Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1128 ggr
[TheOutstandingGirl]
2015-04-16 19:26
0

Rör igenom samla-låda

Hej!

Ska skaffa hamster och tänkte sätta ihop två 130 l samla-lådor. Jag har två katter (ragdolls, så inte så jakt-instinktiga kanske?) och jag undrar hur kattsäkra dessa är? Om jag gör hål och sätter ett rör emellan så hamstern kan krypa till andra samlan - kan katten fippla upp det då? Hur gör ni som har katter? :)

[TheOutstandingGirl]
2015-04-17 15:54
0

På tal om hamster - hur mycket skiljer det sig på guldhamster och dvärghamster i beteendet? Jag har haft guldhamster förut och de är supersöta (sötare än dvärg enligt mig), men det kanske vore kul att prova vintervita som omväxling :)

Dvärgvädur
2015-04-17 16:15
0

#1 Guldar är lite mer att ta i och de kan vara något lugnare, lite mer stillsamma. 

Dvärghamstrar är det fart på och de gillar inte att sitta still, de är ju inte så stora heller. Dock så är det inividuellt och vissa kan tycka om att mysa och sitta i handen.

Jag har själv endast ägt dvärgar men umgåts med guldar, men föredrar dvärgar starkt haha!

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Dvärgvädur
2015-04-17 16:16
0

Kan tyvärr inte svara på din första frågan :( 

Tror att du skulle tycka ungefär lika om guldhamstrar och dvärghamstrar, men som sagt så är vintervita lite mer fartfyllda.

// Johanna

[TheOutstandingGirl]
2015-04-17 16:31
0

#2 Hm, jag är kluven med vad jag vill ha! Jag planerar ju så klart att ha en rolig och bra Bur, och låta hamstern springa ute 1 h om dagen, men man läser ju om folk som låter hamstrarna springa ute hela kvällarna och jag har inte den möjligheten då jag har katt och tränar mycket. Så jag vill liksom att hamstern ska må bra i sin Bur och inte bli rastlös för att den "bara" får komma ut och springa i 1 h. Det känns ju som att guldhamstrar passar bättre i så fall, men å andra sidan har ju dvärghamstrar sällskap av varandra och kan stimuleras på det sättet…

Dvärgvädur
2015-04-17 17:18
0

#4 Om man har Hjul så behöver man inte oroa sig för att de ska bli rastlösa :)

Guldar behöver ju lika mycket motion som en dvärg!

// Johanna

Jagälskarhamstrar
2015-04-17 18:36
0

Jag tycker att du kanske ska testa ha dom båda tillsamans och kolla om dom kan vara tillsamans men om det inte går kanske hamster ska vara i ett rum med en stäng dörr eller så kanske kan buren vara högt up? Men dvärghamstrar är väldigt små och kostar mindre men leksaker burar tunnlat Hjul och sånt men guldhamstrar är mysiga och söta men jag tycker om gulhamstrar 🙂

Jagälskarhamstrar
2015-04-17 18:37
0

man kan ha rör/tunnel ine i buren men det tar mer plats

[TheOutstandingGirl]
2015-04-18 14:41
0

Det blir guldhamster! 😊 Och ett stort akvarium på 125 x 50 x 50 🙂 Håller på att beställa hem lite grejer - vilket är det bästa bottenmaterialet enligt er? Alspån eller kutterspån?

BlackandBlue
2015-04-18 15:10
0

jag kör på lättströ/hampaströ. dammar väldigt lite och är allergivänligt samtidigt som det är skönt att gå på :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[TheOutstandingGirl]
2015-04-18 15:22
0

Tack! :) Får se vad jag beställer… Finns ju så mycket att välja på :O