat in från vinden också!

Gasoline
0

#30 Ahh, smart lösning.. Minna djur är ganska utspridda i mitt rum.

Så här ser min hamsters Bur ut, coxk fick inte hela plats på bilden och det är ganska ont om inredning just nu.

Gasoline
0

Glömde bilden =P

Villoxå påpeka att de svarta prickarna i spånet är utspridd mat, gjorde rent för någon dag sedan..

jacobb
0

Mimmis Bur!

Milka
0

#0, blir inte det där jättejobbigt att städa? :P *lat*

Tiggros
0

=)

Evelina_94
0

så här ser Smulans Bur ut kanske inte så bra bild tog den med camen (;

MiaLemon
0

Everts nya Bur 90x40

Gasoline
0

#37 Kan inte din hamster klättra upp på snöret som flaskan sitter i eller har du lock till den annars?

MiaLemon
0

#38  Nej han kan inte klättra upp där då han inte får något fäste för fötterna men jag har ett lock iaf då han nu fått en klätterställning i buren som gör att han kommer upp. Jag har en planka som täcker nästan över hela men det finns fortfarande mellanrum så att han får ordentligt med luft

AusaBausa
0

Detta är delar av vår dvärghamsters Bur. Blixten heter han!

Gasoline
0

#39 Aha, ok, vill ju inte att din lilla älskling ska smita ;)

MiaLemon
0

Mina hamstrar smiter hela tiden tyvärr men hittills har jag alltid lyckats locka fram dem :P

Gasoline
0

#41 Vadför gör du inget åt problemet då? en inte så vacker dag kan det gå illa =(

MiaLemon
0

#43 senaste gången som min guldhane rymde hade min sambo lämnat en stor garderob öppen och där fanns ett hål som han smet in i. Alla andra hål har jag säkrat nu men i vanliga fall är den garderoben alltid stängd så det var en miss.

Gasoline
0

#44 Ja, det var ju tur att ni fick ut den. Men hur kan den rymma dÅ?

MiaLemon
0

#44 ?? De gömmer sig väl mera, senare på kvällen när jag och sambon lagt oss i sängen kom Evert trippande och ville gosa med oss i sängen. Knäpp hamster

Gasoline
0

#49 Hmm, har det ingen Bur att vara i? hänger inte riktigt med, hur kan det ta sig ur buren? Hehe, gulligt värre!

MiaLemon
0

De har burar men på kvällen får de springa lösa i lägenheten det är då de passar på att rymma in i glipor jag inte hittat än.

coolis
0

Jag har en bur(som tur är) men inget foto än:(

Gasoline
0

#48 aha, ok, då förstår jag =P Hår många hamstrar har du?

MiaLemon
0

#50 3 hamstrar och 2 marsvin :D

Idaz
0

Jag har ingen hamster ännu (ska få på lördag) men min Bur ser ut så här:

Alladins
0

Det var en väldigt hög Bur Idaz. Är det en guld- eller dvärghamster du ska få?  Ramlar den ner från hyllan så kan den göra sig illa rejält. Detta då de inte känner av att de är högt upp utan bara släpper taget eller hoppar.

Idaz
0

mm, jag vet, det e lite läskigt, jag ska ha en dvärg… ska försöKA FÅ EN BRA LÖSNING PÅ DET HELA.

EmmaG
0

Städade idag så det blev en ny inredning…
Total fantasibrist råder

// Emma, aka Althea

MiaLemon
0

#55 du kan hänga tex en stege i teket eller göra en hängmatta åt hamstern man kan ju inte ha hur mycket som helst i botten på buren liksom

EmmaG
0

#56 Grejen är att han inte får komma åt taket eftersom han görjar gnaga då i taket

// Emma, aka Althea

MiaLemon
0

#57 då blir det hamsterträning ;) Varje gång din hamster börjar bita i taket blåser du lätt på nosen. De tycker inte om det men det är helt ofarligt. Jag gjorde så på min tjej som är ett bitmonster och hon har nästan slutat helt efter 2 dagar.

Krikke
0

men idaz skämtar du eller!!!

Även om stegen inte går att använda om du sänker våningen så rekommenderar jag att du omgående plockar bort både stege och våning!!!

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Idaz
0

Men den gillar det, den var uppe en gång inatt för jag hade lagt mat där som den åt.

Krikke
0

skyll dig sj då när den ligger still på Bur golvet……..

/ Krikke

Idaz
0

Tack för den då! Men min Bur e ganska liten till ytan så jag måste ha övervåning för att den ska kunna röra sig lite! Men jag ska i alla fall sätta tyg precis under eller en träplatta så den inte trampar igenom gallret och fastnar!

Nicolina
0

stoffe921 - Visst förstår jag att du har åsikter i detta men lite trevligare ton kan man ha, eller ta detta privat!

Krikke
0

men den där buren e ju typ en fågelbur

/ Krikke

Idaz
0

Nepp, köpt som hamsterbur!

Idaz
0

Eller smådjurbur

amand
0

Håll er till tråden! ;)

/amanda_b Medarbetarehamster.ifokus

Idaz
0

ok

Krikke
0

ja smådjur fåglar är ju smdjur;)

/ Krikke

Krikke
0

ja smådjur fåglar är ju smdjur;)

/ Krikke

Viiiktoria
0

Lyxigt din hamster hade det Skrattande

Krikke
0

va jag:P?

/ Krikke

Idaz
0

Eller jag?

djur
0

åhh jag skulle också vilja ha en hamster Bur på 100 centimeter det är jätte svårt att hitta stora burar dom största burarna jag hittat till mina hamstrar är 70 centimeter

Krikke
0

kan vi inte hålla igång denna ;P

*putt*

/ Krikke

djur
0

fattar inte!? =?

Krikke
0

jag menade att jag vill hålla igång denna tråden så vi inte blir av med den:P

/ Krikke

djur
0

ok ;)

Krikke
0

japps :P

/ Krikke

KvirrZ
0

Finns det ingen som har en bild och visa? ;D

- Mvh Emma

djur
0

jepps :D

Krikke
0

Ungefär så här bor Bananen

/ Krikke

KajsaM
0

Fina burar allihop (:

djur
0

vad tycker du en guldhamsterbur får minst vara mina störtsta guldhamsterburar är 70 centimeter breda är det för litet för dom jag har försökt göra det såå lyxigt som möjligt men det blir ändå inte så bra jag har försökt att hitta större burar men inga större burar finns typ

Krikke
0

70 cm breda!!!:O

Då e den väldigt bra storlek på!!! :)

/ Krikke

djur
0

ååå tack :D mina guldhamstrar har leksaker och så många roliga grejor i buren har du hamster?

Krikke
0

japp 3 stycket :P

/ Krikke

djur
0

jag ska få två stycken till då har jag fyra hamstrar både guld och dvärg och då ska jag ha hamsteruppfödning ;)

Frida95
0

Ninnih ?? Vilken färg har din hamster på bilden ?

Krikke
0

ni har inte samma färg så ge upp :P

/ Krikke

Nicolina
0

#89 Hennes hamster är en Creme Bandad, troligtvis sö. också!

#90 Det där var en onödig kommentar!

Krikke
0

#91 oj förlåt. :(

/ Krikke

Chippers
0

Såhär bor min underbara hamster :-)

djur
0

har du guldhamster?? ísånnafal vilket mått har du på buren och vad är lagomt stort för guldhamster skulle gärna vilja veta e tacksam för alla svar ;)

Chippers
0

Japp jag har guldhamster. Måtten är 67*42 … :-)

djur
0

ok ;)

Sara87
0

#55 Jag gillar det där rundade huset du har! :) Såg jättemysigt ut.

djur
0

här är min hamster st.jimmy i sin Bur =-)

djur
0

vad tycks om buren? =)

Gasoline
0

#98 Den verkar fin. Ser ju inte så mycker av buren..

djur
0

tack =)

Krikke
0

#98 såg inte så himmla mycke

/ Krikke

djur
0

jag har ingen annan bild =/

Krikke
0

#103 ta en annan bild då :)

/ Krikke

djur
0

nee det går inte 104 min kamera is so wierd den funkar inte ='(

mallanz
0

Currys Bur, :)

Hon har inte så mycket leksaker, ibland har hon haft en toarulle oxå. Men hon brukar få komma ut och springa i tunnlar (som inte ryms i buren) och även springa i sin aktiveringsboll.

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

Gasoline
    0

#106 Vad fint din hamster hade

Candela
    0

Såhär bor min hamster.  Har byggt ihop två burar, så han kan klättra emellan dem Glad

Har hört att man inte ska ha Hjul egentligen, men undrar om denna Bur räcker som "stimulering" om jag tar bort hjulet? Brukar släppa ut hamstern på köksgolvet ca 30-60 minuter på kvällen också. Blir inte alltid varje kväll, men några gånger i veckan i alla fall.

Min hamster springer mest i hjulet, han är inte så jätteintresserad av rören eller andra leksaker som jag har satt in..

Men kanske blir han det om man tar bort hjulet?

Gasoline
    0

#108 Fin Bur och du behöver inte hjulet. Anmledningen till att han gillar hjulet mer än allt annat är för att han får en "kick" utav att springa i det, har jag läst någon stanns. Dessutom sliter det på deras ryggar, då de springer böjt. Så ta bort hjulet du, absolut inget som är nödvändigt med det där hotelet =P

Candela
    0

Har precis städat buren och tagit bort hjulet. Har ställt dit ett sandbad och en kruka med hål i botten istället.
    Får se vad han tycker om detRäcka ut tungan

[Mariaxx]
    0

Så här bor min Qrafs…har inte så mkt i buren, men han är ute varenda kväll och springer i hagen och även i lägenheten.

[Mariaxx]
    0

Här kommer en mellanduna som jag snart ska byta ut mot en stor. Fast tror jag kommer ha kvar den som bebis Bur.

Men här bor Fred…

[Mariaxx]
    0

Och så mellanduna i hamster rummet…där i bor Jindra, tills jag hittar en stor duna åt henne med…

[Mariaxx]
    0

Sist men inte minst, burarna jag har för honor som ska bli mammor, just nu bor Glammy i den blå dunan och den vita bor Tootiki i väntan på att jag ska bestämma mig för kull eller om hon ska vara sällskap. Dom är vackra bägge tösabiterna…

(har precis börjat städa ur burarna, ber om ursäkt för röran).

beccan92
    0

så här bor min hamster ofelia

Ebba-A
    0

Jag har en Bur av samma model som #82. Ungefär samma inredning också:) Kan man ha en kanin Bur på 100x50x50 dela den på mitten och ha till två hamstrar? Måste veta ifall jag inte kan sälja någon i den planerade kullen innan dem är fyra veckor.

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
    0

Glömde bilden med min hamster Bur och kaninburen

Värd på Choklad iFokus

Ebba-A
    0

*putt*

Värd på Choklad iFokus

mocchino
    0

#116 Om du ska ha en kaninbur måste du sätta på annat nät som är mindre, annars kan dom rymma..

// Nathalie

Sara87
    0

Astrids Bur uppifrån, nystädad.

Sara87
    0

Mirellas Bur uppifrån, nystädad.

[Mariaxx]
    0

Vad fint du har i dina burar vännen…är så glad att hon har det så bra lilla Mirre. Fast det kändes ju rätt från början då du ju var med från innan hon föddes…hihi

Sara87
    0

#122 Skönt att du höra att du tycker det :) Ja, det va kul att va med från början :)

Ebba-A
    0

#119 ag tänkte typ ta och sätta kartong 1-2 decimeter upp på gallret

Värd på Choklad iFokus

[sweetestperfection]
    0

mina hamstrar bor såhär :) fast nu har de börjat bråka så de blir lite väl lyxig Bur när de bara bor en dvärghamster där kanske, men men :P

storasyster
    0

#125  värsta lyxen ju ;)

Sara87
    0

#125 Wow, vilken härlig Bur! :)

beccan92
    0

#125 vilken lyxig Bur!

[sweetestperfection]
    0

Tack :D

Ebba-A
    0

Sweetestperfection, Du kan ju typ sätta nått för öppningen imitten så har dom varsin del anv buren

Värd på Choklad iFokus

[sweetestperfection]
    0

mm, har gjort de o den som bor på översta delen har jag satt en bräda i framkant på hyllan på och fyllt med spån så hon kan gräva lite. ^^ även om det var roligare när de låg och sov i spånet nederst och sen när man gav dem mat så kilade de hela vägen upp :P

Gasoline
    0

#125 Ja, din hamster lär ju inte ha det tråkigt iaf

[sweetestperfection]
    0

#132 vet inte de ja, haha. de har nog blivit bortskämda för ena är tjock som ett hus lr nåt. skaffade ett Hjul åt henne, men då blev hon typ överaktiv och bestämde sig för att riva allt i sin väg :P jaja.

Hampus07
    0

Hampus hade en Duna från början, jättestor och fin men den trivdes han inte i trots att vi provade med olika inredningar. Till slut hittade vi hans älsklingshem som jag nu visar bild på. Såhär bor Hampus nu…

Sara87
    0

Putteliputt, nån mer med bild på sin bur/sina burar?

AnnaFreds
    0

Ska hämta min Bur på fredag och så ska jag inreda den lite, sen kan jag fota den ;)

KvirrZ
    0

#136 Japp, vi ses då ^^

- Mvh Emma

AnnaFreds
    0

Ja det gör vi :)

mallanz
    0

putt :)

xo xo Malin ♥ Gizmo
      hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

knutteknop
      0

jag har en duna bur

Myrtorpets Möss och Kaniner

AnnaFreds
      0

Här kommer bilderna på buren jag köpte i fredags :)

Idag köpte jag kutterspån och en till matskål, så nu har jag inrett den.

AnnaFreds
      0

Bur

AnnaFreds
      0

Uppifrån :)

beccan92
      0

det här är ofelias nya bur

AnnaFreds
      0

#144 Mysig ;) Hur mycket kostade rörbitarna?

Krikke
      0

#144 var är vatten flaskan?

/ Krikke

knutteknop
      0

141 det är en sån jag har!! fast jag har mitt Hjul på där du har matskålarna!

Myrtorpets Möss och Kaniner

AnnaFreds
      0

okej :)

Har inte skaffat Hjul än men det kommer väl antagligen så småningom.. Om jag hitar en stor och bra :)

beccan92
      0

#145 mellan 35 och 50 kr tror jag, de är runt 5 år gamla så jag kommer inte riktig ihåg

#146 jag har ingen vatten flaska, bara en vatten skål som inte stod i buren då jag tog den här bilden

pimp4fun
      0

oooooo kul tråd… såg rama skriet över ngn som hade en hög Bur så nu skriker väll alla igen…
      men den ska bytas ut…. såld som hamsterbur till "håll i er nu" en takråtta.
      Det var inte jag som köpte varken Bur eller råtta utan råttan kom hem till mej i ett uselt skick i en ny bur…. Hmm
      iaf så göde jag råttan och han flytta och dottern otröstlig ville ha en ny råtta, kollade om vår Bur passa för dvärghamster och jo då det är ju en hamsterbur var svaret.

nå ja den ska bytas ut….

Gummiankan
      0

Så här bor Humla just nu, men det kommer att ändras på den 4 oktober, då jag får en större Bur (duna-typ) i måtten 75*47*33cm i födelsedagspresent av pappa (men jag vet inte om det X)

Aja såhär är det nu i allafall..

Candela
      0

Min hamster har fått bo i vårt badrum (löst på golvet) i nån månad nu, vilket jag har trivts med (det är mysigt när han kommer och nosar på en när man sitter på toa, haha)..

Men så häromdagen så glömde min mamma att stänga toadörren (hon visste inte att han var lös) och han rymde på natten. Vi fick tag i honom (han satt och gnagde i min garderob, så det var rätt lätt att lokalisera vart han befann sig).

Men nu vägrar min man låta honom bo i badrummet mer, så nu får han vara i sin Bur igen :(
      Stackarn ser så ledsen ut, sitter vid gallret och tittar ut hela tiden :( Springer inte ens i hjulet..
      Funderar på att sätta upp nån slags plank för dörrhålet i badrummet, så det inte gör nått om man lämnar den öppen. 

Annars så har min man och jag även spånat på en ny idé till Bur. Min man vill bygga ihop små akvarier typ av plexiglas, som vi ska ställa upp på vägghyllor utspritt i vardagsrummet. Sen så ska vi dra rör mellan alla akvarierna utefter väggarna, så att hamstern kan springa emellan dem.

Vi funderar på sånna här dräneringsrör, rör som ser ut som dammsugarslangar ungefär (fast genomskinliga, finns på Biltema). De är ju räfflade och borde vara lätta att springa i. 

Men det lär väl ta en evighet innan vi byggt klart det..

Sara87
      0

#152 Skönt att ni hitta honom :)

Vilken häftig idé! Det låter ju superskojj! :)

[PixelMollan]
      0

Såhär ser Skruttans Bur ut just nu :)

Innehåll:
      ¤Skruttan (som för de mesta finns därRäcka ut tungan)
      ¤Matskål med mat
      ¤Vattenskål med rent vatten
      ¤Godisskål (finns därinne när de finns något gott i den, inte annars)
      ¤En våning
      ¤Stege till våningen
      ¤En kräcker
      ¤Ett snadbad/toalett
      ¤En toalettrulle
      ¤En stor sten
      ¤Rör (som skruttan är helt förälskad i just nuRäcka ut tungan)
      ¤Spån
      ¤Toalettpapper

Buren är 57 cm i längd, 32 cm i djup och 26 cm i höjd.
      Är detta för litet??
      Skruttan får vara ute mkt varje dag och leka i lekhagen, bollen och även helt lös. Ca 2 timmar om dagen, är de för mkt?? Hon verkar pigg endå Räcka ut tungan

Kram / Malin

malins_hamstrar
      0

jag tycker inte din Bur är för liten, alldeles lagom till skruttan eftersom hon är ute så mycket osv. :)

Gasoline
      0

#152 Hur går det då med avlopp och sådär, det blir inte för fuktigt åt hamstern? Jo, jag har oxå funderat på det, men en liten knölig idee för en sådan lat människa =P Men jag tror attde skulle bli skit bra, tycker ni ska prova och sedan lägga ut en bild här =)

[PixelMollan]
      0

#155 okej vad bra :) jo jag försöker ha henne ute så mycket som möjligt på dagarna så att hon kan sova gott på natten, då även jag behöver sova :)

Candela
      0

Vet inte om det blir för fuktigt, hur märker man det? Fundersam 

Men vi har en ventil i badrummet i alla fall, ch det är oftast ganska varmt på golvet, så att fukten tokar snabbt när man t.ex. har duschat..

Jo, vi vill verkligen bygga upp nått roligt rör-system.. Men nu verkar det som om plexiglas är väldigt dyrt tyvärr, så vi får väl försöka fynda akvarier begagnat.. Eller så kan vi kanske göra så att vi placerar ut de två burarna som vi har, och sen drar rör mellan dem och i en lång slinga i taket Skrattande

Gasoline
      0

#158 Jadu, är hamstern "blöt".. Tror inte dom direkt trivs i fuktiga miljöer, men vet inte helt säker, antar bara det.

Det där blir nog bra ska du se ;) Ja, man kan ju ta de burar som finns, sen kan man ju kolla på myrornas tex efter fler, där har jag hittat 2 st burar som jag köpt.

Candela
      0

Vill ju allra helst slippa gallerbur, det skvätter ut så mycket spån.. Fundersam Vill ju kunna ha mycket spån så att man liksom kan gräva ner deras bo, så att det blir som om de bor i en håla i marken, som de "ska" göra Skrattande Men ett akvarie är nog för tungt att ha på en vägghylla…

Mkarlsson
      0

min lille bertis bor i ett sådant här litet slott :) har byggt ihop 2 burar till en genom att sätta ihop dom med starka band, tagit bort ingångarna så att han kan gå emellan dom och sedan gjort andra ingångar uppifrån o sånt… lite svårt att förklara men ni får några bilder :)

Mkarlsson
      0

öppningen mellan burarna

Mkarlsson
      0

buren från sidan..

Mkarlsson
      0

ena"buren

[PixelMollan]
      0

köpt ny Bur till skruttan nu :) så de är inte längre den på bilden jag skickade innan :) får lägga upp en bild nån dag snart :D

Kram

[PixelMollan]
      0

köpt ny Bur till skruttan nu :) så de är inte längre den på bilden jag skickade innan :) får lägga upp en bild nån dag snart :D

Kram

Mkarlsson
      0

andra buren

Sara87
      0

Nån med bilder på sin burinredning? :)

Idril
      0

här bor totte.. tyvärr har jag fantasibrist när det gäller inredning hos hamstrarna.. kom gärna med tips.. ska iväg till djuraffären så småningom o köpa lite inredning till honom ;)

Gummiankan
      0

169# Du skulle jue gärna kunna ställa in ett hus i trä åt honom…

Sara87
      0

#169 Kanske ett hus precis som Gummiankan skriver eller en kruka, ett cocosnötshus, en gren från ett äppelträd t.ex, en gnagstång att hänga i taket, en hängmatta i taket?

malins_hamstrar
      0

hamstrarna som jag ahr tycker det är jätte skojigt om man lägger in äpplegrenar! Både gott och roligt att klättra på.

Är det ingen som har SAMLA "bur"? Eller har jag bara missat den bilden?

Sara87
      0

#172. Mina hamstrar måste va otroligt tråkiga, dom gnager aldrig på grenarna, men de har tillgång till dom ifall att dom vill gnaga på dom nån gång :)

Jo, tror att hon som har Ofelia har en Samla Bur eller nåt i den stilen.

hidianan
      0

Jag har en SAMLA Bur..men jag har inte av den största sorten.

Idril
      0

#171 tack för tipset, jo, har tänkt det med, me en hängmatta i taket, han e en mästare på o klättra så det blir o hamstershoppa i helgen.. ;)

Sara87
      0

**Nu är den här tråden ganska lång. Kanske dags att starta en ny, t.ex. "Hur bor eran hamster, del 2" :)
      **

Sara87
      0

Skulle Maria eller nån Medarbetare kunna göra en del 2 av det här ämnet? ;) Snälla ;D hihi. (jag vet inte om jag får göra en ny nämligen :D).

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
      Inlägget är låst för nya kommentarer