Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1036 ggr
Fridelin
0

Förslag på uppfödarnamn

Min första kull kom i augusti och fler kullar planeras framöver, så nu måste jag ju komma på något att kalla min lilla uppfödning… Men, det står still i mitt huvud! Så någon som vill hjälpa mig med förslag!? Kanske ska jag satsa på att registrera mig som uppfödare någon gång på hösten nästa år och då måste jag ju ha ett namn!

Cindy S
1

Skogsälvens hamsteruppfödning?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Imasy
0

Jag hade nog tagit ett namn som har någon form att tillhörighet till min bostadsort. 

Jag bor i ett område som heter Hälsinggården, vilket jag tycker funkar t.ex.

Fiona1234
1

Det tar man ifrån hjärtat haha ;)

// Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

Fridelin
0

#1 Fint, men passar inte mig så bra då jag inte bor i närheten av någon älv… #2 Ja det får gärna vara något som har anknytning till där jag bor. Jag bor i Ljungskile på en väg som heter krokusvägen. Jag vill gärna att det ska vara något fint namn också. :) #3 Haha, jag har väl inget hjärta då.. ;)

Fiona1234
1

Krokus hamsteruppfödning? ;)

Surpan
0

Krokus var väl fint? :)

/Surpan

Emouse
0

Krokus va ju fint! Annars han du lägga till ett ord t.e.x Månkrokus hamster uppfödning:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Surpan
0

Eller en färg kanske? Gula Krokusens hamsteruppfödning? Blå Krokus Hamsteruppfödning?

/Surpan

Tessan01
0

Krokus Hamsteruppfödning låter fint tycker jag :)

Imasy
1

Krokus låter fint tycker jag också, men jag har en liten ringande klocka i bakhuvudet som säger att detta namn har funnits en gång i tiden, fast för länge sedan?

Cindy S
0

Jag tänkte mer Tolkien, haha.

Men något mystiskt/mytologiskt namn. Har du någon favoritvarelse?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Fridelin
0

Tack allihop! Jag funderar också på krokusens och hittar inget när jag googlar iaf. Sen undrar jag vad ni tycker om maremontems hamsteruppfödning? Det betyder hav och fjäll på latin och man brukar säga att Ljungskile är "där havet möter fjället". Eller är det för krångligt?

Flöffo
0

#12 Jag tycker det är lite krångligt, men du bestämmer själv. :)

//Flöffo

Cindy S
0

Folk kommer ha svårt med det namnet. Stavningen är nog största problemet.

Jessica Jones (2015-)

MissEmmis
0

Jag tycker du ska heta Fridelins. Gillar det namnet.

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Fridelin
0

#13/14 ja, det blir nog lite krångligt… #15 Tycker du det! Jag har allt funderat på det men tänker att det kanske påminner lite för som Fridolin, alltså Gustav… ;) Eller vad tycker ni?!

VickyF
0

Jag tycker Fridelin låter finast. Fast Krokus eller Krokusens fungerar också mycket bra som uppfödarnamn 👍

Cindy S
0

Fridelin låter fint. Lättare att komma ihåg också, det klingar.

Jessica Jones (2015-)

Fiona1234
0

Testa även att sätta uppfödarnamnet framför djurens namn, tex: "Krokus Pärla" "Fridelins Pärla" (haha bäst på att komma på namn jag vet…) Vilket låter bäst? Vilket namn betyder mest för mig? Vad tycker framför allt DU låter bäst/känns bäst? :)

Zaviie
2

Tänk på att när du registrerar dig så går SHF igenom alla namnen i basen på uppfödningar som finns och har funnits och det får inte vara för likt.

Jag skulle nog suga på karamellen tills det var dags och man kan få ett ok innan man vant sig. Jag började också tidigt med uppfödarprefix och jag hade en himla tur att det fungerade ändå, annars hade jag suttit där och fått hitta på något nytt.

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

[MikaelaR]
0

Jag tycker man borde hitta på sitt hamsteruppfödarnamn själv det borde vara något som kommit från en egen ide det är ju så personligt, känns finast så iallafall.

Flöffo
0

Annars kanske du kan använda något gammalt namn som någon av dina hamstrar haft. T.ex på din första hamster. :)

//Flöffo

MissEmmis
1

Jag tycker inte att man associerar till Gustav Fridolin faktiskt. Fördelen är att det känns som ett ovanligt och unikt stamnamn som är lätt att komma ihåg.

Miss Emmi's uppfödning

Surpan
0

Fridelin var ju jättefint! 🙂

/Surpan

Fridelin
0

Ja, vad bra då får det väl bli fridelins hamsteruppfödning då. :) Skulle det inte bli godkänt vid en registrering får jag väl byta då. :) Tack för all hjälp!

MissEmmis
0

Fridelin: lycka till med din uppfödning!😃Du får gärna kontakta mig om du har några frågor, jag är registrerad uppfödare.

Miss Emmi's uppfödning

Fridelin
0

#26 Tack, tack. :)

tilde.wahlgren
0

var finns du? letar hamster i området 🙂

Hjärta SVEA Hjärta 

Be-Bopz
0

Tänk på att namnet du ansöker om att ngt som alltid finns med dig, det är inget du bara kan byta senare. Därför ska man välja namn med stor omsorg och det ska vara noga genomtänkt. Jag tänker lite såhär, du är kanske 18 när du ansöker och tänker på alla söta och gulliga namn, sen föder du upp många år och när du sen närmar dig 30 så är kanske inte det där namnet du har, så passande. 

Så tänk noga igenom namnvalet, håll det för dig själv, för skapar man sig ett namn som sen inte går igenom vid ansökan, så har du skapat ett "varumärke" som du inte längre kommer att använda, helt i onödan.

Fridelin
1

#26 Jag förstår att det bästa kanske är att vänta egentligen. Men jag ska skaffa hemsida nu och då vill jag gärna ha ett namn. Sen är det inte änns år kvar innan jag tänkt försöka registrera mig. Då har jag antagligen inte hunnit vänja mig så mycket om jag skulle behöva byta och jag kommer ju ha lite tid att ändra mig om jag skulle ångra mig. Än så länge kommer jag bara använda namnet på hemsidan. Skulle jag inte få igenom namnet så får jag ta det men jag förstår hur du resonerar, tror nog det skulle varit bra men nu gör jag så här. Men tack för att du tog dig tid och jag ska tänka över det lite noggrannare och jag ska försöka att inte vänja mig för mycket vid namnet och fundera ut andra alternativ som jag gillar.